Painelaakeri vai mikä ääntää

patuska

Olisiko kenelläkään arvailutietoa siihen, että mistä lähtee naputus/hankaava ääni. Itse olen painelaakeria veikkaillu.. kun kytkimen painaa pohjaan, niin ääni loppuu. Onko siis 100 % varma, että se ei silloin voi olla painelaakeri, jos kytkin pohjassa ääni ei kuulu?
Vaihteet menee normaalisti päälle, eikä nyi ajossa. Tyhjäkäynti on kylläkin silloin tällöin epätasasta.

12

28076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivika noissa

      samoilla oireilla noissa on pakoputken kannatinlaakeri. Huoltoon kysymään, osa ei ole kallis ja sen vaihtaa pikapikaa.

      • löytyy

        mutta kannatinlaakeria ei taida löytyä? Yritätkö vedättää?


      • Anonyymi

        Tuo asiantuntija ei ole mikään järjenjättiläinen!


    • ääni poistui

      kun hankin kromatun pakoputken ulostulon ja ruletin kullia oikein olantakaa huutaen"rules rules rules".

    • -laakeri

      Painelaakerin tyypilliset oireet, jos siinä on vikaa vikaa...
      - vinkasee tai urahtaa, kun alkaa painaa kytkin poljinta
      - kytkin pohjassa tuntuu polkimeen ylimääräistä värinää ja ääntä kuuluu
      - jos levy alkaa olla kulunut ja paineastelman käpälät ottavat kiinni painelaakeriin, niin voi äännellä polkimeen koskematta, tätä voi ennustaa jos poljin on hieman liian ylhäällä ja kytkin irroittaa liki heti kun painaa poljinta (jos hydraulinen, vaijerivehkeessä pitäisi löytyä selkeä välys)

    • niin11

      ei sitä painelaakeria tarvii vaihtaa ennenkuin se menee lopullisesti poks!! aika 100 varmasti se se on...se eääni...

    • VagAsiantuntija

      Kaksoismassavauhtipyörä se viallinen on. Samalla vaihdetaan usein koko kytkinpaketti. Hinnaksi tulee nyrkkipajalla osineen n. 1000e kannattaa kilpailuttaa esim autojerryn kautta.

      • VagAs

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!


      • Anonyymi
        VagAs kirjoitti:

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .

        Kaksoismassapyörässä kahden levyn välillä on laakeri tai sen tyyppinen ainakin joka mahdollistaa levyjen pienen liikkumiseron. Se "laakeri" oli väljä ja aiheutti kolinaa matalilla kierroksilla.


    • Anonyymi

      vaihdelaatikon akseli poski laakerit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe