Seksuaaliset väärinkäyttäytymiset

büddhalainen

Hyväksyykö buddhalaisuus esimerkiksi homoseksuaalisuuden? (Itse en ole homoseksuaali.) Minkä takia esimerkiksi homous tai lesbous olisi väärinkäyös siinä missä raiskaus tai pedofilia ovat? Miten on masturboinnin laita, haittaako se jotenkin?

5

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkemys.....

      esittämäsi kysymykset on yksiselitteisiä ainakin minulle.
      valaistunut mieli ei näe eroa miehen ja naisen rakastamisessa.ei himoa kuitenkaan kumpaakaan kohtaan.
      masturbointiin ei ole mitään tarvetta,ei halua seksuaalisten mieli kuvien luomiseen.myöskään ei tule turhia paineita ,mieli ei ole keskittynyt alapään asioihin ja järjestelmällisesti pyrkii torjumaan ko vaikutteet.seksi avio puolison kanssa riittää aivan varmasti. jos on munkki, on todennäköisesti kehittänyt itseään niin ,ettei tuota tarvitse miettiä.omistautuminen on omistautumista.
      miksi harrastaa tyhjän päiväistä seksiä saman sukupuolen kanssa?valaistunut mieli ei halua seksiä saman sukupuolen kanssa.se tuntuu luonnon vastaiselta.

    • mimmu

      Käsittääkseni buddhalaisuus hyväksyy (maalikkojen) seksuaalisuuden eri ilmenemismuodot, kunhan ne eivät vahingoita ketään.

    • 3.ohje

      Eli siis pidättyminen aistinautinnoissa väärin elämisestä, kuten vastuuttomasta ja hillittömästä sukupuolisuudesta,joka ei perustu rakkauteen ja kunnioitukseen.
      Tulee vapautua myös sellaisten halujen orjuudesta,joita emme tunne voivamme hallita.Halujen ei tulisi hallita mieltä ja elämää,halut tulisi hallita niin etteivät ne vahingoita itseämme tai muita.

      Miehet ja naiset voivat näyttää erilaisilta,mutta Zenin maailmassa ei sellaista eroa ole.On absurdia pitää kiinni sukupuolten erilaisuudesta.

      • emilio

        pojilla kikkeli tytöillä pimppi


    • lisää juttuja

      Tämä on vain oma tulkintani, mutta mielestäni homoseksuaalisuudessa tai esimerkiksi masturboinnissa ei ole mitään vikaa. Eikä se mielestäni ole seksuaalista väärinkäyttäytymistä.

      Seksuaalista väärinkäyttäytymistä voisi olla esimerkisi juuri mainitsemasi raiskaus, pedofilia tai vaikkapa seksin ajatteleminen joka päivän tunti, niin että se hallitsee elämääsi täydellisesti ja rajoittaa sinua.

      On aivan turhaa "kieltää" itseään masturboimasta, jos se on sinulle aivan luonnollinen asia, nautit siitä, mutta et ole riippuvainen siitä. Sen voi lopettaa, jos se itsestä tuntuu oikealta ja tarpeelliselta. En itse näkisi siihen mitään syytä. Se on aivan luonnollinen asia.

      Buddhalaisuus ei myöskään erittele naisia ja miehiä suuremmin toisistaan. Miksi pitäisikään?

      Lyhyesti sanottuna kaikki on (mielestäni) hyvin, kun osaa pitää asiat raameissa ja hallinnassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe