Lämpimänä ei toimi.

jgdfigdfg

Mikäs mun skootterissa on vikana, kun lämpimänä ei jaksa kulkea (vääntö loppuu, ei jaksa mennä ylämäkiä päälle)? Skootteristani on puhdistettu vasta kaasari (ammattilaiset puhdisti), puristukset näytti hyviltä (näytti ~9). Talvelle vaihdoin kytkimen ja vp jousen. Onko vika mahdollisesti variaattorissa?
Jos laittais tollaisen malossin multivariaattorin niin lähtiskö vika pois? Ja mulla on tehari kiinni.

Merkki on Yamaha Slider vm -02.

(Olen joskus ennenkin kysynyt samaa asiaa, mutta kukaan ei osannut vastata.)

19

15115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjjhh

      Jos vääntö loppuu lämpimänä mutta kylmänä jaksaa vääntää niin silloin vika ei ainakaan ole variaattorissa.

      Vika viittaa enemmänkin kaasariin/ilmanputsariin. Onko ilmanputsari puhdistettu? Automaattiryyppy kunnossa?

      • jgdfigdfg

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.


      • sususki
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.

        Mulla samanlainen vika,kylmänä kulkee hienosti
        mutta pari minsaa ja loppuu ilosuus.
        Tää on vesijäähdytyksellä varustettu,vedetkin
        tuppaa välillä tulemaan säiliöstä.
        Kampikammion stefa toiselle puolelle vaihdettiin
        viime vuonna,vähän tuntui auttavan,olisko sitten
        magneeton puoli nyt menny.
        Ootko jo vian saanut selville.


      • jgdfigdfg
        sususki kirjoitti:

        Mulla samanlainen vika,kylmänä kulkee hienosti
        mutta pari minsaa ja loppuu ilosuus.
        Tää on vesijäähdytyksellä varustettu,vedetkin
        tuppaa välillä tulemaan säiliöstä.
        Kampikammion stefa toiselle puolelle vaihdettiin
        viime vuonna,vähän tuntui auttavan,olisko sitten
        magneeton puoli nyt menny.
        Ootko jo vian saanut selville.

        Mulla oli ainakin vika variaattorissa. Lämpeni liikaa. Mun piti laittaa malossin multivari ja jäykempi vp-jousi (15%).

        Mut mulla ei ole vesijäähdytteinen, mulla ilma.


      • Nimetön
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Mulla oli ainakin vika variaattorissa. Lämpeni liikaa. Mun piti laittaa malossin multivari ja jäykempi vp-jousi (15%).

        Mut mulla ei ole vesijäähdytteinen, mulla ilma.

        sen kuinka,lämpenikö varin koppa,täsä ei ainakaan
        sitä tee.rullat on vaihdettu viime syksynä.


      • jgdfigdfg
        Nimetön kirjoitti:

        sen kuinka,lämpenikö varin koppa,täsä ei ainakaan
        sitä tee.rullat on vaihdettu viime syksynä.

        vähäsen kyllä lämpeni. Onko sulla muuten viritetty vai vakio?


      • sususki
        jgdfigdfg kirjoitti:

        vähäsen kyllä lämpeni. Onko sulla muuten viritetty vai vakio?

        mutta se siinä ei ole koskaan ollu kuristuksia.
        Se on maahantuotu muuton yhteydessä.
        On kulkenu yli 80 ,nyt vain 50.Eikä kiihdy.


      • Anonyymi

        Miten ottaa automaatti ryyppy pois jos haluaa perus dellorto ilman automaatti ryyppyä


      • Anonyymi
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.

        🦍🦍🦍


    • BAOTIAN REBEL 50cc

      Mikähän mahtas olla vikana ku skootterissa ei oo vääntöä palio paskan vertaa. Skootteri kiertää paikaltaan mainiosi mutta ei liikenteessä, ja kulukee myös hittaasti. variaattori laitettu, kaasari puhdistettu, kokokalvo vaihdettu, ilmasuodatin puhdistettu, imukaula vaihdettu ja venttiilit säädetty. Skootteri on 4-tahti Baotian Rebel 50cc

      • Anonyymi

        Itellä oli sama ongelma kunnes vaihdoin kevyemmät rullat


    • Sasdaahoa850

      Itselläni kävk niin että kesken ajon mopo hyytyi eikä sillä pystynyt ajamaan koska jos vähänkin antoi kaasua niin se ikäänkuin tukehtui ja sammui. Syy oli likaisessa ilmanputsarissa ja kaasarissa kaasarin neulaventtiili jumitti eikä saanut seosta kuin tyhjäkäynti suuttimen kautta vika parani kun putsasin kaasarin ja laitoin samalla 5 kokoa isomman suuttimen ja uuden ilman putsarin hyytymistä voi alheuttaa löysällä oleva/ja tai vuotava kohokammio.

      • Gilerasmt

        Miten se neulaventtiili jumitti? Miten korjasit ongelman?


      • paskaatankis

        Mahtaa kaasari olla ruvella jos sliidit ja neula jumittaa?


      • Anonyymi
        Gilerasmt kirjoitti:

        Miten se neulaventtiili jumitti? Miten korjasit ongelman?

        🤡🤡🤡


    • Llanekiit

      Itselläni on tehari ja gramman kevyemmät rullat ja kylmänä toimii ihan jees ja ottaa piikin ja kiihtyyy todella nopeasti kaheksaan kymppiin mut lämpimän vp löystyy eikä jaksa pysyä piikillä ja kiihtyy paljon huonommin mut vaihdan seuraavaks malosin jäykemmän vp ja kytkin jouset nii sit kiihtyy eikä enää hyytyile.

      • Anonyymi

        Itellä sama asia, kylmänä kiihtyy ja kulkee mutta heti kun on lämmennyt niin ei jaksa kiihtyä loppuun asti eikä oikeen tahdo kulkeakkaan. Mietin vaan että mahtaisko vika olla liian kireässä vp jousessa, rullina käytän 3,5g painosia


    • Anonyymi

      😱😱😱

    • Anonyymi

      🐼🐼🐼

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe