Tsempatkaa äidit!

Viiden äiti

Odotan viidettä lastan ja olen siitä tosi onnellinen. Mutta kun minulla on niin älytön tämä pahoinvointi - taas. Tuntuu ettei tätä enää psyyke kestä kun on nuo neljä lasta tuossa hoidettavana...Sängyssä haluaisin vaan maata. Päivät tuntuu tolkuttoman pitkiltä, lasken vaan tunteja milloin pääsee nukkumaan... Ja tietysti lasken raskausviikkoja että milloin tämä voisi mennä ohi. Viikkoja nyt 9, eli tilanne pahimmillaan. Kertokaa miten tästä tsemppaa eteenpäin....

5

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rillaan

      pienen pieni ihmisen alunen koittaa päästä kasvamisen alkuun...Ei tuossa tilanteessa tarvi jaksaa suurensuuria, näkyviä aikaansaannoksia..
      Koeta napata päiviisi lempisyömistä, lempilukemista,otat pienen oman hetken hemmotteluhetken päivän päätteeksi.

    • 5 lasta

      Itse olen myös kärsinyt joka raskauden alussa pahoinvoinista. Nuorin on vasta 3 viikkoa vanha, joten hyvässä muistissa on.
      Ei silloin tosiaan mitään jaksa. Eikä tarvitsekaan. Tee vain ne asiat, jotka on ihan pakko. Itselläni auttoi b-vitamiinin syönti pahoinvointiin. Jos olet töissä, hae sairaslomaa.

    • koti oli

      alkuraskauden aikoihin ihan sekaisin.
      Nousin sängystä tai sohvalta vain tekemään ruokaa toisille lapsille. Tai pyyhkimään... Kaiken pakollisen, mutta pyykit yms sai jäädä suosiolla rakkaale miehelleni.

      En jaksanut edes viedä lapsia kerhoon. Ihan pakosta vein mutta se oli hyvä, raitis ilma kun teki hetkeksi ihmeitä.

      Vitamiinit auttoivat ehdottomasti.

      Mutta tuskaa se aika oli. Jopa lapsille. Vielä kun ei aurinko paistanut ja vettä vain satoi koko talven. Oli siis helppo olla sisällä ja lapset turhautuivat.
      Nyt viikkoja 34 ja risat ja voin vakuuttaa olevani HYVÄSSÄ kunnossa. Koti siisti ja kerhoon mennään joka kerta. Joka päivä raahaudutaan pihalle.. Ja vaikka supisteleekin niin se on pieni murhe kun ei väsytä niin kamalasti, ei heikota ja kaikki ei tule ylös....

    • Osittain samassa jamassa :)

      Usko tai älä, mutta lukiessani tekstisi sain siitä voimaa! :) Olen nimittäin pahoinvoinnin osalta samassa tilanteessa, nyt 9. viikko meneillään. Jaloissa pyörii erittäin vaativa 11-kuukautinen - toistaiseksi ainoa jo maailmaan putkahtanut lapsemme.

      Odotan siis vasta toista, mutta välillä on tosi raskasta, kun päänsärky yltyy yltymistään ja sitten oksettaa... Ukkoni on päivät tietysti töissä. Ajattelen kuitenkin usein siskoani, joka on synnyttänyt neljä peräkkäin. Jos hän on pärjännyt, niin kyllä minäkin pärjään! Oikeammin tietysti ME pärjäämme, mies on kultakimpale :)

      Voimia sulle valtavasti! Pitää vain osata relata eikä vaatia itseltään liikoja. En saanut minäkään ikkunoita viikonloppuna pestyä... mutta äidilläni on ollut tapana joskus sanoa, että ei ne tiskit yms. ruokaa tahdo, jos ymmärrät pointin :)

    • ulkoilma

      Mulla on ollu joka raskausaikaan tosi kovat pahoinvoinnit. Viimeisimmältä sain ne siedettäväksi kun heti herättyä äkkiä aamupala ja heti pihalle. Pääsi muutaman tunnin taas helpommalla. Ja kun pahoinvointi taas yritti iskeä päivällä, niin eiku taas ulos. Kesällä se on nyt onneks vähän helpompaa. Joskus ku en muuta jaksanu, niin istuin vain portailla. Voimia sulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe