Painelaakeri vai mikä ääntää

patuska

Olisiko kenelläkään arvailutietoa siihen, että mistä lähtee naputus/hankaava ääni. Itse olen painelaakeria veikkaillu.. kun kytkimen painaa pohjaan, niin ääni loppuu. Onko siis 100 % varma, että se ei silloin voi olla painelaakeri, jos kytkin pohjassa ääni ei kuulu?
Vaihteet menee normaalisti päälle, eikä nyi ajossa. Tyhjäkäynti on kylläkin silloin tällöin epätasasta.

12

27617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivika noissa

      samoilla oireilla noissa on pakoputken kannatinlaakeri. Huoltoon kysymään, osa ei ole kallis ja sen vaihtaa pikapikaa.

      • löytyy

        mutta kannatinlaakeria ei taida löytyä? Yritätkö vedättää?


      • Anonyymi

        Tuo asiantuntija ei ole mikään järjenjättiläinen!


    • ääni poistui

      kun hankin kromatun pakoputken ulostulon ja ruletin kullia oikein olantakaa huutaen"rules rules rules".

    • -laakeri

      Painelaakerin tyypilliset oireet, jos siinä on vikaa vikaa...
      - vinkasee tai urahtaa, kun alkaa painaa kytkin poljinta
      - kytkin pohjassa tuntuu polkimeen ylimääräistä värinää ja ääntä kuuluu
      - jos levy alkaa olla kulunut ja paineastelman käpälät ottavat kiinni painelaakeriin, niin voi äännellä polkimeen koskematta, tätä voi ennustaa jos poljin on hieman liian ylhäällä ja kytkin irroittaa liki heti kun painaa poljinta (jos hydraulinen, vaijerivehkeessä pitäisi löytyä selkeä välys)

    • niin11

      ei sitä painelaakeria tarvii vaihtaa ennenkuin se menee lopullisesti poks!! aika 100 varmasti se se on...se eääni...

    • VagAsiantuntija

      Kaksoismassavauhtipyörä se viallinen on. Samalla vaihdetaan usein koko kytkinpaketti. Hinnaksi tulee nyrkkipajalla osineen n. 1000e kannattaa kilpailuttaa esim autojerryn kautta.

      • VagAs

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!


      • Anonyymi
        VagAs kirjoitti:

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .

        Kaksoismassapyörässä kahden levyn välillä on laakeri tai sen tyyppinen ainakin joka mahdollistaa levyjen pienen liikkumiseron. Se "laakeri" oli väljä ja aiheutti kolinaa matalilla kierroksilla.


    • Anonyymi

      vaihdelaatikon akseli poski laakerit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe