TES!!

moto

Eikö mikään taho valvo että palkat maksetaan tessin mukaan????? Ilmeisesti ei ainakaan metsäkonealalla!!! Sehän on vittu ihan sama vaikka tessissä olis palkka27e/h, jos sitä ei kerran missään noudateta!!! VALVONTAA!!! KIITOS!!!

16

3136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei valvontaa

      Kukaan ei valvo.
      TES on todellisuudessa konemiehelle vain kolme kirjainta.
      Ihmettelen suuresti miksei saaha mitään valvontaa konemiehille ja ennenkaikkea urakoitsijoille.

      Välillä tuntuu että TES on uusi merkki vessapaperista,missä on kirjaimet TES niin sillä voi pyyhkiä p......ä

      • olisiko mitään

        jos itse koittaisit valvoa omia etujasi, tes antaa siihen hyvät mahdollisuudet jos olet am.liiton jäsen!
        Kuka muu kuin sinä itse tietää paremmin sinun asiasi,mutta ilman liiton jäsenyyttä olet lastu laineilla ,eikä sanomisillasi ole mitään paino- arvoa väärin käytösten sattuessa!


      • oivaltaa
        olisiko mitään kirjoitti:

        jos itse koittaisit valvoa omia etujasi, tes antaa siihen hyvät mahdollisuudet jos olet am.liiton jäsen!
        Kuka muu kuin sinä itse tietää paremmin sinun asiasi,mutta ilman liiton jäsenyyttä olet lastu laineilla ,eikä sanomisillasi ole mitään paino- arvoa väärin käytösten sattuessa!

        sellanen asia että itse voi oikeuksiaan ajaa ja liittokin on tukena,mutta se on sama kuin ottais lopputilin.
        Toinen tilalle ja homma jatkuu entisellä työnantajalla,TYÖNANTAJAN OMAN TES:N MUKAAN.

        Pitäisi saada valvontaa "ylemmältätaholta" ettei työnantaja yksinkertaisesti voi ottaa toista tilalle ja maksaa TESSIN mukaiset palkat.


      • moto6969
        oivaltaa kirjoitti:

        sellanen asia että itse voi oikeuksiaan ajaa ja liittokin on tukena,mutta se on sama kuin ottais lopputilin.
        Toinen tilalle ja homma jatkuu entisellä työnantajalla,TYÖNANTAJAN OMAN TES:N MUKAAN.

        Pitäisi saada valvontaa "ylemmältätaholta" ettei työnantaja yksinkertaisesti voi ottaa toista tilalle ja maksaa TESSIN mukaiset palkat.

        Niin sitä mä tarkoitinkin, että yhtiöt ottais sellaisia firmoja vain töihin jotka maksaa kuskeille tessin mukaan.. Eikö niillä jotain serttifikaatio systeemejä ole?? Tai kai se niin menee, että sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan...SAATANA!!!


    • sellainen

      Kyllä "miehelle" itselleen kuuluu tarkastella tilinauhat, JA PITÄÄ huoli siitä et asiat ovat
      kohdallaan .Enää ei eletä paimenpoikien aikaa.
      Joten kasva "V,,,,Tu " aikuisex . JA mene sit vasta duuniin . Tai pyydä ÄITiäs apuun , nilviäinen,

      • mene JUMALAU

        Mene ny kotiin kattoon ÄITI RIISUU!!!! JA OPETTELE FÄGÄRI KIRJOTTAAN!!!!


    • noinnikkäästi

      Tässä työllisyystilanteessa jossa kuskeja etsitään kissojen ja koirien kanssa ja pikakoulutetaan...

      ..luulisin että riittää kun sanoo, että lähtee toiseen firmaan jos ei palkka tule niin kuin on sovittu.

      Kai sulla työsopimuksessa lukee mihin palkka perustuu??

      Vai onko niin, että olet tekevinäs töitä ja isäntä on maksavinaan palkkaa..heheh

      • selvennän

        Palkka tulee niin kuin ollaan sovittu.
        Työsopimuksia ei ole kirjallisina.

        Suullisesti ollaan kyllä sovittu palkasta,mutta ei lähellekkään tessin mukaista.

        Töitä tehään ja kovasti,kaikki annetaan.

        Edelleen yhtiöiden pitäis tosissaan tarkastaa että maksetaan tessin mukaiset palkat.

        Veikkaa jotain paljonko tunteja on tullut läpi vuoden kuukautta kohti,luulen että pieleen menee arvaus.
        Vinkki,yli 300:n tunnin mennään/kk.Riittääkö 400h/kk?????
        JA KAIKKI PIENELLÄ PERUSPALKALLA!!!!!!!!
        Moniko lähtis ajamaan?


      • agro
        selvennän kirjoitti:

        Palkka tulee niin kuin ollaan sovittu.
        Työsopimuksia ei ole kirjallisina.

        Suullisesti ollaan kyllä sovittu palkasta,mutta ei lähellekkään tessin mukaista.

        Töitä tehään ja kovasti,kaikki annetaan.

        Edelleen yhtiöiden pitäis tosissaan tarkastaa että maksetaan tessin mukaiset palkat.

        Veikkaa jotain paljonko tunteja on tullut läpi vuoden kuukautta kohti,luulen että pieleen menee arvaus.
        Vinkki,yli 300:n tunnin mennään/kk.Riittääkö 400h/kk?????
        JA KAIKKI PIENELLÄ PERUSPALKALLA!!!!!!!!
        Moniko lähtis ajamaan?

        noilla yli 300 tunnin töillä saa jopa maataloustöissä ylityö korvaukset,100% paukkuu! Ja palkkaus on reilusti yli tessin.


      • Neuvo
        selvennän kirjoitti:

        Palkka tulee niin kuin ollaan sovittu.
        Työsopimuksia ei ole kirjallisina.

        Suullisesti ollaan kyllä sovittu palkasta,mutta ei lähellekkään tessin mukaista.

        Töitä tehään ja kovasti,kaikki annetaan.

        Edelleen yhtiöiden pitäis tosissaan tarkastaa että maksetaan tessin mukaiset palkat.

        Veikkaa jotain paljonko tunteja on tullut läpi vuoden kuukautta kohti,luulen että pieleen menee arvaus.
        Vinkki,yli 300:n tunnin mennään/kk.Riittääkö 400h/kk?????
        JA KAIKKI PIENELLÄ PERUSPALKALLA!!!!!!!!
        Moniko lähtis ajamaan?

        Taidat olla mielestäsi kovakin duunari. Ensimmäinen asia omien etujen valvonnassa on se, että teet kirjallisen työsopimuksen. Se että sovitaan suullisesti palkasta, ei tarkoita samaa kuin sinulla olisi suullinen työsopimus! Toinen homma onkin maanantaina se, että tarkistat onko työnantajasi maksanut lakisääteiset eläkevakuutusmaksusi. Kysyt moniko lähtisi ajamaan pienellä peruspalkalla 300-400h/kk, vastaus on kutakuinkin: Ei kukaan itseään ja ammattitaitoaan kunnioittava. Sua niin kusetetaan!


    • sä itse ole työsopimuksesi tehnyt ja siinä sopinut palkasta, oma vika jos oot luvannut tehdä alle tessin. Jokainen valvoo itse että sopimuksia noudatetaan puolin ja toisin..

      • vaikeeta.........

        Ei voi pitää kiinni TESsistä jos haluaa samaanaikaan pitää kiinni työstään.
        Kaikki me tiijetään mitä TES sanoo,mutta siihen ei ole mahollisuutta että sitä noudatettaisiin.

        Metsäfirmat valvomaan urakoitsijoiden kuskien työsopimuksia.
        Muuten ei toimi.


      • 20 e / h
        vaikeeta......... kirjoitti:

        Ei voi pitää kiinni TESsistä jos haluaa samaanaikaan pitää kiinni työstään.
        Kaikki me tiijetään mitä TES sanoo,mutta siihen ei ole mahollisuutta että sitä noudatettaisiin.

        Metsäfirmat valvomaan urakoitsijoiden kuskien työsopimuksia.
        Muuten ei toimi.

        ei tartte tänäpäivänä ammattimiehen lähtee millään TES:llä metsäkonehommiin. palkat on ihan eri tasolla, mutta täytyy osata hommatkin ja olla kokemusta alalta. oppirahat on tietysti maksettava ennekuin alkaa kunnon liksat juosta. norm. 20- 25 e / h.


      • 21 €
        20 e / h kirjoitti:

        ei tartte tänäpäivänä ammattimiehen lähtee millään TES:llä metsäkonehommiin. palkat on ihan eri tasolla, mutta täytyy osata hommatkin ja olla kokemusta alalta. oppirahat on tietysti maksettava ennekuin alkaa kunnon liksat juosta. norm. 20- 25 e / h.

        jaa et konekuski 20€ h juu juu..


      • OOT
        21 € kirjoitti:

        jaa et konekuski 20€ h juu juu..

        SE TES ON KUULE MUUTAKIN KUN TUNTIPALKKA!!!!! ÄÄLIÖ!!!!


    • pasi

      eipä taida tänä päivänä kuulua tommoisia ... saa olla tyytyväinen jos on edes töitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe