Hyviä kuskeja!!

El camino...

Muistelin kolmen kuukauden takaista reissua kaliforniaan ja pakko rustata tännekkin. Miten saataisiin tännekkin moinen liikenne ystävällisyys? Kaikki tuntuvat ajelevan hymy korvissa ja tilaa löytyy kun hieman näytät vilkkua.
Kaiken huippu et paikalliset nuoret saa kortin jo 16v! Käsittääkseni vielä aika helpolla ja kohtuuhintaan...

9

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitse

      Mennä sinne asti toteamaan kohteliaisuutta liikenteessä.
      Suomalaisena ei voi kuin ihmetellä, miten siellä huomioidaan toiset autoilijat.
      Entäs miten ruotsalainen autoilija huomioi jalankulkijat, siinäkin valtavat erot suomeen.

      • ammuttukin

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...


      • sita "mutu" tietoa
        ammuttukin kirjoitti:

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...

        Minulla on laaja ystava- ja tuttavapiiri, eika kenellakan ole asetta autossa. Meidan miljoonkaupungissa siviili ei saa aseenkantolupaa, rikolliset sitten ovat erikseen heitahan eivat mitkaan saannot koske.


      • Ruuhkakivi
        ammuttukin kirjoitti:

        Pääsääntöisesti näin, mutta löytyyhän tapausta, jossa kanssaliikennöijä on ystävällisesti ammuttu, kun se ei ole ajanut ampujan mielen mukaisesti.

        Siis on ajettu auto vierelle ja ammuttu sivulasista aivot seuraavalle kaistalle.

        Aseita, kun on joka toisessa autossa USA:ssa ...

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?


      • Ruuhkakivi kirjoitti:

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?

        Kyllä itse tutustuin yhteen 21v intialaissyntyiseen Joehen, jolla oli jokin järkyttävän kokoinen pickup. "Btw. I have a bazooka in my truck". Avasi hieman lavansa pressua, ja sinkohan siellä.


      • aseen
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        joka toisessa autossa" - vai niin. Itse olen asunut USAssa reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kenenkään autossa asetta nähnyt...paitsi Teksasissa missä aikoinaan sai haulikkoa pitää näkyvillä telineessä pickupin takaikkunalla. Ei ole niitäkään enää näkynyt. On tainnut laki kiristyä?

        Joku vuosi sitten sattui sellainen tapaus, että kolmikaistaisella tiellä ajettiin tässä kotikulmilla, oli runsaasti liikennettä ja sitten yksi autoilija aiheutti vaaratilanteita äkkijarrutuksilla ja muulla tahallisella ikävällä käytöksellä. Olimme tämän häirikön takana samalla kaistalla ja häirikön sivulla vasemmalla puolella ajoi truck ja näin kun sen sivuikkuna aukesi ja sieltä työntyi käsi häirikköä kohti ja siinä kädessä oli ase. Tällä eleellä oli yllättävän rauhoittava vaikutus häirikköön :).


    • Driver's Ed.

      Autolla ajo on yksi oppiaine, se kaydaan ennen 16v. ikaa, eika muistaakseni maksa paljoakaan ylimaaraista (jos mitaan). Sitten 16v. syntympaivana kaydaan ajamassa kortti.

    • matkailija x

      Muuten meno on yleensä joustavaa liikenteessä, mutta vilkun käyttö on monella unohtunut. Varsinkin moottoriteiden liittymien kohdalla kannattaa olla varovainen kun ajaa oikeaa kaistaa liittymästä tullaan vauhdilla ilman vilkkua usein oikean puoleisen kaistan yli suoraan keskikaistalle.

      Sain aikoinani Yhdysvalloissa harvinaisen manuaalivaihteisen auton käyttööni ja useat paikalliset ihastelivat kuinka kääntyessä osasin vaihtaa vaihteita ja laittaa vielä vilkunkin päälle...

      • aivan pirusti.

        Toisaalta jenkeissä(taajamien ulkopuolella) ajetaan yleensä aivan tolkuttomia määriä. Monella se 100km työmatkaa sivu. Kai tuolla määrällä jotain oppii??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe