Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

akt:n

lepsuilua

yhtä en rekkahomassa ymmärrä nimittäin:"TAUKOJA"

teet vaikka 10-12 tuntisen päivän ajat 7-8 tuntia niin laki vaati tauon se on hyvä onhan muillakin aloilla kahvitauot ja ruokailutauot

selittäkää mulle millä perusteella "tes" sopimuksessa on:
että neljän ja puolen tunnin ajon jälkeen on pidettävä kolme varttia taukoa josta työn antaja maksaa vain puoli tuntia!!!

mikä muu ala tahansa kyseessä:
voit käydä syömässä tai juomassa kahvit virman kuppilassa eikä kukaan tuu sanoo että tästä ei sitten makseta!!!

yhteen työvuoroon sattuu yleensä yksi kolmevarttinen
monasti kuskeille syntyy houkutus jättää osa tauosta pitämättä
syyttäisin tästä liiton sopimusta joka ei arvosta työntekoa riittävästi
(näkyyhän se sopimuksen palkoissakin)

miksei akt arvosta työntekoa niin että haluaisi lain vaatimasta tauosta myös palkkaa???

36

4150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojatko

      neuvoivat että tänne sopii vielä yksi tessin jauhaja?

      • asennetta..

        Taidat olla ihan pösilö, kun tollasta kirjottelet etkä asiaa vaan haukut toisia.


      • Siipiveikkonen

        Mieti monellako eurolla itse ajaisit tunti jos joku ei olis neuvotellut sulle pohjapalkkaa. Tuskin kymppiä enempää saisit.
        Pitäisitkö lomia ja pekkasia tai saisit ilta ja yölisiä tai pyhä ja ylityölisiä? Tuskin!


      • tessit vielä

        kyllä tuntuu että paskanjauhajia on palstalla huomattavasti enemmän


      • maksetaan sama

        palkka olen sitten tauolla tai ajan, ei pomo eikä palveluntarjoaja rokota lompakkoani.
        olet väärässä talossa ajamassa.
        toisaalta ei kaikki meille mahtuisikaan ajamaan.


    • miksi ei

      Voin myös väittää, ettei nuo tauot muissa työpaikoissa jää siihen puoleen tuntiin 8 tunnin päivässä. Autonkuljettaja saa painaa töitä 15 tuntia, ja tauot maksetaan vain puolelta tunnilta. Vaikka tauot on kuitenkin nähtävä jälkeen päin piirturista. On se niin väärin.

      Jos autonkuljettaja haluaisi palkallisia taukoja enemmän, ne pitää ottaa lastausten ja purkujen yhteydessä. Mutta kuitenkin ne pakolliset palkattomat tauot venyttävät työpäiviä aivan suotta. Kyllä 15 tunnin työssäoloon kuuluisi vähintään se tunti palkallista taukoa.

      • kaksi+kaksi

        Asenteestä se on kiinni mitä haluaa oppia.
        Ensiksi työmaalla oloaika on 13 tuntia.Tänä aikana
        on tehtävä 8-10 tuntia varsinaista työtä,joten minimisään on kolme tuntia aikaa taukoihin.Mutta
        13 tunnin jälkeen on levon vuoro.Kaksiviikko jaksossa työaikasi on 80 10 tuntia.Kaikki muillekin tekemäsi työ on ilmoitettava päätyön-
        antakallesi,jotta hän voi vähentää ne seuraavasta
        työpupeamasta.Tämä kaikki liikenneturvallisuuden
        nimissä.Näin EU päättäjät.


    • ennen kuin vaahtoat

      TESsissä ei ole tuota kolmevarttista, vaan se on EU:n ajo- ja lepoaikadirektiivissä. Kyllä suurimmalla osalla aloista puolen tunnin ruokatunnit ovat palkattomia ja päivään sisältyy kaksi palkallista "kahvituntia". Tehdas- ja konttoritöissä usein "kellokortti" vähentää automaattisesti puolen tunnin ruokatunnin työajasta.

      • eikö se nälkä jo riitä

        Ne jätkät,jotka perehtyy tälläisiin asioihin.on laiskoja,uus-avuttomia ATK:n kannattajia.Urakka/kilometritaksa on se,jolla rahaa tehdään.Ainut ongelma on se,kuinka vero%:tti saadaan inhimilliseksi.


      • ei jää 8 tuntiin

        Jos muilla aloilla on 8 tunnin päivässä kaksi palkallista kahvitaukoa, niin eikö esim. 13 tunnin päivään kuuluisi ainakin 3 palkallista kahvitaukoa. Elikkä juuri tuo pakollinen 45min olisi palkallista kokonaan.


      • kaksi+kaksi
        ei jää 8 tuntiin kirjoitti:

        Jos muilla aloilla on 8 tunnin päivässä kaksi palkallista kahvitaukoa, niin eikö esim. 13 tunnin päivään kuuluisi ainakin 3 palkallista kahvitaukoa. Elikkä juuri tuo pakollinen 45min olisi palkallista kokonaan.

        Tässä ajassa saa olla työtä 8-10 tuntia ja 13 tunnin jälkeen lepo, oli työtuntia vaikka vähemmän.Miksi kinastella pikku asiosta,kun
        olette "Kuninkaan "teon paikalla? Tämä laki
        velvoittaa,mutta myös antaa oikeuksia.
        Näytökset alkaa 01.05.2008.Kahvitunteja riitää,
        mutta ilman palkkaa.


      • vai taukoa loput
        kaksi+kaksi kirjoitti:

        Tässä ajassa saa olla työtä 8-10 tuntia ja 13 tunnin jälkeen lepo, oli työtuntia vaikka vähemmän.Miksi kinastella pikku asiosta,kun
        olette "Kuninkaan "teon paikalla? Tämä laki
        velvoittaa,mutta myös antaa oikeuksia.
        Näytökset alkaa 01.05.2008.Kahvitunteja riitää,
        mutta ilman palkkaa.

        Mihin 13 h:sta häviää 3h:ta, jos työaika vain 8-10 h:ta. Ei taukoa voi olla 3 tuntia. Kyllä se on maksimissaan työssäoloaika se 15 tuntia, ja ajoaika siitä se 9 tuntia. Loput ovat muuta työtä, ja taukoa. Mutta tässä olikin kyse, että olisiko paikallan noin pitkästä työssäoloajasta maksaa ainakin se 45min tauko, eikä vain se 30min.


      • kaksi+kaksi
        vai taukoa loput kirjoitti:

        Mihin 13 h:sta häviää 3h:ta, jos työaika vain 8-10 h:ta. Ei taukoa voi olla 3 tuntia. Kyllä se on maksimissaan työssäoloaika se 15 tuntia, ja ajoaika siitä se 9 tuntia. Loput ovat muuta työtä, ja taukoa. Mutta tässä olikin kyse, että olisiko paikallan noin pitkästä työssäoloajasta maksaa ainakin se 45min tauko, eikä vain se 30min.

        tuntuu olevan.Tehtyäsi 10 tuntia voi poistua levolle,päivä on täysi.Tämän jälkeen tarkastaja
        kirjoittaa tehdyistä tunneista a:300€ kertoen tuntimäärällä sanktiot. 15 tunninpäivä on rikollisuutta.Näin on herrat EU:ssa päättäneet.


      • kaksi+kaksi kirjoitti:

        tuntuu olevan.Tehtyäsi 10 tuntia voi poistua levolle,päivä on täysi.Tämän jälkeen tarkastaja
        kirjoittaa tehdyistä tunneista a:300€ kertoen tuntimäärällä sanktiot. 15 tunninpäivä on rikollisuutta.Näin on herrat EU:ssa päättäneet.

        Vuorokausilevon tulee olla yhdenjaksoinen ja vähintään 11 tuntia jokaista 24 tunnin jaksoa kohden.
        Työhönsidonnaisuusaika eli ajoaika, muu työaika, odotusaika ja ruoka-, yms. tauot yhteensä voivat olla enintään 13
        tuntia


      • saa lyhentää
        Rahtari-73 kirjoitti:

        Vuorokausilevon tulee olla yhdenjaksoinen ja vähintään 11 tuntia jokaista 24 tunnin jaksoa kohden.
        Työhönsidonnaisuusaika eli ajoaika, muu työaika, odotusaika ja ruoka-, yms. tauot yhteensä voivat olla enintään 13
        tuntia

        ...kolme kertaa viikossa yhdeksään tuntiin. Ja tällöinhän se työhönsidonnaisuusaika saakin olla 15 tuntia. Ajoajan saa pidentää kaksi kertaa viikossa kymmeneen tuntiin. Kahdessa viikossa ajoaika ei kuitenkaan saa ylittää 90 tuntia. Ei nämä nyt mitään mahdottomia ole muistaa, vaikka näistä suomi24- ja ABC-jutuista sellaisen käsityksen saakin.

        Puolella kuskeista tuntuu olevan sellaiset pirttihirmut kotona, että pitäisi tehdä töitä 25 tuntia vuorokaudessa ettei sitä muijaa vaan tarvitse liikaa nähdä. Kun tätä ei kehdata myöntää, täytyy suu vaahdossa selittää pykälien olevan ihan mahdottomia tulkita ja siksi muka niitä ei jaksa edes yrittää noudattaa.


      • töitä
        eikö se nälkä jo riitä kirjoitti:

        Ne jätkät,jotka perehtyy tälläisiin asioihin.on laiskoja,uus-avuttomia ATK:n kannattajia.Urakka/kilometritaksa on se,jolla rahaa tehdään.Ainut ongelma on se,kuinka vero%:tti saadaan inhimilliseksi.

        ...TES-palkalla ja viimeisimmässä tilinauhassani lukee VERONALAISTEN tulojen kohdalla vuoden alusta kentässä yli 16000 euroa. Kyllä saisi olla aika kova urakka, että saman olisin saanut, kun työtunnitkin ovat vielä alle 700. Keskimäärin tunnissa on siis tullut kolmatta kymppiä. Toki olen joutunut tekemään töitäkin ja venymään työajoissa kuin kuminauha, mutta venymisistä on myös maksettu sen muka niin surkean TESsin mukaan KAIKKI lisät.

        Nää urakka-/kilometripellet ne yleensä niitä laiskimpia ja uusavuttomimpia on. Näkyy se usein jo ajolihaksen koostakin, että liikunta jää merikontin ovien aukomiseen ja konttilukkojen kääntelyyn. Käveleminenkin on niin suuri ponnistus, että auto pitää jättää baarin oven eteen, kun ei jaksa sieltä rekkaparkista asti mitenkään Hesburgerin tiskille asti kävellä. Talvella on täysin mahdotonta ryömiä trailerin alle koputtelemaan jäätyneitä jarruja auki, kun siellähän voi vaikka sotkea itsensä, joten vedetään kunnes rengas räjähtää.

        Kaikki toki ovat kuulleet kaverista, joka on saanut sovittua itselleen hyvän urakan, mutta harva sellaista henkilökohtaisesti tuntee. Eivät nämä silti liene aivan satuolentoja, mutta paljon harvinaisempia ovat kuin täällä liikkuvista jutuista voisi kuvitella.


      • tyhmä kun olen
        töitä kirjoitti:

        ...TES-palkalla ja viimeisimmässä tilinauhassani lukee VERONALAISTEN tulojen kohdalla vuoden alusta kentässä yli 16000 euroa. Kyllä saisi olla aika kova urakka, että saman olisin saanut, kun työtunnitkin ovat vielä alle 700. Keskimäärin tunnissa on siis tullut kolmatta kymppiä. Toki olen joutunut tekemään töitäkin ja venymään työajoissa kuin kuminauha, mutta venymisistä on myös maksettu sen muka niin surkean TESsin mukaan KAIKKI lisät.

        Nää urakka-/kilometripellet ne yleensä niitä laiskimpia ja uusavuttomimpia on. Näkyy se usein jo ajolihaksen koostakin, että liikunta jää merikontin ovien aukomiseen ja konttilukkojen kääntelyyn. Käveleminenkin on niin suuri ponnistus, että auto pitää jättää baarin oven eteen, kun ei jaksa sieltä rekkaparkista asti mitenkään Hesburgerin tiskille asti kävellä. Talvella on täysin mahdotonta ryömiä trailerin alle koputtelemaan jäätyneitä jarruja auki, kun siellähän voi vaikka sotkea itsensä, joten vedetään kunnes rengas räjähtää.

        Kaikki toki ovat kuulleet kaverista, joka on saanut sovittua itselleen hyvän urakan, mutta harva sellaista henkilökohtaisesti tuntee. Eivät nämä silti liene aivan satuolentoja, mutta paljon harvinaisempia ovat kuin täällä liikkuvista jutuista voisi kuvitella.

        puhut hienoista summista.....paljonkos saat tehdä ylityötunteja ko. ajanjaksoon.... Tiedätkös paljonko saat vuodessa tehdä ylityötunteja ...... kerroppa työsuojelupiirille sinun tunnit syys/lokakuussa niin saadaan niillekkin pojille hommia


      • muitakin lisiä
        tyhmä kun olen kirjoitti:

        puhut hienoista summista.....paljonkos saat tehdä ylityötunteja ko. ajanjaksoon.... Tiedätkös paljonko saat vuodessa tehdä ylityötunteja ...... kerroppa työsuojelupiirille sinun tunnit syys/lokakuussa niin saadaan niillekkin pojille hommia

        On niitä muitakin lisiä kuin ylityöt! Ylitöitä on "vasta" 126 tuntia. On vain tullut oltua töissä useampi sunnuntai ja vapaapäivätöitäkin on tehty ihan riittävästi. Palkkaa nostaa myös varallaolokorvaukset. Hommana on 7 kuukautta vuodessa tienhoito. Kesä menee lähinnä asfaltin ajossa sorakasetilla.

        Kesäkaudella ei ihan samaan tahtiin tienaa, kun jää sunnuntai- ja vapaapäivätyöt sekä varallaolokorvaukset pois. Ylitöitä tulee kyllä aikalailla samaa tahtia. Kuukausi kun menee kuitenkin kesälomaan ja melkein toinen pekkasiin, ei niitä huonompia kuukausia käytännössä jääkään kuin muutama.

        Niin ja siis ihan AKT:n kuorma-auto TESsillä mennään.


      • oikein.....
        muitakin lisiä kirjoitti:

        On niitä muitakin lisiä kuin ylityöt! Ylitöitä on "vasta" 126 tuntia. On vain tullut oltua töissä useampi sunnuntai ja vapaapäivätöitäkin on tehty ihan riittävästi. Palkkaa nostaa myös varallaolokorvaukset. Hommana on 7 kuukautta vuodessa tienhoito. Kesä menee lähinnä asfaltin ajossa sorakasetilla.

        Kesäkaudella ei ihan samaan tahtiin tienaa, kun jää sunnuntai- ja vapaapäivätyöt sekä varallaolokorvaukset pois. Ylitöitä tulee kyllä aikalailla samaa tahtia. Kuukausi kun menee kuitenkin kesälomaan ja melkein toinen pekkasiin, ei niitä huonompia kuukausia käytännössä jääkään kuin muutama.

        Niin ja siis ihan AKT:n kuorma-auto TESsillä mennään.

        Että ajat nyt kuitenkin semmoista hommaa että tilastollisesta sitä on tästä paljon puhutusta kuorma-auto alasta vain pieni osa eli niin pieni osa tilastokokonaisuutta ajatellen ettei se vaikuta vaikka koko sinun alasi palkkoja nostetaisiin kerta heitolla 20 %.....

        Ajatteleppa nyt vähän ennenkuin suutut minun kirjoituksiin . Ei taida olla irtoperä tai runkolinja hommissa mitään varallaolo juttuja ..

        nooh tilastot ovat aina tilastoja

        Pääasia että jokainen muistaa hinnoitella itsensä mennessään töihin eikä sen jälkeen....


      • olla niissäkin.
        oikein..... kirjoitti:

        Että ajat nyt kuitenkin semmoista hommaa että tilastollisesta sitä on tästä paljon puhutusta kuorma-auto alasta vain pieni osa eli niin pieni osa tilastokokonaisuutta ajatellen ettei se vaikuta vaikka koko sinun alasi palkkoja nostetaisiin kerta heitolla 20 %.....

        Ajatteleppa nyt vähän ennenkuin suutut minun kirjoituksiin . Ei taida olla irtoperä tai runkolinja hommissa mitään varallaolo juttuja ..

        nooh tilastot ovat aina tilastoja

        Pääasia että jokainen muistaa hinnoitella itsensä mennessään töihin eikä sen jälkeen....

        Jos ajat runkolinjaa ja saat työvuorolistan 2-viikkoa etukäteen ja sen mukaan tehdään ilman muutoksia, niin tuskin ön aihetta varallaolo tms. korvauksiin.
        Yleensä niissä tulee ilta, yö ja ylityö korvauksia reilun puoleisesti.
        Niissä kun harvoin selviää 8-tunnin päivällä ja kuskipulan vuoksi ei tarpeesi vaihtomiehiä, ylimääräisistä päivistä pitäisi tulla myös 100% vapaapäivälisä jos eivät alkuperäisessä työvuoro listassa.

        Irtoperä maailma taas on oma alipalkkattujen intiaanien kenttä jossa tosi harvoin noudatetaan TES:ä, vaikka sen mukaan pitäisi olla varsinainen lisien kultahomma.
        Aina kun ollaan reisussa pitäisi palkka tai vähintään odotusajan korvaus tulla vuorokausilevon ja ruokatunnin (=ajoaikatauko) ylittävältä ajalta, siis vähintään 12h/vrk.
        Ja lyhennetyn vuorokausilevon päivinä 14-15 tunnilta (esim. sillassa odottaessa toteutuu ajoaika tauko, mutta jos et tiedä koska loppuu, pitäisi saada palkka ja jos on kerrottu koska pitää olla takaisin paikalla, pitäisi saada perus palkan suuruinen odotusajan korvaus (jos ei erikseen määrätty ruokatunniksi, ruokatunti ei pakollinen jos työnantaja ei määrää pitämään).
        Yö ja ylityökorvaukset tietenkin pitäisi kuulua heillekin.
        Kotona tai puhelinta mukana kuskatessa keikkaa kytätessä kuuluisi se varallaolo korvaus. Autossa keikkaa kytätessä tuntipalkka tai odotus ajankorvaus sille ajalle jolloin saa vapaasti poistua.


    • A.K.T

      Akt.ry ei ole ajo/lepoaikamääräysten takana. Ne on säädetty ihan muissa piireissä. Akt.ry sopii työnantajapuolen kanssa palkka-,ja loma-aika-asioista esimerkiksi. Turha työehtosopimusta on syyttää jos työaikarikkoja haluat olla.

      • akt;n tiedossa

        Mutta kun direktiivit on tehty tuon 45min tauon mukaan, niin kyllä akt voisi aktiivisesti ajaa sitä kokonaisuudessaan palkalliseksi tauoksi. Kyllä varmaan useampi alkaisi pitää sen kokonaan.


    • päälle.

      kiitoksia hyvistä kannanotoksista asiaan

      yhteenvetona itselleni voisin sanoa "paska juttu"

      miksi se on tehty niin epäkelvoksi lisätulkinnoin suoraryhtiselle suomalaiselle kuskille joka haluaa tehdä töitä
      "selkeämmät ohjeet vähemmän rikkeitä"

      miksi akt ei yhtenäistä sääntöjä työaikalain suhteen

      miksi ei 45 minuuttia ole palkallinen kun se määrätään laissa pidettäväksi ja kun meitä vahditaan piirturien kautta (et edes kuselle pääse etteikös se näy)

      en tiedä toista alaa jossa kusellepääsyä seurataan yhtä tarkasti

      viimeinen kommentti oli erityisen hyvä
      "moni pitäisi lain määräämät jos siintä saisi korvauksen"

    • duunari 40

      onhan toi akt toiminta tullu monelle jo selväksi.ajaa vaan työnantajien etua

      • Taidat olla tyhmä!

        Minkä vitun takia Akt ajaisi työnantajien asioit??? Kyllä niillä on ihan oma järjestö jota Skall:ksi kutsutaan!


    • F10

      pitääkö ne tauot maksaa vai ei? Ethän tehtaallakaan saa tauoista palkkaa?

      • akt mies

        mitäs työntekoa se tauoilla olo on,siitä mitään makseta,ei kukaan tauoista tai vapaa ajasta maksa,sehän on teidän omaa aikaa.

        Eikö teillä ole mitän häpyä.Luuletteko ,että raha kasvaa puussa.

        Voi vitt.... mitä ajatuksia päässänne liikkuu.


      • NÄÄS
        akt mies kirjoitti:

        mitäs työntekoa se tauoilla olo on,siitä mitään makseta,ei kukaan tauoista tai vapaa ajasta maksa,sehän on teidän omaa aikaa.

        Eikö teillä ole mitän häpyä.Luuletteko ,että raha kasvaa puussa.

        Voi vitt.... mitä ajatuksia päässänne liikkuu.

        Tää on niin tätä. Mulla on vaan oikeuksia , ei velvollisuuksia. Pitäiskö saada firman luottokortilla huoltiksella ruuatkin maksaa !!!


      • SÄÄN
        NÄÄS kirjoitti:

        Tää on niin tätä. Mulla on vaan oikeuksia , ei velvollisuuksia. Pitäiskö saada firman luottokortilla huoltiksella ruuatkin maksaa !!!

        Sinun firmallasi ei ainakaan edes ole luottoa kortista puhumattakaan!!


      • juntti
        akt mies kirjoitti:

        mitäs työntekoa se tauoilla olo on,siitä mitään makseta,ei kukaan tauoista tai vapaa ajasta maksa,sehän on teidän omaa aikaa.

        Eikö teillä ole mitän häpyä.Luuletteko ,että raha kasvaa puussa.

        Voi vitt.... mitä ajatuksia päässänne liikkuu.

        Voi vitt# vaan itelles akt mies.
        Meillä lastataan tauoilla.
        Eväät syödään sitten ajaessa, jos sellaset on.

        On tää muutenkin niin hyväkskäyttöala, ettei oo tosikaan.


      • On se porukkaa!!
        juntti kirjoitti:

        Voi vitt# vaan itelles akt mies.
        Meillä lastataan tauoilla.
        Eväät syödään sitten ajaessa, jos sellaset on.

        On tää muutenkin niin hyväkskäyttöala, ettei oo tosikaan.

        Autokuski on ainoa ammattiryhmä joka pitää sakon uhalla saada pitämään taukoja työssään. Autokuskit varmaan paskoo ja kuseekin housuihinsa jos työpäivän aikana hätä tulee koska ei voi pitää taukoja kun on vaan ajettava ja ajettava ja ajettava..... pomohan siitä jo suuttuu jos tauoille pysähtyy. Hui kamalaa. Netistä tarvii kysellä neuvoja miten piirturia pystyisi veilä enemmän huijaamaan ettei vaan tarvitsisi pysähtyä tauoille! No osa kuulemma kusee pulloon mut paskantaminen voi ajon aikana pulloon tuottaa vaikeuksia. Housuihin on helpompaa laskea tavaraa. Ja kylä karski maanteiden kuningas viikon pystyy ajamaan ilman ruokaa kun ei sitä kertakaikkiaan ehdi pysähtyä edes syömään. Jos pomo kieltää tauot sen takia ettei siihen ole aikaa niin tottakai rekkakuski, siis suuri työnsankari sitä tottelee ja kärsii nahoissaan ettei vaan pomo suutu.

        Miksiköhän rekkauskien maine kansan keskuudessa on niinkin huono kuin se on?? Mikähän sen aiheuttaa?? ; )


      • saksanseisojavoimaa
        juntti kirjoitti:

        Voi vitt# vaan itelles akt mies.
        Meillä lastataan tauoilla.
        Eväät syödään sitten ajaessa, jos sellaset on.

        On tää muutenkin niin hyväkskäyttöala, ettei oo tosikaan.

        no mikäs pakko sun on olla hyväksikäytettynä ,lähe nosteleen ,jos ahistaa,


      • Kapitalistiriistäjä
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        no mikäs pakko sun on olla hyväksikäytettynä ,lähe nosteleen ,jos ahistaa,

        Tule mulle töihin. Saat 8 Euroo tunnissa ja ilmaisen majoituksen 110 Scanian hytissä läpi vuoden. Lomia ei ole mutta eihän reipas rahtari sellaisia edes halua!


    • Hölttäpöksy

      Me saadaan 1 höyrymakkara palkaksi tauosta, nam,

    • Tiukka Piponen

      meille on luvattu 3 nakkia ja sinapit vielä päälle.

    • Ajoväsymyskonsultti

      Työaikalaki on kehitetty 1800 luvulla Yhdysvalloissa,jota myös Amerikaksi kutsutaan
      Sen verran pitäis olla yleistietoa ettie niitä akt:keksinnöksi luule.
      Onse tosi kamalaa kun ei saa tauosta palkkaa!Mistä muusta sitten enää vois valiattaa?Kyllä on elämä vaikeaa tälläkin ihmisellä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe