Satanistit

ja kirkkoon kuuluminen

Miksi osa satanisteista kuuluu kirkkoon ja järjestelee itselleen kirkkohäitä yms.? Ymmärtävätkö he ettei satanismia olisi ilman kristinuskoa, ja siksi pitävät itseään tavallaan kristittyinä, vai eivätkö he vain uskalla erota kirkosta ettei suku ja rippipappi pahastu?

11

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rykruk

      Ei satanistit ole mitään pahiksia jotka juovat lampaanverta ja tappavat ihmisiä, siis normaalit satanistit, teistisen satanismin kannattajat voivat toki olla näitäkin, mutta pointti on se että kirkkoon liittymisellä voi olla monia syitä: kihlattu haluaa kirkkohäät, suku painostaa tai mitä tahansa mitä voit keksiä.
      Me satanistit ollaan ihan normaaleita ihmisiä joilla on normaalit tarpeet, te krisselit teette meistä välillä melkein puolijumalia pahuudenkuvineen suin muineen.

      • näinhän se on

        Tuli vain lapsellinen ärsyyntymisen hetki erään tietyn tyypin takia, ja hänetkin olen luultavasti ymmärtänyt väärin.

        Ja toisaalta ainakaan se kirkko johon itse kuulun, ei aseta jäsenilleen ihmeempiä pääsyvaatimuksia tai kysele vanhoilta jäseniltään miksi pysyvät jäseninä tai ovatko hyviksiä vai pahiksia. Noitavainot on historiaa, ja siellä saavat pysyäkin.


      • 3X3=9

        On aivan totta, että Satanistit ovat aivan tavallisia ihmisiä, sikäli kuin nyt moista on olemassakaan.

        Satanistin kirkkoon kuulumista en kyllä ymmärrä, en millään.
        Satanismi kun on vasemman käden polkua seuraava filosofinen uskonto niin oikean käden polun lammasryhmiin (olipa kristinusko, new age-hörhöt,tjms.) kuuluminen tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta.


      • Qadesha
        3X3=9 kirjoitti:

        On aivan totta, että Satanistit ovat aivan tavallisia ihmisiä, sikäli kuin nyt moista on olemassakaan.

        Satanistin kirkkoon kuulumista en kyllä ymmärrä, en millään.
        Satanismi kun on vasemman käden polkua seuraava filosofinen uskonto niin oikean käden polun lammasryhmiin (olipa kristinusko, new age-hörhöt,tjms.) kuuluminen tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta.

        Ehkä kirkkoon kuuluvat satanistit ovat niin ovelia että heitä ei kiinnosta lainkaan se onko se toiminta missä he ovat mukana jotenkin satanistis-filosofisesti "kosher", vai voiko sittenkin itsekkäästi ottaa kaiken hyödyn irti sellaisestakin ilmiöstä kuin kirkko... Itse en kyllä kauheasti keksi mitä hyötyä siitä saa, kirkossahan voi visiteerata siitä eronneenakin, jos diggailee sitä taidetta pällistellä, mutta ehkä ne rinsessahäät ja sen sellaiset sitten on joillekin kova juttu. Ettää pääsee edes kerran elämässään elvistelemään puku päällä ja silleen.

        Äärimmäinen pragmatismi eli otetaan kaikesta kaikkialla kaikki irti on tavallaan jotenkin asia jota kunnioitan. Luonnon riistoa en tietenkään kunnioita, se on pelkkää typeryyttä ja pesään paskomista, mutta se että ottaa ihmisten aikaansannoksista sen parhaan päältä niin mikäs siinä. Kukaan kun ei ole sulta kysynyt että saakos kirkkoja rakennella, niin ota siis kirkostakin ilo irti. Ei mielellään polttamalla koska siitä seuraa kaikenlaista ikävää, paree tyytyä juhannuskokkoihin, mutta noin muuten... xD


      • 3X3=9
        Qadesha kirjoitti:

        Ehkä kirkkoon kuuluvat satanistit ovat niin ovelia että heitä ei kiinnosta lainkaan se onko se toiminta missä he ovat mukana jotenkin satanistis-filosofisesti "kosher", vai voiko sittenkin itsekkäästi ottaa kaiken hyödyn irti sellaisestakin ilmiöstä kuin kirkko... Itse en kyllä kauheasti keksi mitä hyötyä siitä saa, kirkossahan voi visiteerata siitä eronneenakin, jos diggailee sitä taidetta pällistellä, mutta ehkä ne rinsessahäät ja sen sellaiset sitten on joillekin kova juttu. Ettää pääsee edes kerran elämässään elvistelemään puku päällä ja silleen.

        Äärimmäinen pragmatismi eli otetaan kaikesta kaikkialla kaikki irti on tavallaan jotenkin asia jota kunnioitan. Luonnon riistoa en tietenkään kunnioita, se on pelkkää typeryyttä ja pesään paskomista, mutta se että ottaa ihmisten aikaansannoksista sen parhaan päältä niin mikäs siinä. Kukaan kun ei ole sulta kysynyt että saakos kirkkoja rakennella, niin ota siis kirkostakin ilo irti. Ei mielellään polttamalla koska siitä seuraa kaikenlaista ikävää, paree tyytyä juhannuskokkoihin, mutta noin muuten... xD

        Mutta mistä lähtien Satanismi=pragmatismi...

        Tämäkin ketju taitaa olla taas sitä samaa huttua kuin kaikki muutkin tällä palstalla, eli että keskustelijoilla ei ole havaintoakaan siitä mitä Satanismi edes on.

        Indulgenssi toki on avainsana mutta se ei yksinään vielä tee Satanistia.


      • ytuk
        3X3=9 kirjoitti:

        Mutta mistä lähtien Satanismi=pragmatismi...

        Tämäkin ketju taitaa olla taas sitä samaa huttua kuin kaikki muutkin tällä palstalla, eli että keskustelijoilla ei ole havaintoakaan siitä mitä Satanismi edes on.

        Indulgenssi toki on avainsana mutta se ei yksinään vielä tee Satanistia.

        Jos satanistilla on kirkkoon kuulumiseen painava syy niin en näe estettä, ei minua ainakaa hetkauta muiden ajatukset että kuinka "satanisti" olen vaan pidän omista aatteistani kiinni.


      • 3X3=9
        ytuk kirjoitti:

        Jos satanistilla on kirkkoon kuulumiseen painava syy niin en näe estettä, ei minua ainakaa hetkauta muiden ajatukset että kuinka "satanisti" olen vaan pidän omista aatteistani kiinni.

        Jep, se on sinun oikeutesi kuten sekin, että voit kutsua itseäsi vaikka maailmanpyöräksi.


      • ergdsfg
        3X3=9 kirjoitti:

        Jep, se on sinun oikeutesi kuten sekin, että voit kutsua itseäsi vaikka maailmanpyöräksi.

        niinpäs onkin vaan silloin ei olla enää terveen puolella, vai ollaanko? eihän sitä tiedä mikä tässä maailmassa on tervettä ja mikä ei.
        Orjallisesti LaVeyn aatteita seuraava ei sitten eroa mitenkään vaikkapa islaminuskoisesta


      • 3X3=9
        ergdsfg kirjoitti:

        niinpäs onkin vaan silloin ei olla enää terveen puolella, vai ollaanko? eihän sitä tiedä mikä tässä maailmassa on tervettä ja mikä ei.
        Orjallisesti LaVeyn aatteita seuraava ei sitten eroa mitenkään vaikkapa islaminuskoisesta

        Kuka siis käskee seurata?


      • etykrtkfg
        3X3=9 kirjoitti:

        Kuka siis käskee seurata?

        Sinä näemmä


      • 3X3=9
        etykrtkfg kirjoitti:

        Sinä näemmä

        Voisitko osoittaa missä niin tein? Itse en ainakaan moista kirjoituksistani löydä. Miksi löytäisinkään kun se ei ole mielipiteeni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe