Muistelin kolmen kuukauden takaista reissua kaliforniaan ja pakko rustata tännekkin. Miten saataisiin tännekkin moinen liikenne ystävällisyys? Kaikki tuntuvat ajelevan hymy korvissa ja tilaa löytyy kun hieman näytät vilkkua.
Kaiken huippu et paikalliset nuoret saa kortin jo 16v! Käsittääkseni vielä aika helpolla ja kohtuuhintaan...
Hyviä kuskeja!!
9
724
Vastaukset
- Tarvitse
Mennä sinne asti toteamaan kohteliaisuutta liikenteessä.
Suomalaisena ei voi kuin ihmetellä, miten siellä huomioidaan toiset autoilijat.
Entäs miten ruotsalainen autoilija huomioi jalankulkijat, siinäkin valtavat erot suomeen.- ammuttukin
Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.
Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.
Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ... - sita "mutu" tietoa
ammuttukin kirjoitti:
Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.
Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.
Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...Minulla on laaja ystava- ja tuttavapiiri, eika kenellakan ole asetta autossa. Meidan miljoonkaupungissa siviili ei saa aseenkantolupaa, rikolliset sitten ovat erikseen heitahan eivat mitkaan saannot koske.
- Ruuhkakivi
ammuttukin kirjoitti:
Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?
Ruuhkakivi kirjoitti:
joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?
Kyllä itse tutustuin yhteen 21v intialaissyntyiseen Joehen, jolla oli jokin järkyttävän kokoinen pickup. "Btw. I have a bazooka in my truck". Avasi hieman lavansa pressua, ja sinkohan siellä.
- aseen
Ruuhkakivi kirjoitti:
joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?
Joku vuosi sitten sattui sellainen tapaus, että kolmikaistaisella tiellä ajettiin tässä kotikulmilla, oli runsaasti liikennettä ja sitten yksi autoilija aiheutti vaaratilanteita äkkijarrutuksilla ja muulla tahallisella ikävällä käytöksellä. Olimme tämän häirikön takana samalla kaistalla ja häirikön sivulla vasemmalla puolella ajoi truck ja näin kun sen sivuikkuna aukesi ja sieltä työntyi käsi häirikköä kohti ja siinä kädessä oli ase. Tällä eleellä oli yllättävän rauhoittava vaikutus häirikköön :).
- Driver's Ed.
Autolla ajo on yksi oppiaine, se kaydaan ennen 16v. ikaa, eika muistaakseni maksa paljoakaan ylimaaraista (jos mitaan). Sitten 16v. syntympaivana kaydaan ajamassa kortti.
- matkailija x
Muuten meno on yleensä joustavaa liikenteessä, mutta vilkun käyttö on monella unohtunut. Varsinkin moottoriteiden liittymien kohdalla kannattaa olla varovainen kun ajaa oikeaa kaistaa liittymästä tullaan vauhdilla ilman vilkkua usein oikean puoleisen kaistan yli suoraan keskikaistalle.
Sain aikoinani Yhdysvalloissa harvinaisen manuaalivaihteisen auton käyttööni ja useat paikalliset ihastelivat kuinka kääntyessä osasin vaihtaa vaihteita ja laittaa vielä vilkunkin päälle...- aivan pirusti.
Toisaalta jenkeissä(taajamien ulkopuolella) ajetaan yleensä aivan tolkuttomia määriä. Monella se 100km työmatkaa sivu. Kai tuolla määrällä jotain oppii??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838