Minulla alkoi hirveä korvien vinkuna opiskeluaikoina. Oli kuin radion pitkiä ja keskipitkiä aaltoja olisi haettu päässäni koko ajan, yöt ja päivät. No kävin useamman kerran lääkärissä ja lopputulos: Päässäsi on vikaa! Uskoin jo lopulta siihen itsekin! Homma jatku n.2 vuotta. Kunnes lopulta sain lähetteen terveyskeskuksesta TYKS:iin. Pääsin melko pian kun ilmoitin kuuloni huononevan aina vaan. Ja siellä homma selvisi! Kiitos! (olin esim kulkenut öisin pitkiä kävelylenkkejä ihmetellässäni "sekoamistani) No TYKS:in korvalääkäri teki kaikkia kuuloon liittyviä kokeita ja lopuksi korvamikroskopia tutkimuksen. Ja ilmoitti että korvakäytäväni nielusta (josta normaali paineentasaus tapahtuu) ovat aivan tukossa. Sain lääkkeet niiden avaamiseksi ja meni vielä n. kaksi vuotta (Tarvittiin punkteerauksia ym.) ennen kuin käytävät olivat auki. Mutta olin sentään saanut tietää mikä vaivaa. Se oli suuri helpotus! No lopulta vaiva eli tinnitus jäi vähän pysyväksi, koska kuulen nyt sisäkorvan verenkierron, jota normaalisti ihminen ei kuule. Mutta älkää antako periksi kun joku "lääkäri" yksityisasemalla sanoo: Olet kuunnellut liikaa musiikkia korvalapuilla. Omalta kohdaltani tinnitus on hallinnassa, vaikka on jatkunut jo 14 vuotta, se on vaimentunut ja siihen on tottunut. Toivon tämän jutun auttavan niitä jotka juuri ovat saaneet kyseisen vaivan. Ei siihen sekoa! Tsemppiä kaikille tinnitus ihmisille!
tinnitus
3
1096
Vastaukset
- tuska
minulla aivan sama homma kuusi viikkoa sitten alkoi aluksi oli vain toisen korvan vinkumista sitten se muuttui kummankin korvan huminaksi... sitten taas vinkumiseksi ja taas huminaksi... kävin aluksi terveyskeskuksessa siellä toinen korva putsattiin ja sanottiin että jos ongelma vaivaa vieläkin niin tule sitten lääkäriin kävin kouluterveydenhoitajalla se lähetti omallelääkärille omalääkäri kertoi 7min kaiken sen minkä olen jo netistä lukenut ja lähetti kouluterveyden hoitajalle kuuloa mittauttamaan ja nyt huomenna se pitäisi mitata... kyllä tämä "aluksi" oli todella ärsyttävää mutta nytten on alkannut jo tottumaan... mutta edelleenkin kun on koneella kun kone on vasemmalla puolella niin oikeasta korvasta kuuluu hiljainen vinkuminen ja heti jos päätä kääntää ja antaa olla niin vinkumista ei kuulu... mutta koitetaan kuitenkin jaksaa....
- minäääh
Joo eli minulla alkoi tinnitus, kun olin 3.luokalla. Nyt olen 9.luokalla, ja tinnitus jatkuu yhä. Ensin se oli vaikeampaa, mutta sitten väheni... lopulta syy saatiin selville: niska-ja hartiaseutuni olivat aivan jäykät. Sain ohjeita jumppaan, jota pystyisin tekemään helposti kotona tai missä vain.. tinnitus siis väheni, eikä sitä pahemmin kuulunut. Nyt kuitenkin lukukauden alettua tietysti niska- ja hartiaseutuni ovat taas ongelmana, koska koulussa jännitän tunneilla hartioitani. Heikkoa ininää on kuulunut aina 3.luokasta lähtien, mutta nyt päivän ajan vasen korvani on inissyt kovaa. Nyt pelottaa että jos se jatkuu ikuisesti.. olen alkanut nyt treenata taas hartiaseutua ja toivon että ininä loppuisi.. se häiritsee unea ja esim. kokeen tekoa koulussa. Vanhempani eivät hyväksy menoani hierojalle, vaan minun on itse päästävä eroon ongelmasta. Ärsyttävä ongelma, ja olen vasta 15. Enpä jaksaisi tämän kanssa loppuelämää elää..
- masa
luulen, että kärsin tasan samasta jutusta kuin sinä aikoinasi, siis paineentasaus on mäsänä. on ollut niin kauan kuin muistan.
humisiko korvissa jatkuvalla syötöllä? ritisi ja ratisi, kun leuka vähän liikahti?
tätä tapahtuu mulla. lisäksi mulla on toisessa korvassa tinnitus, ja korvat ovat tukkoiset päivätolkulla aina melussa, esim. rokkikeikalla, oleilun jälkeen - vaikka käytän tilaustyönä tehtyjä tulppia, aina. liekö tulpat sotkevat paineita entisestään?
joskus jopa tuntuu, että kännykkään puhuminenkin heikentää korvan toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948