Marsu agility

jump

12

2021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahvoliini

      en kyllä onnistu ymmärtämään mitävarten marsunkin pitäisi agilityä harrastaa..eikö hyppiminen ole jokseenkin haitallista sen raajoille tai jotain? itse en kyllä edes uteliaisuudesta lähtisi kokeilemaan, kuullostaa aika kamalalta...

      • vaan ma

        Eihän agility ole pelkää hyppimistä! Sielä voi olla putkia, pujottuluratoja, keinulautoja yms...
        Ja jos hyppy esteitä on, ne ovat varmaan suunnattu marsuille sopivaksi, mataliksi tai jotain... Jos näin ei ole, vastustan marsu-agilitya, ellei ole jotenkin tieteellisesti todistettu, ettei se aiheuta marsuille vaivaa:)


      • Juplaaa

        En kyllä onnistu ymmärtämään mitävarten marsunkin pitäisi agilityä harrastaa.. < Miksi ei?


    • täti63

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Evoluutio on marsut muokannut tuommoisiksi, ne eivät luonnostaan tahdo hyppiä tai pomppia, niitä ei ole tarkoitettu semmoiseen. Ne eivät ole mitään koiria, joita pitää opettaa ja tuolla tavalla aktivoida. Marsujen aktivoimiseen kuuluu virikkeet ja toisen marsun seura.

      Tälläinen hyppely johtaa valitettavasti varmasti jossain vaiheessa marsusi selkärangan katkeamiseen, raajojen vahingoittumiseen tai jopa halvaukseen. Marsun kuntoa voi kohottaa muutenkin, kuin kiusaamalla sitä.

      Olen pahoillani, mutta älä leiki marsusi hengellä, kun et näytä tästä eläinlajista muutenkaan tietävän mitään, sillä sinulla on vain yksi marsu. Joten miettisin moneen kertaan, ennen kuin jatkat tuommoista. Hei ihan oikeasti.

      • avonias

        Siis agility on nimen omaan viriketoimintaa, jota voi harrastaa yhdessä marsun kanssa. Kuten tuossa aiemmin joku jo sanoikin, ei agility ole pelkkää hyppimistä, on putkia yms. Eikä marsua laiteta hyppäämään korkealle, vaan esteet ovat pieniä. Itse en harrasta kyseistä toimintaa, mutta mun marsut ainakin hyppii ja pomppii kun ovat iloisia, joten kyllä ne pomppimisesta pitävät.
        Meillä opittu ilman opettamatta että noustaan takajaloille ja annetaan jopa etutassua :)


    • kiiy

      Joo huomaa kun marsut lattialle päästää että kyllä villiltä marsulta hyppyjä tulee... Mutta ensiksi, aloittajan linkki ei minulla toimi. Agility on kyllä oikeastaan koirille. Ja agility ei ole vain esteiden hyppimistä. Meillä on sirkusmarsu joka hyppii penaaleitten päältä ihan itsekseen. Marsut tykkää virikkeistä, ja sitähän se on. Agility ei kumminkaan ole oikea sana kuvaamaan tätä... Mutta onhan se tavallaan sitä, putkien menemistä yms. Olisi kiva jos olisi Talent marsu esitys kisoja! Nehän ne just niitä "virikkeitä" on! Ja marsutkin pitävät. Mutta agility ei ole oikeastaan oikea sana kuvaamaan tätä...

    • hemmo123456789

      onko marsuilla järkee olla agilitiä se voi satuttaa isen kun sillä on niin pienet/hauraat luut ainaki omien marsujeni kohtaloa jos ne hypimään rupeisi...

    • pinatzu

      Minun mieletä marsun kansa voi harrastaa Agilityä mutta ilman hyppyjä. Mutta maru ei ole kuin koira joka oppii nopeasti vaan opetuksessa pitää olla kärsivällinen

    • Mp

      Minä kyllä marsuillani tykkään harrastaa agilityä ja marsuni on siinä erittäin hyviä ja ne saavat siinä liikuntaa

    • Mp

      Ymmärrän kyllä jos tuntuu kamalalta laittaa marsu hyppimään jtn esteitä mutta kun agility ei tarkoita estehyppyä. Marsut tykkäävät saada uutta puuha ja siinäpä se mun marsut ei ole mihinkään mennyt enkä hypytä niitä

      • marsuhullu♡

        Minä haluisin aloittaa kyseisen lajin mutta en tiedä miten sitä opetetaan? Tietääkö joku?


    • Anonyymi

      mulla on marsuille aitaus lattialla niin toinen marsu hyppäs sieltä yli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      557
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe