harmittaa niin vietävästi kun tuli annettua lapselle hätäseen nimi.olisiko se kauhean itsekästä jos sen nyt vaihtaisin(lapsi 8kk)ja mitäköhän haittapuolia voisi asialla olla?
lapsen etunimen vaihtaminen!
9
1924
Vastaukset
- ..........................
Miksi haluat välttämättä vaihtaa nimen? Ei kait se niin paha voi olla..Kerropa minkä niminen vaavi teillä on?Kyllähän nimeen tottuu kun aikansa maistelee ja sitten lapselle ei muu enää passaakaan,toki voihan nimen vaihtaa..
- tarja 2
takia lähtisi nimeä vaihtamaan.Kyllä kai se nyt ihan hyvä nimi on kuitenkin kun olette sen antaneet.
Tiedän yhden tapauksen jossa lapsella oli masuasukkina ollessa ns. työnimi jota ei kuitenkaan laitettu oikeaksi nimeksi mihinkään kohtaan ja se nimi vaan jäi käytäntöön ja kaikki kutsuivat lasta sillä työnimellä.Lapsen ollessa n,5v se sitten vaihdettiin viralliseksi nimeksi. - mahdollista että
toinen/toisissa nimissä olisi parempi nimi vanhempien mielestä,ottaisitte sen käyttöön.ei tarvitsisi alkaa nimeä vaihtamaan..jos äärettömästi vaivaa,niin miksei vielä nimen voisi vaihtaa...
- jossain vaiheessa
kun kysellään entisiä nimiä jne.
Ja muutenkin vähän outo juttu, että pitäisi sitä nimeä alkaa vaihtaan. Mieti nyt edes seuraavat 8 kuukautta. Haluaisitko sitten taas jonkun uuden kivan nimen?- mie vaan
mahdollisimman varhasessa...nimen vaihtaminen on ihan normaalia ja yllättävän yleistä.Ensimmäinen vaihto on maksuton.....Minä en näe siinä mitään pahaa, me vaihdoimme juuri poikamme toisen nimen (7kk).
Ei siinä mitään ihmeellistä,varsinkaan kun me ei naitettu lastamme seurakunnan huijattavaksi...Ilmoitimme vain uuden nimen maistraattiin postitse niinkuin toimimme silloin kun annoimme etunimenkin...äh ei tälläistä asiaa tarvitse maalaisten rupea suurentelemaan, siinä ei tosiaan oo mitään ihmeellistä ja se on teidän oma juttu älkää välittäkö esim. sukulaisten mielipiteistä.... - Primrose
mie vaan kirjoitti:
mahdollisimman varhasessa...nimen vaihtaminen on ihan normaalia ja yllättävän yleistä.Ensimmäinen vaihto on maksuton.....Minä en näe siinä mitään pahaa, me vaihdoimme juuri poikamme toisen nimen (7kk).
Ei siinä mitään ihmeellistä,varsinkaan kun me ei naitettu lastamme seurakunnan huijattavaksi...Ilmoitimme vain uuden nimen maistraattiin postitse niinkuin toimimme silloin kun annoimme etunimenkin...äh ei tälläistä asiaa tarvitse maalaisten rupea suurentelemaan, siinä ei tosiaan oo mitään ihmeellistä ja se on teidän oma juttu älkää välittäkö esim. sukulaisten mielipiteistä....että nimen vaihtaminen on normaalia ja yllättävän yleistä. Entä lapsen nimen vaihtaminen?
Voitko kertoa, kuinka monta kertaa esim. viime vuonna tai tällä vuosituhannella vanhemmat ovat vaihtaneet lapsensa nimen?
- 0007
Meillä kohta jo 10 kk vauva ja mietimme edelleen nimen vaihtoa. Ei ole mikään helppo asia, mutta luulen että nimi menee jossain vaiheessa tosissaan vaihtoon ja parempi tietysti mitä nopeammin. Soitin kastepapille kun nimi oli ollut puoli vuotta käytössä ja meitä harmitti edelleen. Pappi kannusti kuuntelemaan vaistoaan tässä asiassa. Jotkut todella tärkeät asiat elämässä tajuaa vasta liian myöhään, mutta onneksi asia on mahdollista korjata niin ettei tarvitse jäädä jatkuvasti harmittelemaan. Jos nimi ei tunnu oikealta lapsellenne niin se kannattaa mielestäni vaihtaa.
- tarja 2
millään käsitä että näinkin tärkeää asiaa kuin lapsen nimi ei mietitä ajoissa tarkkaan ja rauhassa....minusta on tosi outoa että noin pian edes pohditaan moista,eri asia sitten myöhemmin jos tulee ongelmia tms...no,kai se sit on ihan tavallista ja normaalia jossain päin....
- Ulriga
Oma nimenikin vaihdettiin kun olin 8kk. Vanhempani antoivat minulle nimeksi Emma kun olettivat että se oli yksinkertainen ja ei niin käytetty nimi. Kuitenkin heti syntymäni jälkeen tuli jokin kamala Emma-kuume ja se nousi heti samana vuonna suosituimmaksi tytönnimeksi. Nyt se on ollut sellainen jo ties kuinka kauan. Niimpä vanhempani yhdistivät ensimmäisen ja toisen nimeni väliviivalla ja olen todella tyytyväinen siihen. Hyvä valinta ja minulla on kaunis nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594