RosvoPaisti!

namisuku

...vuosia olen (kaavaillut) laittaa Kunnon RosvoPaistin...jotenkin se tuntuu niin (vaikealta)?
Jos olet tehnyt ja Onnistunut, pliis kerro miten?...sylky valuu jo suusta=D

Olis kiva kuulla teidän (ohjeita)=D
Ennen...kuin...Huokaus...ajetaan...kokkiPalastalle:()

85

3360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

ja näytti kovalle kivi tai asfaltti pihalle,siihenkö olet kuoppaa meinannut?

• namisuku

...kun jonnekkin Mieheni Siskon Landelle...höh...kyllä minä nyt sen verran (tiedän)=D

• Ole hyvä :)

mutta en ikimaailmassa lampaasta, yök.

" Resepti

1. Paloittele tarvittaessa lihat noin 0,5–1 kilon paloiksi.
        2. Marinoi lihat mausteilla, sipulilla, maustekastikkeilla jne. Anna maustua.
        3. Kääri lihat voipaperiin.
        4. Kääri voipaperien päälle alumiinifoliota.
        5. Kääri alumiinfolion päälle vielä kerros märkää sanomalehteä.

Itse rosvopaistin valmistus alkaa kuopan kaivamisella. Kuopan koko on esim. 100 x 70 cm, ja syvyys 25–40 cm. Kuopan voi vuorata kivillä tai tiilillä. Valmiiseen kuoppaan sytytetään reilunkokoinen nuotio ja annetaan sen palaa kunnes saadaan kunnollinen hiillos.

Tämän jälkeen poistetaan hiilet kuopasta. Kuopan pohjalle kannattaa laittaa katiska- tms. rautalankaverkkoa, jolla lihat voi lopussa nostaa pois. Alumiinifolioon ja paperiin käärityt lihat ladotaan tämän katiskaverkon päälle tasaisesti, ei mielellään päällekkäin.

Lihapakettien päälle levitetään noin 3–5 cm kuivaa maata ja lapioidaan hiilet takaisin niiden päälle. Sitten sytytetään uusi nuotio.

Kun nuotio on palanut noin 4–5 tuntia, niin lihat alkavat olla valmiita. Kypsymisaika riippuu lihanpalojen koosta ja määrästä. Lapioi hiilet pois ja nosta katiskaverkon avulla lihat ylös.
        Vinkkejä

* Kun lihat ovat kypsyneet 2–4 tuntia, voi nuotion reunaosiin laittaa kypsymään alumiinifolioon käärittyjä nuotioperunoita. Nämä valmistuvat noin tunnissa, joten muista tarkistaa niiden kypsyminen, jotta ne eivät palavat karrelle." (partio wiki)

• namisuku
        Ole hyvä :) kirjoitti:

mutta en ikimaailmassa lampaasta, yök.

" Resepti

1. Paloittele tarvittaessa lihat noin 0,5–1 kilon paloiksi.
        2. Marinoi lihat mausteilla, sipulilla, maustekastikkeilla jne. Anna maustua.
        3. Kääri lihat voipaperiin.
        4. Kääri voipaperien päälle alumiinifoliota.
        5. Kääri alumiinfolion päälle vielä kerros märkää sanomalehteä.

Itse rosvopaistin valmistus alkaa kuopan kaivamisella. Kuopan koko on esim. 100 x 70 cm, ja syvyys 25–40 cm. Kuopan voi vuorata kivillä tai tiilillä. Valmiiseen kuoppaan sytytetään reilunkokoinen nuotio ja annetaan sen palaa kunnes saadaan kunnollinen hiillos.

Tämän jälkeen poistetaan hiilet kuopasta. Kuopan pohjalle kannattaa laittaa katiska- tms. rautalankaverkkoa, jolla lihat voi lopussa nostaa pois. Alumiinifolioon ja paperiin käärityt lihat ladotaan tämän katiskaverkon päälle tasaisesti, ei mielellään päällekkäin.

Lihapakettien päälle levitetään noin 3–5 cm kuivaa maata ja lapioidaan hiilet takaisin niiden päälle. Sitten sytytetään uusi nuotio.

Kun nuotio on palanut noin 4–5 tuntia, niin lihat alkavat olla valmiita. Kypsymisaika riippuu lihanpalojen koosta ja määrästä. Lapioi hiilet pois ja nosta katiskaverkon avulla lihat ylös.
        Vinkkejä

* Kun lihat ovat kypsyneet 2–4 tuntia, voi nuotion reunaosiin laittaa kypsymään alumiinifolioon käärittyjä nuotioperunoita. Nämä valmistuvat noin tunnissa, joten muista tarkistaa niiden kypsyminen, jotta ne eivät palavat karrelle." (partio wiki)

.....vielä ajankohtaa...että mikä olisi paras aika tehdä...vai onko jotain sellaista?=D
        Vielä Kiitokset=D

• edellinen
        namisuku kirjoitti:

.....vielä ajankohtaa...että mikä olisi paras aika tehdä...vai onko jotain sellaista?=D
        Vielä Kiitokset=D

tietenkin olla muutama tunti. Maa roudaton, varsinkin jos ei kuoppaa ole aiemmin kaivettuna. Loput riippuu halutusta ruokailuajankohdasta.

• henrii
        edellinen kirjoitti:

tietenkin olla muutama tunti. Maa roudaton, varsinkin jos ei kuoppaa ole aiemmin kaivettuna. Loput riippuu halutusta ruokailuajankohdasta.

kun lämmittelee tiili tai kivikasaa, ja piilottaa pikkuriikisen paistin sinne kuumaan kivikasaan.

• namisuku
        edellinen kirjoitti:

...kohta rupeen suunnitteleen:)

• namisuku
        henrii kirjoitti:

kun lämmittelee tiili tai kivikasaa, ja piilottaa pikkuriikisen paistin sinne kuumaan kivikasaan.

...on sitten kuoppasuhteet eri? Tietysti Pienemmässä.

• RosaLiiin
        namisuku kirjoitti:

Vielä Kiitokset=D

...olisi vaikkapa kaunis kesäinen päivä.

Voi aloittaa kuopan lämmityksen aamulla, laittaa lihat puolenpäivän aikaan kuoppaan.
        Syödä, juoda ja nauttia ilta ja yö.

Mukavaa puuhaa isolle porukalle.

• namisuku
        RosaLiiin kirjoitti:

...olisi vaikkapa kaunis kesäinen päivä.

Voi aloittaa kuopan lämmityksen aamulla, laittaa lihat puolenpäivän aikaan kuoppaan.
        Syödä, juoda ja nauttia ilta ja yö.

Mukavaa puuhaa isolle porukalle.

...se olis kyllä Kivaa...=D

• tehdään

Maakuopassa lämmitetään kivet ja lihat päälle.
      Pippuria paljon.

• namisuku

...jotain tuollaista ajatteleinkin...heh:)

• HTZA

Jotta päästään eroon näistä "neitiresepteistä" joita näyttää kertyneen.

Varastetaan Lammas.
      Riipaistaan nahka pois
      Riipaistaan suolet pihalle.
      Irroitetaan aivot, munat, ei sauvaa, ja silmät ja maksa ja munuaiset.
      Paloitellaan elukka 3-5 kilon paloihin, luineen.
      Kaivetaan kuoppa, mihin mutaan tai suohon tai kankaalle tahansa.
      Paiskataan huonot osat alimmaksi, paremmat ylimmäksi ja irroitetut erikois-osat siihen päälle.
      Joka kerroksen väliin varastettua, karkeata suolaa ja riivittyjä katajan lehtiä ja varastettua, aitoa, kirnuvoita.
      Sitten koko kasan päälle laakeahkoja kiviä ja sen päälle nuotio.
      Koko yö ryypätään pimeästi hankittua pontikkaa ja pidetään nuotiota yllä.
      12 tunnin kuluttua jos herätään ja löydetään kuoppa, avataan se ja: "eiku syömmään".
      Aloitetaan maksaviipaleella johon on levitetty vähän aivoa, ja päälle samea silmä.
      Sitten ryyppy pontikkaa ja muna per nenä.
      Jatketaan imemällä luut tyhjäksi ytimestä.
      Ja parin tunnin unet.
      Ja sitten aloitataan pontikalla ja murealla lampaanlihalla.
      Pontikka, lihaa, pontikkaa, lihaa jne.
      Seuraava yö sitten poliisisetien huomassa valvotusti, että saadaan sairaalaan ajoissa.

• hassuttelija,,

kaikkiin ilmassa leijuviin kysymyksiin.

• namisuku

...nyt tietää, mut RosvoPaisti;)

• Huovisen idean

ominut itsellesi,mietiskelyn paikka.

• namisuku
        hassuttelija,, kirjoitti:

...ABCD on niin veikee, että...;)

• HTZA

ja sinä olet yksi niistä.
        Mitä, sitä en voi tietää.

• namisuku
        Huovisen idean kirjoitti:

...antaa olla;)

• HTZA
        Huovisen idean kirjoitti:

mutta "Rosvopaistia" tehtiin jo ennen kuin Huovinen oli syntynytkään.
        Saattaa olla "Läskisoosin" kanssa yksi vanhimpia reseptejä.
        Silloin kun se "keksittiin" ei ollut edes porkkanoita eikä perunoita eikä sipulia.
        Silloin oli vain lihaa ja luonnon yrttejä.
        Lanttukin tuli paljon myöhemmin.
        Kiitos kuitenkin huomiosta.

• hassuttelija,,
        HTZA kirjoitti:

ja sinä olet yksi niistä.
        Mitä, sitä en voi tietää.

ja sehän tässä on ihan halauksen arvoinen yksityiskohta, minä halaan sinä rusennut lonkkaluiden yläpuolelta, pikkasen.

• ennen syntymääsi
        HTZA kirjoitti:

Silloin kun se "keksittiin" ei ollut edes porkkanoita eikä perunoita eikä sipulia.

on ollut ajatuksia ja ideoita,kumminkin yrität omia monia aloituksia itsellesi.
        Voitko esittää tekijän oikeudet?

• namisuku
        HTZA kirjoitti:

...Maustettua lihaa.....Njami

• namisuku
        ennen syntymääsi kirjoitti:

...tämä ON RosvoPaistiAloitus ja sillä siisti!

• HTZA

ja sehän tässä on ihan halauksen arvoinen yksityiskohta, minä halaan sinä rusennut lonkkaluiden yläpuolelta, pikkasen.

Lehdistä luin juuri jutun kuinka jotkut kansalaisuudet uhkailevat ihmisiä, ihan perheitäkin, isommalla tai pienemmällä vammalla.
        Onko lupauksesi vasta alku?

• puolestaan sinä
        HTZA kirjoitti:

Lehdistä luin juuri jutun kuinka jotkut kansalaisuudet uhkailevat ihmisiä, ihan perheitäkin, isommalla tai pienemmällä vammalla.
        Onko lupauksesi vasta alku?

halaisit minua kauhoisit vain tyhjää kun pystyasennossa olet pikkuisen liian pitkä.

• HTZA
        ennen syntymääsi kirjoitti:

tuon reseptin ei tullut mieleenkän mitkään tekijänoikeudet.
        Gro-Magnon ihmisiin ei minulla ole, enää pitkiin aikoihin, ollut yhteyttä.
        Jos oikeus velvoittaa, yritän kyllä saada kiinni vanhat kaverini tuolta ajalta.

Ja aloituksia minä en voi omia, miten voisin?
        Kerro.

Jos tarkoitat että joku tekee aloituksen ja minä vastaan siihen ja minulle vastataan enemmän, miten se on minun syyni tai omimani aloitus?

• HTZA
        namisuku kirjoitti:

...Maustettua lihaa.....Njami

ja hyvää, eikä ole "neitipoika"- resepti.

• HTZA
        puolestaan sinä kirjoitti:

halaisit minua kauhoisit vain tyhjää kun pystyasennossa olet pikkuisen liian pitkä.

SUOPO lukee tämänkin ja laittaa sen mahdollisten, vakavien, uhkausten kastiin.

• erehdyin.
        HTZA kirjoitti:

tuon reseptin ei tullut mieleenkän mitkään tekijänoikeudet.
        Gro-Magnon ihmisiin ei minulla ole, enää pitkiin aikoihin, ollut yhteyttä.
        Jos oikeus velvoittaa, yritän kyllä saada kiinni vanhat kaverini tuolta ajalta.

Ja aloituksia minä en voi omia, miten voisin?
        Kerro.

Jos tarkoitat että joku tekee aloituksen ja minä vastaan siihen ja minulle vastataan enemmän, miten se on minun syyni tai omimani aloitus?

Sinähän et ole koskaan kirjoittanut kenellekkään että,hyvä aloitus,mutta kirjoitin sen jo aikaisemmin.Olet todella kaikkien ajatusten äiti.

• HTZA
        erehdyin. kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan kirjoittanut kenellekkään että,hyvä aloitus,mutta kirjoitin sen jo aikaisemmin.Olet todella kaikkien ajatusten äiti.

uskoisin että, jopa, lähelle kymmenen kertaa.
        Se on tälle palstalle ihan hyvä arvosana.
        :)

• sitten uskalla
        HTZA kirjoitti:

SUOPO lukee tämänkin ja laittaa sen mahdollisten, vakavien, uhkausten kastiin.

enää kirjoittaa mitään. No on minulla ollut kanssasi suloisiakin hetkiä, tiipii, mutta en enää koskaan leiki kanssasi samalla hiekkalaatikolla ja luikahdan karkuun jos tulet.

• HTZA
        sitten uskalla kirjoitti:

enää kirjoittaa mitään. No on minulla ollut kanssasi suloisiakin hetkiä, tiipii, mutta en enää koskaan leiki kanssasi samalla hiekkalaatikolla ja luikahdan karkuun jos tulet.

noin vain voi minua jättää.
        Jos se minusta riippuu niin meillä tulee olemaan vielä monta hellää hetkeä.
        Mutta eihän sitä, noin vain, saa sanoa että murskaa jonkun luut?
        Ilman mukana tulevia hymiötä :) tai ;), viestin voi ottaa ihan vakavastikin, ainakin näinä päivinä.
        Ole hyvä vaan, pikkukiusaaminen saa hennot pyllykarvani kihelmöimään, ja mikä parasta, aivoni harmaantumaan!!

H.

• hassuttelija,,
        HTZA kirjoitti:

noin vain voi minua jättää.
        Jos se minusta riippuu niin meillä tulee olemaan vielä monta hellää hetkeä.
        Mutta eihän sitä, noin vain, saa sanoa että murskaa jonkun luut?
        Ilman mukana tulevia hymiötä :) tai ;), viestin voi ottaa ihan vakavastikin, ainakin näinä päivinä.
        Ole hyvä vaan, pikkukiusaaminen saa hennot pyllykarvani kihelmöimään, ja mikä parasta, aivoni harmaantumaan!!

H.

lonkkaluiden yläpuolella ole antamiesi tietojen mukaan kuuta vaan pikkuisen löllykät vatsanppeitteet, eli joustoa on.

• HTZA

lonkkaluiden yläpuolella ole antamiesi tietojen mukaan kuuta vaan pikkuisen löllykät vatsanppeitteet, eli joustoa on.

Ne on säästetty vain siksi että lonkkaluita ei vanhemmat leidit enää kestäneet, itsekin kun ovat pilanneet naisellisuutensa turhalla laihdutuksella.
        Minä olen suuremmoinen, ja minuun eivät naiset kolhi itseään.
        Mutta kun hakevat puita puuvarastosta saunaan, ei äänen perusteella voi päätellä, ovatko matkalla sinne vai jo keräämässä kuivia Koivuja.
        Ei tässä enää osaa, oikein, päättää kumpi on parempi, siksi on parasta että minä olen lihaksikas ja vähän pehmeähkö.
        Silloin sopii kaikki.

• hassuttelija,,
        HTZA kirjoitti:

Ne on säästetty vain siksi että lonkkaluita ei vanhemmat leidit enää kestäneet, itsekin kun ovat pilanneet naisellisuutensa turhalla laihdutuksella.
        Minä olen suuremmoinen, ja minuun eivät naiset kolhi itseään.
        Mutta kun hakevat puita puuvarastosta saunaan, ei äänen perusteella voi päätellä, ovatko matkalla sinne vai jo keräämässä kuivia Koivuja.
        Ei tässä enää osaa, oikein, päättää kumpi on parempi, siksi on parasta että minä olen lihaksikas ja vähän pehmeähkö.
        Silloin sopii kaikki.

lonkkaluujutusta voisin antaa selventävän vastauksen, mutta näin matalalla profiililla ollessani en kerro.

• HTZA

lonkkaluujutusta voisin antaa selventävän vastauksen, mutta näin matalalla profiililla ollessani en kerro.

on kammotukseni!
        Ylilaiha sauvakävelijä.

• hassuttelija,,
        HTZA kirjoitti:

on kammotukseni!
        Ylilaiha sauvakävelijä.

sinä nuo nappasit? Vaikka en itse kävelekkään sauvakävelyä en ole viellä koskaan kohdannut ylilaihaa sauvakävelijää. Ne on niitä jotka juoksee maratoonia varten oikeissa juoksukengissä. p;

• HTZA

sinä nuo nappasit? Vaikka en itse kävelekkään sauvakävelyä en ole viellä koskaan kohdannut ylilaihaa sauvakävelijää. Ne on niitä jotka juoksee maratoonia varten oikeissa juoksukengissä. p;

ei sitten, mutta maratoonareiden tärkein ase on löysät kalsarit.
        Kesken kisaa ei paljon ole aikaa.

• hassuttelija,,
        HTZA kirjoitti:

ei sitten, mutta maratoonareiden tärkein ase on löysät kalsarit.
        Kesken kisaa ei paljon ole aikaa.

ei tuollaisia kerrota nukkumaan menevälle, öitä. Hiekkakakkuja täytyy tehdä nätisti ;) ja aina on tilaa yhdelle kukkaselle.

• HTZA

ei tuollaisia kerrota nukkumaan menevälle, öitä. Hiekkakakkuja täytyy tehdä nätisti ;) ja aina on tilaa yhdelle kukkaselle.

Nurmikolla makaava maratoonari kuivaa pikkuhiljaa,kuvitelma hitaasti kuivavasta pepusta, jossa lahkeen reunasta kurkistava hento karva vaihtaa väriä auringon valossa.
        Häiritköön se näky uniasia.
        Hyvää yötä.

• sanoo_suttura*
        HTZA kirjoitti:

Nurmikolla makaava maratoonari kuivaa pikkuhiljaa,kuvitelma hitaasti kuivavasta pepusta, jossa lahkeen reunasta kurkistava hento karva vaihtaa väriä auringon valossa.
        Häiritköön se näky uniasia.
        Hyvää yötä.

keskustelu. :)

• sanoo_suttura*
        HTZA kirjoitti:

Jos puhutaan ihan asiaa nyt, niin kuinka vanhan luulet rosvopaisti- reseptin olevan?

Luulenpa tulen keksineen esi-isän paistaneen lihansa suoraan tulella. Hauduttaminen, mistä tässä on kyse, keksittiin paljon jälkeen Gromagnon ihmistä...
        Ja sano sinä asiantuntijana, kypsyttääkö kuopan päälle tehty tuli maan alla olevaa paistia?

• HTZA
        sanoo_suttura* kirjoitti:

Jos puhutaan ihan asiaa nyt, niin kuinka vanhan luulet rosvopaisti- reseptin olevan?

Luulenpa tulen keksineen esi-isän paistaneen lihansa suoraan tulella. Hauduttaminen, mistä tässä on kyse, keksittiin paljon jälkeen Gromagnon ihmistä...
        Ja sano sinä asiantuntijana, kypsyttääkö kuopan päälle tehty tuli maan alla olevaa paistia?

olla että se meni näin:
        GM:n kaivamaan kuoppaan oli pudonnut joku peuran esi-isä, salama iski ja sytytti metsäpalon.
        Ukosmyrsky kaatoi puita kuopan päälle ja palo kyti jotain 12-24 tuntia.
        Kun ilma oli sees, muisti joku heistä sen kuopan ja raivasi sen auki.
        Lempeässä lämmössä eivät nesteet ja valkuaiset olleet valuneet lihasta ulos vaan se oli mehukasta ja mureaa.
        Ja uskon että GM oli hyvän lihan asiantuntija.

Kylmäsavu-, liha ja kala taidetaan valmistetaan jossain 30-40 asteessa. Aikaa taitaa mennä ehkä viikon verran.
        Kyllä tuolla kuopassa on, helposti, joku 60-70 astetta, varmaan enemmänkin jos tulta riittää.
        Possukin tulee Jouluna kielivalmiiksi tunti ja kilo 2 tuntia.

• Noi n koon

Kyseleeen vaan ???? Sie oot aitte kattonnu saman elkuvan ko mie!!!!

• HTZA
        Noi n koon kirjoitti:

Kyseleeen vaan ???? Sie oot aitte kattonnu saman elkuvan ko mie!!!!

viimeinen elokuvakokemukseni oli Parikan "Talvisota" ja se oli kai joskus 1985?

• sanoo_suttura*
        HTZA kirjoitti:

olla että se meni näin:
        GM:n kaivamaan kuoppaan oli pudonnut joku peuran esi-isä, salama iski ja sytytti metsäpalon.
        Ukosmyrsky kaatoi puita kuopan päälle ja palo kyti jotain 12-24 tuntia.
        Kun ilma oli sees, muisti joku heistä sen kuopan ja raivasi sen auki.
        Lempeässä lämmössä eivät nesteet ja valkuaiset olleet valuneet lihasta ulos vaan se oli mehukasta ja mureaa.
        Ja uskon että GM oli hyvän lihan asiantuntija.

Kylmäsavu-, liha ja kala taidetaan valmistetaan jossain 30-40 asteessa. Aikaa taitaa mennä ehkä viikon verran.
        Kyllä tuolla kuopassa on, helposti, joku 60-70 astetta, varmaan enemmänkin jos tulta riittää.
        Possukin tulee Jouluna kielivalmiiksi tunti ja kilo 2 tuntia.

teoriasi tuntuu uskottavalta. Hyvät keksinnöt syntyvät usein vahingossa.

GM:t hallitsivat monia taitoja, jotka nykyihminen on unohtanut, koska niille ei ole enää käyttöä, eikä aikaa.

• sanoo_suttura*
        sanoo_suttura* kirjoitti:

teoriasi tuntuu uskottavalta. Hyvät keksinnöt syntyvät usein vahingossa.

GM:t hallitsivat monia taitoja, jotka nykyihminen on unohtanut, koska niille ei ole enää käyttöä, eikä aikaa.

Hävettää huolimattomuuteni...
        Cromagnon- ihmisestä (homo sapiens sapiens) on puhe.

• Pakkasakka

Ja Sieki sitten vielä!!! Mitä muuten kuuluu? hellettä? Onko Siulla lumi lapiota , lainaakko mulle !? Liika paljon lunta miun pihalla!!!!

• haudutuspata

Ostin sellaisen vuosia sitten. Mukaan tulee kaks ohkaista ruuanlaittokirjaa.
      Sähköllä toimiva. Kypsennin tällä joulukinkunkin. Sopivaks sahattuna.

Voi tehä liha- ja kalaruokia, puuroja, jälkiruokia.
      Ruskistaminen on tehtävä kyllä pannulla.
      Vaimo vähä yrmii laitetta. Tulen sen reviirille.

• namisuku

...ihan ok, mut ajattelin ihan MaaKuoppaa:)
        Ja sainkin varmaan Hyvän Ohjeen tossa aiemmin:)

• Anskuliini

tehnyt, enkä syönyt, mutta mun työkaveri oli porukan kanssa laittaneet rosvopaistin teon, runsaiden kannustus snapsien siivittämänä.
      Aamulla ko olivat heränneet, kuka mistäkin, kukaan ei muistanut mihin paisti oli kaivettu.

• HTZA

käytit minut "vitsiäni". Tai et lukenut.
        Käytä vaan, toivottavasti voit huonosti.

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

ja tää toisiks viimeinen juttu sai mut hymyileen enkä kyllä huomannu että sää olisit jo vitsaillu samalla asialla mutta voi olla etten määkään ymmärrä kaikkia sun juttujas niin kun ne on tarkoitettu.

• HTZA
        -tiina kirjoitti:

ja tää toisiks viimeinen juttu sai mut hymyileen enkä kyllä huomannu että sää olisit jo vitsaillu samalla asialla mutta voi olla etten määkään ymmärrä kaikkia sun juttujas niin kun ne on tarkoitettu.

"Koko yö ryypätään pimeästi hankittua pontikkaa ja pidetään nuotiota yllä.
        12 tunnin kuluttua jos herätään ja löydetään kuoppa, avataan se ja: "eiku syömmään". "

Anteeksi että kirjoitin näin vaikeasti!

:) ;)

• yrität väittää
        HTZA kirjoitti:

että toisilla ei ole omaa elämää,vain sinun vitsisi on paino kelpoisia.
        Olet todellinen musta aukko.

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

"Koko yö ryypätään pimeästi hankittua pontikkaa ja pidetään nuotiota yllä.
        12 tunnin kuluttua jos herätään ja löydetään kuoppa, avataan se ja: "eiku syömmään". "

Anteeksi että kirjoitin näin vaikeasti!

:) ;)

ton jutun muistan nyt mutta eihän se ollu tässä ketjussa eihän tai sit mää en osaa lukee kirjotuksessas ei kyllä oo mitään vaikeeta mutta muistaaks joku sen just sillon kun ajattelee vastata tai siis ottaa kantaa johonkin ketjuun.

• HTZA
        yrität väittää kirjoitti:

että toisilla ei ole omaa elämää,vain sinun vitsisi on paino kelpoisia.
        Olet todellinen musta aukko.

tiedät sen hyvin itsekin.
        Jos joku laittaa "vitsin" tai muun erityisen asian, ja joku kirjoittaa jatkon tai laittaa uuden aloituksen samalla "idealla", ei se ole kivaa.
        "Musta aukko" olen, on ihan uskomatonta kuinka paljon "pashaa" minuun uppoaa.
        Mutta onneksi se taakka saa minut ajattelemaan, monesti ihan uudelleen, ja kirjoittamaan taas.

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

Jos joku laittaa "vitsin" tai muun erityisen asian, ja joku kirjoittaa jatkon tai laittaa uuden aloituksen samalla "idealla", ei se ole kivaa.
        Mutta onneksi se taakka saa minut ajattelemaan, monesti ihan uudelleen, ja kirjoittamaan taas.

jyrkkä kaikissa mielipiteissäs eihän se oo kivaa jos toisen ideat varastetaan mutta mää en ainakaan lue kaikkia juttuja niin tarkkaan että olisin varma ettei kukaan muu oo just sanonu samaa kun mää sillä kertaa.

• HTZA
        -tiina kirjoitti:

ton jutun muistan nyt mutta eihän se ollu tässä ketjussa eihän tai sit mää en osaa lukee kirjotuksessas ei kyllä oo mitään vaikeeta mutta muistaaks joku sen just sillon kun ajattelee vastata tai siis ottaa kantaa johonkin ketjuun.

kävelemään jos sattuu lammikko eteen.
        Kyllä se oli ihan tässä ketjussa.
        Kerro, ihanaiseni, jos joku sana tai ihan lause käy sinulle ylivoimaiseksi.
        Ritarillisuuteni ei ole kuollut vaan vahvistuu.

Ja minä olen ihan varma että sinä muistat minut.

• saumojasi?
        HTZA kirjoitti:

ettei se pasha jatkuvasti vuotaisi jonkun päälle.

• HTZA
        -tiina kirjoitti:

jyrkkä kaikissa mielipiteissäs eihän se oo kivaa jos toisen ideat varastetaan mutta mää en ainakaan lue kaikkia juttuja niin tarkkaan että olisin varma ettei kukaan muu oo just sanonu samaa kun mää sillä kertaa.

Minua kyllä suuresti harmittaa "ajatustenvarastelu".
        Ja pyrin aina siitä kiukuttelemaan. Mutta ei siitä tarvitse suuttua, hävetä vain.
        Ja sitten se pehmo-osuus: :)

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

kävelemään jos sattuu lammikko eteen.
        Kyllä se oli ihan tässä ketjussa.
        Kerro, ihanaiseni, jos joku sana tai ihan lause käy sinulle ylivoimaiseksi.
        Ritarillisuuteni ei ole kuollut vaan vahvistuu.

Ja minä olen ihan varma että sinä muistat minut.

uudestaan olihan se todella sun siinä pitkässä tarinassas mutta näin oli käyny etten ollut taaskaan jaksanu lukee kaikkee ja saattaahan olla että toi vastaaja ei ollu lukenu kun aloituksen mää ainakin monta kertaa vastaan aloitukseen lukematta muita vastauksia ja varmasti käännyn puoleesi jos en jotain ymmärrä eikä mies vastapäätäni osaa minulle kertoa mitä mikäkin tarkoittaa.

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

Minua kyllä suuresti harmittaa "ajatustenvarastelu".
        Ja pyrin aina siitä kiukuttelemaan. Mutta ei siitä tarvitse suuttua, hävetä vain.
        Ja sitten se pehmo-osuus: :)

meistä monista tulla samansuuntainen ajatus kun sulla vähän toisenlaisessa sanamuodossa kiukuttele vaan en mää ainakaan siitä suutu mutta kun mää oon tämmönen puolensa pitäjä ja monesti myös muiden niin aina tulee tartuttua.

• HTZA
        -tiina kirjoitti:

uudestaan olihan se todella sun siinä pitkässä tarinassas mutta näin oli käyny etten ollut taaskaan jaksanu lukee kaikkee ja saattaahan olla että toi vastaaja ei ollu lukenu kun aloituksen mää ainakin monta kertaa vastaan aloitukseen lukematta muita vastauksia ja varmasti käännyn puoleesi jos en jotain ymmärrä eikä mies vastapäätäni osaa minulle kertoa mitä mikäkin tarkoittaa.

lopetan tämän lapsellisen lirkuttelun että ei tule turhaa ja väärinymmärryksestä johtuvaa kinaa kotona.
        Mutta, jatketaan asiasta.
        Hyvää kevättä teille, molemmille.

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

lopetan tämän lapsellisen lirkuttelun että ei tule turhaa ja väärinymmärryksestä johtuvaa kinaa kotona.

voiks tollasesta tulla kinaa kotona se on mulle taas uutta mutta jatketaan ja pidetään kaunista kevättä.

• HTZA
        -tiina kirjoitti:

meistä monista tulla samansuuntainen ajatus kun sulla vähän toisenlaisessa sanamuodossa kiukuttele vaan en mää ainakaan siitä suutu mutta kun mää oon tämmönen puolensa pitäjä ja monesti myös muiden niin aina tulee tartuttua.

idea, taidanpa lukea juttuja uudelleen ja katsoa, josko niissä olisi ihan, jonkun omia, ajatuksia.
        Siitä tulee kauhea työ,kun pitää karsia "Kanget" ja Kaikkoset pois.
        Uskon kyllä että löydän ainakin pari.

• HTZA
        saumojasi? kirjoitti:

ettei se pasha jatkuvasti vuotaisi jonkun päälle.

mutta en näe sitä tarpeelliseksi.
        Aina on nappi, jota voi painaa jos näkee jonkun asian turhan tuskalliseksi.
        Jos noita painalluksia on vähän, uskon että enemmistö nautti tästä "Pashasta".
        Ja jos niitä on riittävästi, poistetaan juttuni, "alta aikayksikön".
        Eikö vain?

• -tiina
        HTZA kirjoitti:

idea, taidanpa lukea juttuja uudelleen ja katsoa, josko niissä olisi ihan, jonkun omia, ajatuksia.
        Siitä tulee kauhea työ,kun pitää karsia "Kanget" ja Kaikkoset pois.
        Uskon kyllä että löydän ainakin pari.

hatsansaa nyt tuli sammumispiste mielenkiinnolla odotan aamuks taas viestiä siitä että jo on oottanukkin millon nukahdan kun ei jaksa lukee mun pisteetöntä ja pilkutonta vuodatus.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Älykäs kina on aina opettavaa varsinkin jos se saa ajattelemaan.

• -tiina
        -tiina kirjoitti:

voiks tollasesta tulla kinaa kotona se on mulle taas uutta mutta jatketaan ja pidetään kaunista kevättä.

onneksi mulla on tuo mies joka ymmärtää jos mun aivoni eivät riitä.

• Anskuliini
        HTZA kirjoitti:

hyppäsin varpaillesi, en lukenut ketjua, kirjoitin vaan tosijutun, tapahtui Raippaluodon Panikessa.

• Keväiset metsät
        Anskuliini kirjoitti:

hyppäsin varpaillesi, en lukenut ketjua, kirjoitin vaan tosijutun, tapahtui Raippaluodon Panikessa.

toi Hatsii vaan kuvittelee, että kaikki lukevat hänen juttujansa ja toistelevat hänen ajatuksiansa. Niin kuin maailmaassa ei olisi ennen häntä ollut mitään. :D

• HTZA
        Keväiset metsät kirjoitti:

toi Hatsii vaan kuvittelee, että kaikki lukevat hänen juttujansa ja toistelevat hänen ajatuksiansa. Niin kuin maailmaassa ei olisi ennen häntä ollut mitään. :D

aina saa kevään rintaansa, kun törmää fiksuun ihmiseen tai ajatukseesn.

• Keväiset metsät
        HTZA kirjoitti:

aina saa kevään rintaansa, kun törmää fiksuun ihmiseen tai ajatukseesn.

Olen huomannut saman. :)

• Pirre*

eikö ollut koiraakaan, se oisi vainunnut varmana sen paistin? :))

• helisevä

joku vielä minussa toimii, sillä syleneritys )
      jonkunkerran oon rosvopaistia syönyt ja hyvää oli.ekankerranhan aina muistaa ja paikka oli Rauhanlahti.
      pitää ensikesän projektiksi ottaa .

• Otetaan

Kiinni kunnon Rosvo.Siitä aloitetaan.

• -tiina

kanaali koskisen otettaisko se.

• namisuku

...Tuhannet Pusut Osallistumisesta ja NEUVOISTA, osan printtasin=D
      Kiitti Vielä=D

• Pakkasaka

no , tet että tiijä mittää rosvo paistista!!! SE PITTÄÄ ENSIN rosvota se poro ja sitte kaivaa kuoppa ,jonka päälle ,jälkien peittämiseksi, tulet . OOttele ko nimismies onmänny vähän sivumalle ja sitte kaivat sen pois ja eiko syömään. Ja mikäs sen nimimiehen siihen tuuppas ja net muut .....son sitä , se rosvo paisti , salassa pittää tehä ja salasa syyvä!Niin ja paree panna koko elikkö sammaan kuoppaan , kyll syöt tullee!

• kawe
        Pakkasaka kirjoitti:

no , tet että tiijä mittää rosvo paistista!!! SE PITTÄÄ ENSIN rosvota se poro ja sitte kaivaa kuoppa ,jonka päälle ,jälkien peittämiseksi, tulet . OOttele ko nimismies onmänny vähän sivumalle ja sitte kaivat sen pois ja eiko syömään. Ja mikäs sen nimimiehen siihen tuuppas ja net muut .....son sitä , se rosvo paisti , salassa pittää tehä ja salasa syyvä!Niin ja paree panna koko elikkö sammaan kuoppaan , kyll syöt tullee!

näköjään Rosvo Paisti sellainen tapakulttuuriin liittyvä ruoka.
        Juomana teillä lienee "korpikuusen kyyneliä"
        siellä poroalueella.
        Söin kerran matkalla kainuussa ko. ruokaa, eli testattu on.

• HTZA
        Pakkasaka kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000034630823

on rosvo paisti? Mitä se paisti rosvoaa?
        Rosvoaako se rosvopaistin?

• HTZA

• kyll
        kawe kirjoitti:

näköjään Rosvo Paisti sellainen tapakulttuuriin liittyvä ruoka.
        Juomana teillä lienee "korpikuusen kyyneliä"
        siellä poroalueella.
        Söin kerran matkalla kainuussa ko. ruokaa, eli testattu on.

on melkein tosi ! Mutta emmä met mittää korpi kyyneleiän joupase, ko pitäs olla havu puut.. met vain otamma tähtitaivaan...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe