FX-100 vai joku muu pieni

pieni oltava

Moi, Edelinen panasonic tuhoutui joten pian uusi tilalle. Valintaperuste on pieni koko ja aika hyvä kuvanlaatu pieneksi kameraksi. Onko tuo fx 100 erinomainen? hinta hiukka yli 300 pixmanialla joten sieltä kait. Käytän automatiikka oikeastaan aina joten sen pitää toimia hyvin.
Onko joku muu pieni hyvä kamera vaikka toinenkin merkki kunhan on pieni ja kelpo jälkeä tekevä.
hinta n 300-400 euron kiepeillä ja ehkäpä tuo säänkesto olisi hyvä juttu myös.

12

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennemmin

      fx35 mallin , 25mm laajakulmaa on kehuttu kovasti , on hieman suuremmalla kennolla ja kuvanlaatu mallikuvissa hyvissä oloissa ihan hyvää tasoa

      jos kestoa haet niin olympuksellahan on se uus 28mmm laajakulmalla oleva panssari-pokkari , voi kuvata max. 30 metriä syvällä veden alla , kestää useamman sadan kilon paineen , kestää pakkasta , voi tiputtaa 2 metristä jne . Olikohan karvan alle 400 euroa

      • Pana.2

        Itse olen Pana kuvaajia, mutta Canon Ixus mallit joiden hinta on hieman alle 300 ekua ovat myös varsin verrattomia kameroita. Ainakin yksi malli on laajakulmainen 28 mm. Kannattaa kokeilla. Verkkokauppa com:in sivuilla ne ainakin ovat esitelty


    • aloittelevakuvaaja

      Hanki Panasonicin FX33 tai FX100. Hyviä kameroita ovat! Molempia saa halvalla, kun uudemmat mallit ovat juuri ilmestyneet/ilmestymässä.

      Panasonic FX33 maksaa 229,90 eur ja FX100 251,90 eur Verkkokauppa.comissa.

      Ostin itselleni juuri sieltä Panasonic FZ18:n kun oli varmaan "Suomen halvin".

      En siis mainosta kyseistä verkkokauppaa, vaan ainoastaan Panasonicin hyviä digikameroita!

    • aloittelevakuvaaja

      Älä muuten vaan tilaa Pixmaniasta. Kauhukertomuksia on olut paljon siitä, että tavaran tulo kestää ja takkuvaihdon on ongelmallisia. jos palautat kameran, niin rahoja tuskin saat takaisin.

      Takuuasioiden takia osta Suomesta ja suomalaisesta verkkokaupasta! Pixmaniahan on ranskalainen!

      Jos haluat laittaa FX100-mallia enemmän rahaa kiinni, niin laita tilaukseen uusi Panasinicin FX500.

      http://www.dpreview.com/news/0803/08031802panasonicfx500.asp

      Se on paras pikkukamera, jonka rahalla voit hankkia!

      • sieltä ostetaan

        mistä halvimmalla saadaan , tosin pixmania ei aina ole lähellekkään halvin vert. esim verkkokaupaan , monesti menee ristiin hinnat

        kauhutarinoita ... niin montako olet kuullut ? No montakohan tuhatta onnistunutta kauppaa on vaa-an vastakupissa ?

        Lähinnä nämä epäonnistuneet kaupat ovat täysin itseaiheutettuja juttuja , on puutteellista toimintaa ostajalla , maksellaan puutteellisilla paypall-maksutiedoilla jne

        SOLO-maksu ja tavara 99.9% varmuudella kotiovella n. 48 tunnissa , kyllä toimii ! Siis pixmaniassa


      • aloittelevakuvaaja
        sieltä ostetaan kirjoitti:

        mistä halvimmalla saadaan , tosin pixmania ei aina ole lähellekkään halvin vert. esim verkkokaupaan , monesti menee ristiin hinnat

        kauhutarinoita ... niin montako olet kuullut ? No montakohan tuhatta onnistunutta kauppaa on vaa-an vastakupissa ?

        Lähinnä nämä epäonnistuneet kaupat ovat täysin itseaiheutettuja juttuja , on puutteellista toimintaa ostajalla , maksellaan puutteellisilla paypall-maksutiedoilla jne

        SOLO-maksu ja tavara 99.9% varmuudella kotiovella n. 48 tunnissa , kyllä toimii ! Siis pixmaniassa

        "sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan"

        Väitän, että minä en osta halvimmasta paikasta. Ostan sieltä, mitä koen turvallisesti saavani parhaan vastineen rahoilleni! (tähän sisältyy mm. takuuasioiden käsittely jne., ei siis pelkästään hinta)

        Pixmaniasta on ollut alkuvuonna 2008 erittäin paljon kauhutarinoita liikkeellä. Vielä viime vuonna olisin uskaltanut ostaa sielät, mutta en enää. Jos joku haluaa tilata Pixmaniasta, niin siitä vaan. En ole mitenkään kytköksissä Pixmaniaan tai Verkkokauppa.comiin, joten minulle ihan se ja sama. Olen itse kuitenkin käyttänyt Verkkokauppaa vuosia, enkä ole kuullut yhtään kauhutarinaa siitä. Mistähän johtuu? Varmaan siitä, että on helpompi ajaa Espooseen jatarvittaessa puhua suoraan toimitusjohtajan kanssa, jos palvelu kusee. Jonkin ranskalaisen nettifirman toimarin puheille on hieman vaikeamapaa mennä, kun on tyytymätön.

        Olen osittain samaa mieltä siitä, että epäonnistuneet kaupat on itse aiheutettuja. Pixmanian palautussysteemi ja takuun kunnioittaminen ovatkin sitten eri juttuja.


      • mies tilaa
        aloittelevakuvaaja kirjoitti:

        "sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan"

        Väitän, että minä en osta halvimmasta paikasta. Ostan sieltä, mitä koen turvallisesti saavani parhaan vastineen rahoilleni! (tähän sisältyy mm. takuuasioiden käsittely jne., ei siis pelkästään hinta)

        Pixmaniasta on ollut alkuvuonna 2008 erittäin paljon kauhutarinoita liikkeellä. Vielä viime vuonna olisin uskaltanut ostaa sielät, mutta en enää. Jos joku haluaa tilata Pixmaniasta, niin siitä vaan. En ole mitenkään kytköksissä Pixmaniaan tai Verkkokauppa.comiin, joten minulle ihan se ja sama. Olen itse kuitenkin käyttänyt Verkkokauppaa vuosia, enkä ole kuullut yhtään kauhutarinaa siitä. Mistähän johtuu? Varmaan siitä, että on helpompi ajaa Espooseen jatarvittaessa puhua suoraan toimitusjohtajan kanssa, jos palvelu kusee. Jonkin ranskalaisen nettifirman toimarin puheille on hieman vaikeamapaa mennä, kun on tyytymätön.

        Olen osittain samaa mieltä siitä, että epäonnistuneet kaupat on itse aiheutettuja. Pixmanian palautussysteemi ja takuun kunnioittaminen ovatkin sitten eri juttuja.

        vielä kauempaa eli ameriikoista nyt kun taalan kurssi on otollinen

        sieltä se vasta riskiä on kun eu:n ulkopuolelta tilataan , esim CANON kameramerkin kans.väl. takuu raukeaa välittömästi

        CANON kameran voit ostaa vaikka mistä päin eu:ta ni jos siihen jotain tulee niin viet sen vaan lähimpään canon huoltoon ... ei vaadi mitään palautuksia mihinkään , Canon hoitaa hommat tyylikkäästi


      • aloittelevakuvaaja
        mies tilaa kirjoitti:

        vielä kauempaa eli ameriikoista nyt kun taalan kurssi on otollinen

        sieltä se vasta riskiä on kun eu:n ulkopuolelta tilataan , esim CANON kameramerkin kans.väl. takuu raukeaa välittömästi

        CANON kameran voit ostaa vaikka mistä päin eu:ta ni jos siihen jotain tulee niin viet sen vaan lähimpään canon huoltoon ... ei vaadi mitään palautuksia mihinkään , Canon hoitaa hommat tyylikkäästi

        "CANON kameran voit ostaa vaikka mistä päin eu:ta ni jos siihen jotain tulee niin viet sen vaan lähimpään canon huoltoon ... ei vaadi mitään palautuksia mihinkään , Canon hoitaa hommat tyylikkäästi"

        Kuulostaa hyvältä!


      • eip enää
        sieltä ostetaan kirjoitti:

        mistä halvimmalla saadaan , tosin pixmania ei aina ole lähellekkään halvin vert. esim verkkokaupaan , monesti menee ristiin hinnat

        kauhutarinoita ... niin montako olet kuullut ? No montakohan tuhatta onnistunutta kauppaa on vaa-an vastakupissa ?

        Lähinnä nämä epäonnistuneet kaupat ovat täysin itseaiheutettuja juttuja , on puutteellista toimintaa ostajalla , maksellaan puutteellisilla paypall-maksutiedoilla jne

        SOLO-maksu ja tavara 99.9% varmuudella kotiovella n. 48 tunnissa , kyllä toimii ! Siis pixmaniassa

        Ei todellakaan ole itseaiheutettuja ongelmat Pixmanian kanssa. Heillä ei vaan kertakaikkiaan toimi takuuasiat. Jos tuotteeseen ei takuuaikana tule vikaa niin sitten varmaan ongelmaakaan tule. Paitsi jossain tapauksissa tavaraa ei ole tullut ollenkaan ja rahojen takaisin saanti näissäkin tapauksissa on ollut vaikeaa/mahdotonta. Älkää tilatko Pixmaniasta, se ei ole mahdollisen säästön väärti ja usein säästöä ei edes tule.


    • aloittelevakuvaaja
      • Pokkari taskussa

        Ostin tyuon vanhansotaratsun. Ei jakasnut katsella enmpää kosketusnäyttö kuulostaa tarpeettomalta käytössäni en tosin ole koettanut joten jää joskus teststtavaksi se asia. Tukevantuntuinen pokkari tämä on . kaipaisin suomi valikkoja vaikka ei noista haittaakaan ole mutta kuitenkin. Turhan paljon toimintoja on ympätty ja läpipyörivän valinta kiekon takia ei enää tiedä missä asennossa kiekko on on miinusta sillä en pahemmin tiiraile pikku kuvakkeita kiekostavaan kuvaan ja video on surkea muuta kuin parhaalla asetuksella . Seuraavaa kameraa parinvuoden kuluttua ostaessani ei tämä kuitenkaan kestä kauaa menoa on toiveena roiske ja kolahdus suojattu panasonic jossa on 25mm-125mm herkkä isompi lasinen objektiivi 50gigan kortilla ilman ihme tarpeettomia ohjelmia ihme tilanteisiin vain muutama perus eri olosuhde korkeintaan ja kaukolaukaisimella sekä ajastin jonka saa määrätä ottamaan kuvan tietyin ajoin yms pikku ominaisuutta.Kasvotunnistus on 100% turha esim otan kuvan ja kamera ottaa kuvan ei sen tarvitse mitään hymyjä metysästää minä sen teen.Seuraavaa panasonikkia odotellessa :-)


    • muistikuva 2megpikse

      Kesti hiukan yli vuoden. Sama vika kuin edellisessäkin , tarkennus mekaniikki särkyy ei kestä edestakaisin rungosta tulevaa liikettä valmiustilasta toimintaan. Hukkaa samalla "asemansa" ja surahtaa parikertaa edestakas ja virhe ilmoitus. Panasoni on paska kamera.Ostin kolmannen panasonikin dmc-ft1. Kolmas kerta toden sanoo.Kun tämäkään ei kuitenkaan kestä niin kuka tietää vastaavan kokisen eikä tippaakaanisompaa pokkaria vastaavilla ominisuuksilla joka kestää ? hintakan ei ole se suurin tekijä vaan kunhan perkele kestäisi aikuisen hitaassa menossa.

      LEICA?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe