Painelaakeri vai mikä ääntää

patuska

Olisiko kenelläkään arvailutietoa siihen, että mistä lähtee naputus/hankaava ääni. Itse olen painelaakeria veikkaillu.. kun kytkimen painaa pohjaan, niin ääni loppuu. Onko siis 100 % varma, että se ei silloin voi olla painelaakeri, jos kytkin pohjassa ääni ei kuulu?
Vaihteet menee normaalisti päälle, eikä nyi ajossa. Tyhjäkäynti on kylläkin silloin tällöin epätasasta.

12

27248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivika noissa

      samoilla oireilla noissa on pakoputken kannatinlaakeri. Huoltoon kysymään, osa ei ole kallis ja sen vaihtaa pikapikaa.

      • löytyy

        mutta kannatinlaakeria ei taida löytyä? Yritätkö vedättää?


      • Anonyymi

        Tuo asiantuntija ei ole mikään järjenjättiläinen!


    • ääni poistui

      kun hankin kromatun pakoputken ulostulon ja ruletin kullia oikein olantakaa huutaen"rules rules rules".

    • -laakeri

      Painelaakerin tyypilliset oireet, jos siinä on vikaa vikaa...
      - vinkasee tai urahtaa, kun alkaa painaa kytkin poljinta
      - kytkin pohjassa tuntuu polkimeen ylimääräistä värinää ja ääntä kuuluu
      - jos levy alkaa olla kulunut ja paineastelman käpälät ottavat kiinni painelaakeriin, niin voi äännellä polkimeen koskematta, tätä voi ennustaa jos poljin on hieman liian ylhäällä ja kytkin irroittaa liki heti kun painaa poljinta (jos hydraulinen, vaijerivehkeessä pitäisi löytyä selkeä välys)

    • niin11

      ei sitä painelaakeria tarvii vaihtaa ennenkuin se menee lopullisesti poks!! aika 100 varmasti se se on...se eääni...

    • VagAsiantuntija

      Kaksoismassavauhtipyörä se viallinen on. Samalla vaihdetaan usein koko kytkinpaketti. Hinnaksi tulee nyrkkipajalla osineen n. 1000e kannattaa kilpailuttaa esim autojerryn kautta.

      • VagAs

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!


      • Anonyymi
        VagAs kirjoitti:

        Lisäsin tämän kommentin vaikka viestiketju onkin jo vanha. Moni kuitenkin saattaa vielä pyöriä ongelman parissa, niin tässä hyvin mahdollinen ongelman ratkaisu!

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samaa vikaa 330d bemarissa. Vaihdettiin vauhtipyörä ja painelaakeri. Kytkinpaketissa oli kulumaa painelaakerin haarukan hangattua aina kun pohjaan painaa. Myös painelaakeri oli täysin kuiva ja vauhtipyörän laakerissa oli pystyvälystä huomattavasti. Oireet loppuivat kun vaihtoi vauhtipyörän ja painelaakerin. Painelaakereissa on 2 tapaa asentaa, ns lyhyelle ja pitkälle "asetukselle". Lyhyemmässä haarukka joutuu painumaan pidemmälle jotta laakeri tekee tehtävänsä. Tästä syystä haarukka pääsi hankaamaan kytkinpakettia. Vaihdettiin laakeri pidemmälle "asetukselle" ja ongelmaksi tuli kytkimen jatkuva laahaaminen. Tähän auttaa työsylinterin tapin lyhennys tai sylinterin asennus prikkojen kanssa.

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vauhtipyörässä on laakeri ? Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa joten oliko sinun pystyvälys kampiakselin runkolaakereissa ? Vaikuttaa aika erikoiselta tuon Bemarin kytkin jos rikkojenkin kanssa joutuu pelaamaan .

        Kaksoismassapyörässä kahden levyn välillä on laakeri tai sen tyyppinen ainakin joka mahdollistaa levyjen pienen liikkumiseron. Se "laakeri" oli väljä ja aiheutti kolinaa matalilla kierroksilla.


    • Anonyymi

      vaihdelaatikon akseli poski laakerit..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2993
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1417
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1316
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1181
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1001
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe