Pyöreä viiva

Fucoo

Nekalan kellot soittivat lehmusten ylitse palvelustaan ihmiskunnalle kenenkään sitä kuulematta. Harhaileva sade tanssi kevyesti lehtein yllä, kiikutti itsessään talven kehtoa ja katsoi minuun, vaitonaiseen puistonpenkillä istujaan, harhailijaan. Tuijotin kenkänkärkiäni, enkä ymmärtänyt yhteyttäni sinuun. Poloiset kenkäni, samaa olette paria, vainen päinvastaiset kuin peilikuva. On suorastaan törkeää pilaa solmia teidät yhteen ja odottaa, että kaatuisin noustessani seisomaan, askeltamaan aikoisin.
Mutta suuri on kaikkeuden laajuus, pilat pieniä.

Minun olisi kylmä jos en olisi juonut sinusta rakkauteni valokiilaa pimeyteeni. Kuin laiva rannikolla, aivan vieressä maata, karikkoja kaarrellen, silmät pelosta pimeänä myrskynsilmiä välttäen, taistellen henkensä edestä.
On niin paljon puolustettavaa, että minun on jo voipunut käteni raskaasta säilästä, pitkästä ja julmasta taistosta.
Rajani häämöttää. Kääriydyn viittaan ja muistelen, kun minun täytyisi ottaa nuorat käteeni ja ohjata laivaa, olla järkähtämätön ja vääntää viimeiseen asti. Satamaan. Laita kolahtaa laituriin ja köydet lentävät ottaen yhteyden, kiinnityskohdan itselleen emästään. Lapsi on palannut.

Vainen ei. Satamaa ei ole. Kuulen kellojen kaiun ja sateen tutun ropinan. Viiva kääntyy minua kohden tehden suuren ympyrän, palaa lähtijään ja osuu itseensä. Suora viiva. Aika.

Jumalalla on kova pää, kaunis vartalo. Kaikesta päätellen iäisyys on yhtä kuin voima raahata muistoja mukanansa.

--------------------------------------------------

Jos mä laittaisin tähän alle vähän kysymyksiä, niin kommentteja varmaan tulisi; mutta kun en keksi yhtäkään.

Voisiko jokin taho kommentoida omilla kysymyksillään, puuttumatta niinkään tekstin synkkään ulkoasuun - vai sisäasuun... voihan siitäkin nyt sitten jotain hablata.:)

1

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ice

Tätä on vaikea kommentoida...eikä kukaan ole uskaltanut....ainakaan vielä =)
      Voisin tehdä pari erittäin tyhmää kysymystä mutta ne ovat luultavasti aivan turhia...
      Kirjoituksesta jää epämääräinen kuva, vaikka olen lukenut sen läpi jo ainakin kolme kertaa...en ole oikein varma mitä olet hakenut...
      Mutta huonoksi en teostasi hauku, siinä on se jokin, jokin mikä on saanut minut lukemaan sen useampaan otteeseen (luultavasti luen sen vielä uudestaankin)
      On turha pyytää sinua selittämään, joten jään istumaan tietokoneeni ääreen omine hatarine mielikuvineni...=)
      Mielikuvitusta liikuttavaa....=)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6259
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4839
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      100
      3101
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2932
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2165
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1546
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1111
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1110
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1036
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      804
    Aihe