Painelaakeri vai mikä ääntää

patuska

Olisiko kenelläkään arvailutietoa siihen, että mistä lähtee naputus/hankaava ääni. Itse olen painelaakeria veikkaillu.. kun kytkimen painaa pohjaan, niin ääni loppuu. Onko siis 100 % varma, että se ei silloin voi olla painelaakeri, jos kytkin pohjassa ääni ei kuulu?
Vaihteet menee normaalisti päälle, eikä nyi ajossa. Tyhjäkäynti on kylläkin silloin tällöin epätasasta.

12

28392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivika noissa

      samoilla oireilla noissa on pakoputken kannatinlaakeri. Huoltoon kysymään, osa ei ole kallis ja sen vaihtaa pikapikaa.

      • löytyy

        mutta kannatinlaakeria ei taida löytyä? Yritätkö vedättää?


      • Anonyymi

        Tuo asiantuntija ei ole mikään järjenjättiläinen!


    • ääni poistui

      kun hankin kromatun pakoputken ulostulon ja ruletin kullia oikein olantakaa huutaen"rules rules rules".

    • -laakeri

      Painelaakerin tyypilliset oireet, jos siinä on vikaa vikaa...
      - vinkasee tai urahtaa, kun alkaa painaa kytkin poljinta
      - kytkin pohjassa tuntuu polkimeen ylimääräistä värinää ja ääntä kuuluu
      - jos levy alkaa olla kulunut ja paineastelman käpälät ottavat kiinni painelaakeriin, niin voi äännellä polkimeen koskematta, tätä voi ennustaa jos poljin on hieman liian ylhäällä ja kytkin irroittaa liki heti kun painaa poljinta (jos hydraulinen, vaijerivehkeessä pitäisi löytyä selkeä välys)

    • niin11

      ei sitä painelaakeria tarvii vaihtaa ennenkuin se menee lopullisesti poks!! aika 100 varmasti se se on...se eääni...

    • VagAsiantuntija

      Kaksoismassavauhtipyörä se viallinen on. Samalla vaihdetaan usein koko kytkinpaketti. Hinnaksi tulee nyrkkipajalla osineen n. 1000e kannattaa kilpailuttaa esim autojerryn kautta.

      • VagAs

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!


      • Anonyymi
        VagAs kirjoitti:

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .

        Kaksoismassapyörässä kahden levyn välillä on laakeri tai sen tyyppinen ainakin joka mahdollistaa levyjen pienen liikkumiseron. Se "laakeri" oli väljä ja aiheutti kolinaa matalilla kierroksilla.


    • Anonyymi

      vaihdelaatikon akseli poski laakerit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      170
      6183
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      922
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      221
      736
    Aihe