Hei.
Itse olen adoptoitu lapsena, noin kolmevuotiaana. Välit adoptioäidin kanssa on olleet tosi viileät kymmenisen vuotta. Pari viikkoa sitten sanoi mulle että olisit sentään kiitollinen kun sinutkin on joku joskus huolinut. Tuntui vitun pahalta. Vaikka hankkisitte lapsen kaikessa rakkaudessa, miettikää silti parinkymmenenkin vuoden päästä mitä pahimmassa riidassanne suustanne päästätte. Ja älkää olettako että adoptiolapsi elää jossain ihme kiitollisuudenvelassa koko ikänsä. Eihän ihan normaalisti perheeseen syntyneet lapsetkaan näin tee.
jos hankitte adoptiolapsen
6
958
Vastaukset
- Ystäväiseni
Rakkaus on sinunkin kohdalla totta! Sinut on nimenomaan haluttu! Ei kevyesti ajateltu,että nytpä adoptoimaan. Olet nuori tyttö vielä, anna riitojen mennä ohitse. Et ole niihin syyllinen. Usko pois, että olet rakastettu ja haluttu!!!!
- Itsekkin adoptoitu
"Rakkausko" oikeuttaa ostamaan toisen kehitysmaasta kuin jonkun esineen, ja sitten kohtelemaan mielivaltaisesti! En vihaa MITÄÄN tässä maassa enempää kuin kaltaisiasi maailmanparantajia! Mielummin äänestän tähän maahan vaikka NATSEJA, kuin tuen kaltaiseisi IMPERILIALISTIEN mahdollisuutta adoptoida tähän maahan enää yhtään lapsia kaltaisiesi "maailmanparantajien" leikkikaluiksi! Mene, ja osta lähimmästä lemmikkikaupasta itsellesi koira, mutta jätä kehitysmaiden lapset rauhaan, FRIIKKI!
- minä
Ei se ole lapsen vika, jos hänen biologiset vanhempansa eivät kykene lastaan kasvattamaan vaan joutuvat antamaan adoptoitavaksi. Eikä sekään ole lapsen vika, että joku tietty henkilö tai pariskunta päättää adoptoida lapsen itselleen. Lapsella on oikeus hyvään kotiin.
- Mustikka
Joskus ja liiankin usein me vanhemmat päästelemme sammakoita suustamme. Omille lapsille tulee sanottua ihan mitä tahansa, ja jälkeenpäin kaduttaa ja hävettää mutta ehkä sitten ei luonto anna periksi mennä anteeksi pyytämään...?
Nuoret ja lapset ovat joskus uuvuttavia. Silti pitäisi ja ei pitäisi, mutta kun ihmisiä ollaan kaikki..
Rumasti tulee siis sanottua ihan niille biol.lapsillekin, jotka on haluttu ja toivottu ja odotettu - aivan kuten adoptiolapsikin.
- hessu
oletetaan kaikkien lapsien elävän ainaisessa kiitollisuudenvelassa ja etenkin äidille.
Äkkiä unohtavat,että kukaan meistä ei ole tänne pyytänyt tulemaan. - äiti
heippa!niin, että oli rumasti sanottu ja olen pahoillani äitisi puolesta, mutta varmaankaan hän ei sitä tarkoittanut...me vanhemmat joskus saatamme sanoa jotain, joka kaduttaa jälkeenpäin. Usko pois , että olet haluttu ja kauan kaivattu lapsi, perheeseen, johón sinut adoptoitiin!! Itsekin olen adoptoinut pari lasta, ja he ovat minulle kaikki kaikessa, niinkuin biologiset lapsenikin. terveisin äiti
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895685
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113067Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p242677Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321533
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191476- 1851328