Nyt ihmeessä linkkiä tai millaisia ratkaisuja olette tehneet? Onko olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin paneeli ja 12V:n suihkulähdepumppu (ehkä lisäksi akku jos haluaa suihkua pitää päällä silloinkin kun päivänvalo ei anna tarpeeksi potkua)?
Olisi kiinnostavaa tietää löytyykö sellaista pumppua mihin olisi integroitu kenno kiinni, niinkuin noissa pienissä puutarhalampuissa on ollut?
Suihkulähde
4
5131
Vastaukset
- kennon teho
on olematon, ei se riitä edes heikon muutaman vatin suihkulamppupumpun pyörittämiseen. Lampuissa on kai pieni akku joka antaa lampulle sen verran virtaa että lamppu valaisee saman kuin kiiltomato ruohikossa.
Pimeällä toimiakseen tarvitsee pumppu kunnon akun ja sitä lataamaan hattua suuremman kennon.- kehno on teho
lamppujen kennoissa, niissähän valaisimena on pieni ledi ja akkuina yleensä yksi tai kaksi ladattavaa sormiparistoa. Valaisemiseen sitä ei ole tarkoitettukaan, ainoastaan tunnelman luomiseen.
Kysymys olikin nyt siitä, että onko olemassa pumppuihin integroitua kennoa, minkä en todellakaan oleta olevan samaa kokoluokkaa kuin lampuissa...
Tiedän kyllä mitä pimeällä toimiakseen pumppu tai mikä tahansa muu aurinkosähkölaite vaatii, kokemusta on siltä saralta, ei vain viitsisi vetää akuilta johtoja vesipumpulle jos olisi helpompiakin vaihtoehtoja... - toimisi
kehno on teho kirjoitti:
lamppujen kennoissa, niissähän valaisimena on pieni ledi ja akkuina yleensä yksi tai kaksi ladattavaa sormiparistoa. Valaisemiseen sitä ei ole tarkoitettukaan, ainoastaan tunnelman luomiseen.
Kysymys olikin nyt siitä, että onko olemassa pumppuihin integroitua kennoa, minkä en todellakaan oleta olevan samaa kokoluokkaa kuin lampuissa...
Tiedän kyllä mitä pimeällä toimiakseen pumppu tai mikä tahansa muu aurinkosähkölaite vaatii, kokemusta on siltä saralta, ei vain viitsisi vetää akuilta johtoja vesipumpulle jos olisi helpompiakin vaihtoehtoja...Ihan mielenkiintoinen idea hoitaa aurinkokennolla. Mitenköhän tuollainen muutaman kymmenen watin peruskenno toimisi altaan pohjalla? Veden pinta saisi olla siinä kohdassa rauhallinen, eli ei suihkulähdettä tai putousta juuri kennon kohdalla.
- Kissus
Haeskelin juuri hiljan ebaysta mitä kaikkea myydään aurinkokennotoimisena. Törmäsin myös em. suihkulähteisiin, siis sellaisiin joissa on itsessään se kenno. Käy siis ebaysta tiirailemassa ja tilaa sieltä. Ainakin saksan ja englannin ebayssa niitä oli myytävänä ja hakusanana käytin tuolloin solar. Tuolla löytyi kaikkea muutakin kivaa mökille jossa ei ole sähköä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722