Britannian lääkikset ja YO-arvosanat

Joku

Olen yrittäny lukea hakuprosesseista jonkun verran, mutta sisäänpääsykriteerit suomalaisille ovat vielä hieman hämärän peitossa. Pitääkö käytännössä olla se rivi älliä että on toivoa mihinkään lääketieteelliseen tiedekuntaan? Kolmesta aineesta löytyy L E L, kolmesta muusta paljon huonommat...eli M:n paperit. Mitään mahdollisuuksia?

8

2762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääketieteen yo

Mikset hae suomen lääkiksiin???? Yo-arvosanoilla EI mitään merkitystä, jos Sinulla on älyä riittävästi pärjätä valintakokeissa! Tämä on oikea ja hyvä järjestelmä, eli että kaikki ei ole kiinni niistä saatanan yo-papereista!

• Urpo

Minäkään en oikein ymmärrä alkuperäisen kirjoittajan motiiveja. Kyllä lääksi on aivan tarpeeksi haastava kotimaisella kielellä. Miksi ihmeessä lähteä ulkomaille opiskelemaan? Ei opiskelu siellä ainakaan helpompaa ole, jos jotenkin sattuisit sisään pääsemään.

• emilia

Kaveri haluaa tietoa Englannin lääkiksistä, ja toiset katsovat asiakseen arvostella hänen kiinnostustaan lähteä ulkomaille opiskelemaan. Kaiketi arvostelijoita itse harmittaa, että ovat jämähtäneet suomeen opiskelemaan.

Itse ainakin hyvin ymmärrän, että opiskelu muualla kiinnostaa. Eikä kyse välttämättä todellakaan kaikkien kohdalla ole siitä, etteikö rahkeet riittäisi suomalaiseen opinahjoon. Kyllä useisiin Englannin lääkiksiin on jopa suhteessa vaikeampi päästä, kuin suomalaisiin. Sama pätee muuten osaa ruotsin lääkiksistä.

• lääketieteen kandi
        emilia kirjoitti:

Kaveri haluaa tietoa Englannin lääkiksistä, ja toiset katsovat asiakseen arvostella hänen kiinnostustaan lähteä ulkomaille opiskelemaan. Kaiketi arvostelijoita itse harmittaa, että ovat jämähtäneet suomeen opiskelemaan.

Itse ainakin hyvin ymmärrän, että opiskelu muualla kiinnostaa. Eikä kyse välttämättä todellakaan kaikkien kohdalla ole siitä, etteikö rahkeet riittäisi suomalaiseen opinahjoon. Kyllä useisiin Englannin lääkiksiin on jopa suhteessa vaikeampi päästä, kuin suomalaisiin. Sama pätee muuten osaa ruotsin lääkiksistä.

ei oo tainnut emiliakaan päästä Suomen lääkiksiin ja Urpon mielipiteeseen ja lääk.yo: mielipiteisiin yhtyen: Kyllä se opiskelu omalla äidinkielllä lääkiksessä on riittävän hastavaa!!

• lääketieteen yo
        emilia kirjoitti:

älä emilia kanna huolta, ei ole oma lehmä ojassa, sillä ei harmta yhtään vaikka en ulkomaille lähtenyt lääketiedettä opiskelemaan, tällainen erikoinen ajatus ei edes käynyt mielessäni, sillä viihdyn Suomessa, ja pidän luonnollisena että suomalainen opiskelee suomessa! Toisaalta lähtöäni ei olisi mikään ollut estämässsä jos olisin tuntenut vähääkään mielenkiintoa ulkomailla opiskelua kohtaan! ja voin lähteä vieläkin JOS haluaisin, mutta kun EN halua! ja siksi ihmettelen mikä niissä ulkomaissa viehättää!?

• gigo

No kokeile. Eihän siinä mitään muuta ole. Hakupaprut vaan Ucasille. Sillä se selviää. www.ucas.com:sta voi lukea minkälaisia arvosanoja englantilaisilta vaaditaan mihin kouluun. Ja voit vertailla niitä suomalaisiin. Englannin C vastaa suunnilleen Suomen C:tä.

Jos et nyt ihan Lontooseen tahdo niin saattaa riittääkin nuo paperit.

• tietävä

Ulkomaalaiset oppilaat arvostellaan henkilökohtaisesti. Jokaisella yliopistolla on ne tietyt sisäänpääsyvaatimukset, ja niitä kannattaa kysyä ihan sieltä lääkiksestä: arviota ainaskin. Mitään valintakokeita ei yleensä ole, joissain paremmissa yliopistoissa on haastattelu, mutta sekin on aikast harvinainen. Kemia vaaditaan yleensä aineena ja matikka myös. Ja periaatehan on se, että jos aikoo noihin huipuiksi luokiteltuihin yliopistoihin änkeä, saa olla sellainen kaunis l-rivi, jossa ehkä kenties muutama e. Sitten sellasiin keskitasoisiin saattaa kyllä noillakin papereilla päästä, mutta kannattaa tosiaan kysyä sieltä tiedekunnasta. UCASista eivät osaa sanoa tietyn yliopiston pääsyvaatimuksia, käskevät vaan yleensä kysyä suoraan yliopistolta.

• elina

voi kristus mitä porukkaa... on kiva että lääketiteen yo ja kuka lienee olikaan toinen rassukka ovat päässet opiskelemaan lääketiedettä SUOMEEN. Suomen järjestelmä on hyvä, kyllä, olette aivan oikeassa, mutta eihän sen tarvitse tarkoittaa sitä, että esim. Brittiläinen koulutusjärj. olisi huono. Suomessa on esim. Helsinkiin vain kovin vaikea päästä, ja vaikka pääsisikin, ei se tarkoita sitä, etteikö voisi olla kiinnostusta opiskella muualla. Toinen pyytää apuanne, ja tulette tänne mollaamaan hänen valintojaan. Te olette tehneet omat valintanne, hyvä niin. Englannissa on myös hyvä opiskella ja oppii varmasti kielen oikein pohjanmaan kautta.

Ja sitten, UCAS on tosiaan paikka josta saat apua. myös www.britishcouncil.fi on kätevä paikka ja itse BC:n toimistolta kannattaa kysellä mitä vain, saa varmasti ystävällistä palvelua!
      usein(raa'asti arvioiden) suomen YO:t L ja E vastaa Brittien A:ta, suomen m brittien B:tä, C=C, B=D ja A=E, mutta UCASin hakulomakkeeseen pitää itse kirjoittaa selostus siitä, miksi haluaa opiskelemaan ja vielä joltain suosittelijalta suositus ja ne merkkaavat PALJON enemmän kuin mitkään ylppäriarvosanat.
      Toiv. auttoi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe