Saunan valaistus

helpolla ja edullisesti?

Onkos porukoilla ideoita kuinka saunaan saisi helpolla ja edullisesti hieman paremman valaistuksen? Tuo normaali lauteen alla seinässä kiinni oleva lamppu näyttää hiukka tylsältä.

Joitain "spotteja" tekisi mieli, mutta ei jaksais alkaa mihinkään purku hommaan.

11

5261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXL orig.

Ikkunan laitto auttaa valoisaan aikaan...
      Ja ikkunan taakse pihalle tavallinen rautakaupan työmaahalogeenivalaisin paahtamaan sisälle. Valinnanvaraa on: 150, 300 ja 500 wattia tavanomaisimmat. Toimiva ratkaisu.

Ihan muuten: purkuhomma on yhdyssana.

• täällä on ledit

Itse laitan elektroniikkaliikkeestä ostetut ledit. Kiukaalle tulee neljä eri väristä superkirkasta linsseillä. (Ps. Lämmöstä ei vaaraa, älkää kysykö.)
      Lauteiden taakse punaiset ja kirkkaat ledit. Jokaiselle oma vastus, ja sarjoille omat katkaisijat. Helppoa ja HALPAA!

• dj arska

Mikset laittaisi vielä discopalloa kattoon pyörimään...

• typerältä
        dj arska kirjoitti:

Mikset laittaisi vielä discopalloa kattoon pyörimään...

Vitun tyhmiä tännekin mahtuu päätään aukomaan. Arvaapas onko lapsista kivaa kun kiukaalta tuleva höyry on vaikkapa sinistä. Kyllä ne tykkää. Tuon sinun discopalloideasi voit työntää ahteriisi.

• hippelipetteri
        typerältä kirjoitti:

Vitun tyhmiä tännekin mahtuu päätään aukomaan. Arvaapas onko lapsista kivaa kun kiukaalta tuleva höyry on vaikkapa sinistä. Kyllä ne tykkää. Tuon sinun discopalloideasi voit työntää ahteriisi.

Kyllä meillä ainakin staffan ja stefan tykker kun on ledit ja diskopallo katossa. Pojat tykkäävät että ledit on homoa muttei tarpeeksi. Vasta diskopallo tekee saunasta kunnolla gayn

• ?????????????????????

edullinen. Itse uhrasin vajaa 500 € Cariitin valokuituihin. Heiltä löytyy sellainen projektori, jonka voi sijoittaa lauteiden alle samaan paikkaa kuin normi valonkin ja siitä kuidut minne haluat.
      Löytyy montaa eri kuitumäärää... muovia ja lasia...
      Itse laitoin myös kuidulla valaistun lämpömittarin.

Tänään oltiin emännän kanssa ekaa kertaa kuidun valossa....

• kuituja

Juu, tuo Cariitin projektori on hyva koska siinä ei ole puhallinta melusaastetta tuottamassa. Roblon projektori on halvempi, mutta sen puhallin huutaa kuin pehkulietso. Varapolttimon hinta projektoriin on aika suolainen, tosin se kestää pitkään. Itse olen laittanut vanhaan projektorin linssiin uuden 35 wattisen halogeenipolttimon, näin kukkaro kepenee vain muutaman euron.

• tosin tuo 35W homma ei oike...
        kuituja kirjoitti:

Juu, tuo Cariitin projektori on hyva koska siinä ei ole puhallinta melusaastetta tuottamassa. Roblon projektori on halvempi, mutta sen puhallin huutaa kuin pehkulietso. Varapolttimon hinta projektoriin on aika suolainen, tosin se kestää pitkään. Itse olen laittanut vanhaan projektorin linssiin uuden 35 wattisen halogeenipolttimon, näin kukkaro kepenee vain muutaman euron.

itekin kokeilin kerran säästää, mutta ei se kannata. Nimittäin itse en ainakaan saanut juuri mitään valoa ulos tuosta 35watin saati 50 watin halogeeneista kuiduissa. Suosittelen kärsimään ne rasvaiset hinnat polttimoilla jotka on tarkoitettu kuituihin.

• cariitit
        tosin tuo 35W homma ei oike... kirjoitti:

itekin kokeilin kerran säästää, mutta ei se kannata. Nimittäin itse en ainakaan saanut juuri mitään valoa ulos tuosta 35watin saati 50 watin halogeeneista kuiduissa. Suosittelen kärsimään ne rasvaiset hinnat polttimoilla jotka on tarkoitettu kuituihin.

Mitkä kuidut sulla oli. Laadussa on eroja. Itselläni cariitit ja vakiopolttimo, joka oli ihan tavallinen 50 wattinen halogeeni, oli aivan liian kirkas. Nyt projektorissa 25 wattinen ja näyttää paljon paremmalta.

• kuituja
        tosin tuo 35W homma ei oike... kirjoitti:

Tarkennusta halogeenipolttimon vaihtoon. Minulla oli projektorissa 42 watin halogeenipoltin. Irroitin polttimon alkuperäisestä linssistä kopauttamalla meisselin ponnella polttimon virtajohtimiin. Samalle paikalle asensin uuden 35 wattisen irtopolttimon. Valotehossa ei ole mitään eroa alkuperäiseen polttimoon verrattuna. Alkuperäisen lampun linssissä ei ole lasia, siksi sen tilalla ei voi käyttää lasillista linssiä.

• Valoa...

Itse ostin netistä 6ledin sarjan, 5kpl selkänojan taakse ja yksi kiukaan ylle... tuli kyllä 10x viihtyisämpi koppero, eikä maksanut paljoa. 38eur (nadexin sivuilta) pieni asentamisen vaiva, mitään ei tarvinnut purkaa koska johdot sai hyvin pujoteltua listojen taakse piiloon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe