Mua askarruttaa nyt sellainen asia, että miten kauan salmonellanäytteet on voimassa? Sain negatiivisen paperin edellistä työnantajaa varten noin kolme vuotta sitten, ja nyt tarvitsen seuraavalle jälleen sellaisen. Käykö sama todistus, vai pitääkö p...oa purkkiin uudestaan, kun on jo näinkin pitkä aika mennyt? Eihän toi tietysti mikään ongelma ole, mutta ajattelin kysyä mikä on käytäntö. En ole käynyt ulkomailla, muualla kuin Tukholmassa ja Tallinnassa sen jälkeen, joten salmonellan saaminen siksikin aika epätodennäköistä.
salmonellanäyte?
5
2400
Vastaukset
- kyllä pitää
sehän meni niin, että jos on pohjoismaissa käväissyt, niin ei mitään hätää, mutta Tallinna ei taasen kuulu enää pohjoismaihin ja jos siellä on oleillut enemmän kuin 3 vrk, niin pitää viedä uusi näyte.
Eikös mennyt näin.
Ja jos 3 vuotta on edellisestä testistä jo mennyt aikaa niin kyllä itsekin kävisin tekemässä uuden.- alkup.
Kiitos vastauksesta. Tallinnassa en kyllä ollut kuin muutaman tunnin (ihan perusristeily), mutta sen sijaan kolme vuotta saattaa kyllä olla jo tosiaan sellainen aika, että uusia pitää.
- PinBo
ohjeet, että nykyään ei ole välttämätöntä käydä s-testissä matkan jälkeen, jos oireita ei ole.
Työnantaja voi kuitenkin halutessaan testin vaatia.
..mietittiin sitte vaan töissä, että eihän tulosten odotusaikana periaatteessa sais kai olla elintarvikkeiden kanssa tekemisissä eli duunissa.
Sairasloma siiheks kunnes nega-tulokset kädessä?
Hassu käytäntö/toteutus..
- monella-
näyte on työpaikkakohtainen.
Vaikka olisit viikkoa aikaisemmin toimittanut todistuksen yhdelle työnantajalle,
tarvitset seuraavalle uuden.
Ja joka kerta kun vietät 4 vrk. skandinavian ulkopuolella.- mariah
Joo, ja todellakin kannattaa se näyte viedä.
Sain salmonellan Espanjasta ja oireita kyllä oli. Luulin vaan "tavalliseksi" mahataudiksi, joka voi kuumuudessa yllättää.
Sairiksella olin kaksi viikkoa, koska näytteet näyttivät aina vaan positiivista. Ja karanteenissa sairaalassa muutaman päivän. Tämä on siis ihan totta!
-siihen aikaan (80-luvulla) ei ollut huom! lääkkeitä tautiin, kuten kai nykyään on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861610
- 761251
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1751180Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!54935Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47888
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38878Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9823- 46812
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789