Hyviä kuskeja!!

El camino...

Muistelin kolmen kuukauden takaista reissua kaliforniaan ja pakko rustata tännekkin. Miten saataisiin tännekkin moinen liikenne ystävällisyys? Kaikki tuntuvat ajelevan hymy korvissa ja tilaa löytyy kun hieman näytät vilkkua.
Kaiken huippu et paikalliset nuoret saa kortin jo 16v! Käsittääkseni vielä aika helpolla ja kohtuuhintaan...

9

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitse

      Mennä sinne asti toteamaan kohteliaisuutta liikenteessä.
      Suomalaisena ei voi kuin ihmetellä, miten siellä huomioidaan toiset autoilijat.
      Entäs miten ruotsalainen autoilija huomioi jalankulkijat, siinäkin valtavat erot suomeen.

      • ammuttukin

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...


      • sita "mutu" tietoa
        ammuttukin kirjoitti:

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...

        Minulla on laaja ystava- ja tuttavapiiri, eika kenellakan ole asetta autossa. Meidan miljoonkaupungissa siviili ei saa aseenkantolupaa, rikolliset sitten ovat erikseen heitahan eivat mitkaan saannot koske.


      • Ruuhkakivi
        ammuttukin kirjoitti:

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?


      • GHero
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?

        Kyllä itse tutustuin yhteen 21v intialaissyntyiseen Joehen, jolla oli jokin järkyttävän kokoinen pickup. "Btw. I have a bazooka in my truck". Avasi hieman lavansa pressua, ja sinkohan siellä.


      • aseen
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?

        Joku vuosi sitten sattui sellainen tapaus, että kolmikaistaisella tiellä ajettiin tässä kotikulmilla, oli runsaasti liikennettä ja sitten yksi autoilija aiheutti vaaratilanteita äkkijarrutuksilla ja muulla tahallisella ikävällä käytöksellä. Olimme tämän häirikön takana samalla kaistalla ja häirikön sivulla vasemmalla puolella ajoi truck ja näin kun sen sivuikkuna aukesi ja sieltä työntyi käsi häirikköä kohti ja siinä kädessä oli ase. Tällä eleellä oli yllättävän rauhoittava vaikutus häirikköön :).


    • Driver's Ed.

      Autolla ajo on yksi oppiaine, se kaydaan ennen 16v. ikaa, eika muistaakseni maksa paljoakaan ylimaaraista (jos mitaan). Sitten 16v. syntympaivana kaydaan ajamassa kortti.

    • matkailija x

      Muuten meno on yleensä joustavaa liikenteessä, mutta vilkun käyttö on monella unohtunut. Varsinkin moottoriteiden liittymien kohdalla kannattaa olla varovainen kun ajaa oikeaa kaistaa liittymästä tullaan vauhdilla ilman vilkkua usein oikean puoleisen kaistan yli suoraan keskikaistalle.

      Sain aikoinani Yhdysvalloissa harvinaisen manuaalivaihteisen auton käyttööni ja useat paikalliset ihastelivat kuinka kääntyessä osasin vaihtaa vaihteita ja laittaa vielä vilkunkin päälle...

      • aivan pirusti.

        Toisaalta jenkeissä(taajamien ulkopuolella) ajetaan yleensä aivan tolkuttomia määriä. Monella se 100km työmatkaa sivu. Kai tuolla määrällä jotain oppii??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe