Työnantajani maksaa minulle elokuun ajan varavastaavan lisää, muttei suostu kertomaan miten se lasketaan ja kuinka paljon se on. Olen siis kokki, bruttona saan 1408/kk, vakituinen. Lasketaanko tämä tuntipalkan mukaan vaiko könttäsummana? Tuntipalkkani on 8,86e ja elokuun ajan teen vain arkisin töitä 06.00-14.00. Vakituisena olen ollut lokakuusta asti mutta itse yrityksessä tuntityöläisenä lähes kaksi vuotta sitä ennen. Sen työnantajani suostui kertomaan, että kyse on könttäsummasta, mutta minulla on hieman eri käsitys. Epäilen palkanlaskennassamme olevan muutakin häikkää, vaikka iso suomalainen firma onkin.
Olisin todella kiitollinen vastauksista.
Varavastaavan lisä
3
751
Vastaukset
- Luottamushenkilö
Pikaisesti ottamaan yhteyttä firmanne pääluottamusmieheen, katsoin juuri työehtosopimusta ja esim. sinun peruspalkkasi ei ole edes Tes:in mukainen. Muutenkin tällä palstalla esiintyy mm. työnantajia ja muita häiriköitä jotka antavat väärää tietoa asioista. Joten henkilökohtainen kontakti joko luottamusmieheen tai suoraan liittoon ja asiasi lähtee eteenpäin, luultavasti myös edesautat muita firmanne kokkeja ja muuta henkilöstöä. Voitte myös pitää ns. työpaikka palaverin henkilöstön kanssa ja keskustella asioista, ei nykyaikana tarvitse työnantaja pelätä, etenkin jos olette isossa ketjussa töissä. Asiat julkisiksi vaan!!
- Luottamushenkilö
Maanantaiaamu ja aivot jäässä!! Katsoin väärältä sivulta palkkataulukkoja, olinkin jo vuodessa 2004. Huh huh näitä sattuu, mutta palkkasi on ainakin tuntiliksojen osalta oikein, muusta en sitten tiedä. Sori.
- Alkuperäinen
Sepä siinä onkin kun tässä yksikössä missä työskentelen, ei ole minkäänlaista luottamusmiestä. Ravintolapäällikkö on piru ihmiseksi ja hän säälimättä alkaa hiillostaa pois niitä, jotka uskaltavat esim. puhua luottamusmiehestä tai mennä liittoon. On erottanut jo yhden ihmisen tällä perusteella. Jos koitat edes mainita jostain palkkaan liittyvästä, hän tekee kaikkensa, että joudut silmätikuksi, vaikkei olekaan kuin yksikön päällikkö. Kun hänen esimiehensä sitten tulevat käymään, on tietenkin näytettävä aivan erilaista naamaa. Aion mennä heti kun vain mahdollista tarkistuttamaan palkkani PAMista, johon kuulun. Ongelmaksi vain jää, että kuinka hirveää työssäoloni tulee sen jälkeen olemaan. Ja kaiken lisäksi palkat lasketaan pääyksikössä, hän vain ilmoittaa tunnit, jotka eivät kyllä ole olleet monestikaan oikein. Hän myös palkkaa ihmisiä "jonon ohi", eli suosii omia ystäviään. Koulutusta hänellä ei alalle ole, hän on kirjanpitäjä aikaisemmalta ammatiltaan, ravintola-alasta ei mitään kokemusta, muuta kuin ravintolassa palkanlaskijana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948