Eli siis moottori kuluttaa öljyä 1 litran verran per 30 000 km. Autolla ajettu kohta 100 000 km. Mistä tuo mahtaa johtua? Ovatko männänrenkaat jotenkin huonot tai venttiilit ja niiden varsien tiivisteet? Tietenkin jossakin voi jokin tiiviste vuotaa, mutta en oleta, että uudehkossa autossa vuotaisi. Auto ei savuta. Yleensä uuden auton öljynkulutus tasoittuu jo n. 30 000 km jälkeen.
2.2 D-4D öljynkulutus
24
5127
Vastaukset
- yrpäkyte
on jo väljä täysremonttiin vaan ei Touhotan kone kestä moista matkaa.
- Pirssimiekkonen
Siis että kokonaisen litran per 30 000 km ? Sehän tekee huimat 0,33 DL per 1000 km ? Jos en väärin muista, niin ainakin avensiksen ohjekirjassa se normaali öljynkulutus oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km !!
Tuon vertainen öljynkulutus ei ole yhtään mitään, usko pois. VW-dieseleihin menee normaalisti se litra jo kymppitonnille... - Jönquist
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Siis että kokonaisen litran per 30 000 km ? Sehän tekee huimat 0,33 DL per 1000 km ? Jos en väärin muista, niin ainakin avensiksen ohjekirjassa se normaali öljynkulutus oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km !!
Tuon vertainen öljynkulutus ei ole yhtään mitään, usko pois. VW-dieseleihin menee normaalisti se litra jo kymppitonnille...Tarkoitatko todellakin 7,5-15 litraa vaihtovälillä? 15 tkm?
Se ei kyllä enää normaalia ole! Ei voi olla!Minulla menee Volvossani (190 tkm ajettu) korkeintaan 0,2-0,5 litraa /15 tkm:ä riippuen öljyn merkistä ja laadusta. - väärin
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Siis että kokonaisen litran per 30 000 km ? Sehän tekee huimat 0,33 DL per 1000 km ? Jos en väärin muista, niin ainakin avensiksen ohjekirjassa se normaali öljynkulutus oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km !!
Tuon vertainen öljynkulutus ei ole yhtään mitään, usko pois. VW-dieseleihin menee normaalisti se litra jo kymppitonnille...Se tekee 0.033dl/1000km. "Uusi" Volkswagen 2.0 dieselini on vienyt uudesta asti koko ajan n. 1l/10000km eli kolminkertaisen määrän.
- oop
väärin kirjoitti:
Se tekee 0.033dl/1000km. "Uusi" Volkswagen 2.0 dieselini on vienyt uudesta asti koko ajan n. 1l/10000km eli kolminkertaisen määrän.
sillä 0,33 dl = 0,033 l.
- nenä...
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Siis että kokonaisen litran per 30 000 km ? Sehän tekee huimat 0,33 DL per 1000 km ? Jos en väärin muista, niin ainakin avensiksen ohjekirjassa se normaali öljynkulutus oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km !!
Tuon vertainen öljynkulutus ei ole yhtään mitään, usko pois. VW-dieseleihin menee normaalisti se litra jo kymppitonnille......avensiksen ohjekirjassa normaali öljynkulutus on joko 0.5 tai 1 litra!!!! /1000 km!!!!!...
Isot on toleranssit nipponin pojilla! Vielä 15 litraa/15 tkm, elämä on... - Pirssimiekkonen
nenä... kirjoitti:
...avensiksen ohjekirjassa normaali öljynkulutus on joko 0.5 tai 1 litra!!!! /1000 km!!!!!...
Isot on toleranssit nipponin pojilla! Vielä 15 litraa/15 tkm, elämä on...Nämä ohjekirjoihin laitetut toleranssit todellakin ovat suuret, kenties sen takia että ihan pienestä ei korjaamon tarvitse ruveta tutkimaan takuunalaista autoa. En muista kumpiko luku aven ohjekirjasta löytyi, mutta jommínkummin : 0,5 tai 1 litra per 1000 km. Ja näitä on kyllä monen muunkin merkin ohjekirjoissa painettuna. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että siinä mitään normaalia olisi....
- puhuu asiaa
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Siis että kokonaisen litran per 30 000 km ? Sehän tekee huimat 0,33 DL per 1000 km ? Jos en väärin muista, niin ainakin avensiksen ohjekirjassa se normaali öljynkulutus oli joko 0,5 tai 1 litra per 1000 km !!
Tuon vertainen öljynkulutus ei ole yhtään mitään, usko pois. VW-dieseleihin menee normaalisti se litra jo kymppitonnille...Tuo kilometrimääräon aika vähäinen vielä, kulutus saattaa tuosta tippuakin vielä.
Ja eriöljymerkit kaiken lisäksi käyttäytyy vielä eri lailla.
Niin se on volkkarissakin, kulutus vaihtelee eri öljymerkeillä.
- JMMK
Meneppä valittamaan korjaamolle kun autosi kuluttaa 0.03 litraa öljyä tuhannelle kilometrille...on täysin normaalia että kone syö jonki verran öljyä!
- koko juttu
Missä toyotan mallissa voi seurata öljyn kulutusta 30 tuhannen kilometrin jaksoissa vaihtamatta öljyjä välillä uusiin?
- pkw
Ainakin Corolla Verso 2.2 D4-D:n vm -06 huolto-/öljynvaihtoväli määräytyy vuotuisen ajomäärän mukaan. "Auto on huollettava vähintään kerran vuodessa tai 30tkm:n välein tai kun auton moottoriöljynvaihdon muistutusvalo syttyy, ensiksi saavutettavan ollessa määräävä. Mikäli vuotuinen ajomäärä jää alle 30tkm, autolle on tehtävä määräaikaishuoltojen välissä öljynvaihtohuolto." Lainaus on CV:n takuu- ja huoltokirjasta. Olisikohan muutkin 2.2 dieselit samanlaisen huoltosyklin piirissä?
1 litran kulutus öljyä 30000km:n matkalla on varsin maltillinen.- ave kans
Aven 2,0 D4Dssä sama huoltoväli, tuo WAG-väki vain tykkää nikotella siitä, vaikka se on niissäkin ihan sama juttu.
- jos ei kuluisi
tuon verran vievät kyllä kaikki dieselit 30 tkm matkalla. Jos joku väittää ettei yhtään kulu niin sitten öljyn joukkoon pääsee jotain muuta nestettä.
- se...
olisi viennyt 100 000 kilometrille yli 100 litraa öljyä niin silloin olisi jo syytä huoleen. Silloin se olisi vienyt yli toyotan normikulutuksen.
- Skodisti
Onkohan minua johdettu harhaan tässäkin asiassa.
Sanotaan ja kirjoissakin lukee öljynvaihto 15000ja
huolto 30000 ajokilometriä ja öljyt sitä mitä sinne on suunniteltu käytettäväksi.Pitkät vaihtovälit joissa vanha rapa pyörii koneessa ei
varmaankaan ole hyväksi mutta itse kukanenkin säästää missä säästää. - pkw
Skodisti kirjoitti:
Onkohan minua johdettu harhaan tässäkin asiassa.
Sanotaan ja kirjoissakin lukee öljynvaihto 15000ja
huolto 30000 ajokilometriä ja öljyt sitä mitä sinne on suunniteltu käytettäväksi.Pitkät vaihtovälit joissa vanha rapa pyörii koneessa ei
varmaankaan ole hyväksi mutta itse kukanenkin säästää missä säästää.Oli huolto-ohjelmiin öljynvaihdoista/huoltoväleistä kirjoitettu sitä taikka tätä, voi tehdä niin kuin omasta mielestä tuntuu järkevältä. Verso 2.2 dieselissä on parhaimillaan huolto-/öljynvaihtoväli tuon 30tkm, jos vuodessa ajaa paljon. Itse en aja samoilla öljyillä kuin noin 15tkm, eli vaihdatan öljyt ja suodattimen huoltojen (30tkm) välissä.
- järkeä
pkw kirjoitti:
Oli huolto-ohjelmiin öljynvaihdoista/huoltoväleistä kirjoitettu sitä taikka tätä, voi tehdä niin kuin omasta mielestä tuntuu järkevältä. Verso 2.2 dieselissä on parhaimillaan huolto-/öljynvaihtoväli tuon 30tkm, jos vuodessa ajaa paljon. Itse en aja samoilla öljyillä kuin noin 15tkm, eli vaihdatan öljyt ja suodattimen huoltojen (30tkm) välissä.
30tkm, samoilla öljyillä? kyllä kannattais vaihtaa kerran siinä välissä!
- Järgeä
järkeä kirjoitti:
30tkm, samoilla öljyillä? kyllä kannattais vaihtaa kerran siinä välissä!
Kyyllä olet täysin oikeassa, täytyy olla pököpää joka ajaa pikeytyneellä öljyllä. Kaikenlaiset paskat siihen on jo kerääntynyt.
- mitään järkeä
Järgeä kirjoitti:
Kyyllä olet täysin oikeassa, täytyy olla pököpää joka ajaa pikeytyneellä öljyllä. Kaikenlaiset paskat siihen on jo kerääntynyt.
Muistakaa nyt tämän palstan lukijat, että on kyse Toyotista, jonka moottori tuottaa kaiken maailman paskaa, kuten nämä Toyotan omistajat vuoron perään vakuuttavat. Muiden automerkkien mooottorit eivät tällaista paskaa tuota, joten hyvillä mielin voitte ajaa sen 30tkm longlifeöljyillä, jonka valmistaja ilmoittaa öljynvaihtoväliksi.
- kuitenkin
mitään järkeä kirjoitti:
Muistakaa nyt tämän palstan lukijat, että on kyse Toyotista, jonka moottori tuottaa kaiken maailman paskaa, kuten nämä Toyotan omistajat vuoron perään vakuuttavat. Muiden automerkkien mooottorit eivät tällaista paskaa tuota, joten hyvillä mielin voitte ajaa sen 30tkm longlifeöljyillä, jonka valmistaja ilmoittaa öljynvaihtoväliksi.
Vaihtuuhan se öljy kuitenkin Volkkarissanikin kun sitä saa lisätä melkein saman verran huoltovälillä kuin huollossakin.
- lohduttaako se?
kuitenkin kirjoitti:
Vaihtuuhan se öljy kuitenkin Volkkarissanikin kun sitä saa lisätä melkein saman verran huoltovälillä kuin huollossakin.
Sinulla varmaan on Volkkari, kun kerran tiedät näinkin tarkkaan ko. automerkin öljynkulutuksen. Mutta voin kertoa sinulle, että todellisuudessa ei tieto Volkkarin öljynkulutuksesta paljoa taida Toyotan omistajaa lohduttaa, jos oman auton kone sylkee paskaa öljyn sekaan kaiken aikaa.
- Anonyymi
30000km on liian pitkä vaihtoväli oli longlife tai ei 15000 hyvä väli konekin kuluu hitaammin niin ja suodatin samalla vaihtoon.
- Anonyymi
30000 kilsaa ok mennyt monta vuotta ei tartte lisäillä BMW 550
- Anonyymi
2,2 D-4D:llä avaamatttomalla koneella mennyt 500 000 - 800 000km väli sen 1 litra/10 000km Motox 5w-30 EcoEnergyä. On myös laitettu RVS 100 000km välein. Öljynvaihtoväli 10 000-12 000 km. Edellisellä omistajalla Castrol 5w-30 vaihdot 30 000km välein, mutta ajoikin tosi paljon vuodessa. Kyllä se enintään 15 000km on oikea vaihtoväli tuohon koneeseen mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1811946Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671676Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä771467En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1351359- 481304
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1181057- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke205904Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43764