Tsempatkaa äidit!

Viiden äiti

Odotan viidettä lastan ja olen siitä tosi onnellinen. Mutta kun minulla on niin älytön tämä pahoinvointi - taas. Tuntuu ettei tätä enää psyyke kestä kun on nuo neljä lasta tuossa hoidettavana...Sängyssä haluaisin vaan maata. Päivät tuntuu tolkuttoman pitkiltä, lasken vaan tunteja milloin pääsee nukkumaan... Ja tietysti lasken raskausviikkoja että milloin tämä voisi mennä ohi. Viikkoja nyt 9, eli tilanne pahimmillaan. Kertokaa miten tästä tsemppaa eteenpäin....

5

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rillaan

pienen pieni ihmisen alunen koittaa päästä kasvamisen alkuun...Ei tuossa tilanteessa tarvi jaksaa suurensuuria, näkyviä aikaansaannoksia..
      Koeta napata päiviisi lempisyömistä, lempilukemista,otat pienen oman hetken hemmotteluhetken päivän päätteeksi.

• 5 lasta

Itse olen myös kärsinyt joka raskauden alussa pahoinvoinista. Nuorin on vasta 3 viikkoa vanha, joten hyvässä muistissa on.
      Ei silloin tosiaan mitään jaksa. Eikä tarvitsekaan. Tee vain ne asiat, jotka on ihan pakko. Itselläni auttoi b-vitamiinin syönti pahoinvointiin. Jos olet töissä, hae sairaslomaa.

• koti oli

alkuraskauden aikoihin ihan sekaisin.
      Nousin sängystä tai sohvalta vain tekemään ruokaa toisille lapsille. Tai pyyhkimään... Kaiken pakollisen, mutta pyykit yms sai jäädä suosiolla rakkaale miehelleni.

En jaksanut edes viedä lapsia kerhoon. Ihan pakosta vein mutta se oli hyvä, raitis ilma kun teki hetkeksi ihmeitä.

Vitamiinit auttoivat ehdottomasti.

Mutta tuskaa se aika oli. Jopa lapsille. Vielä kun ei aurinko paistanut ja vettä vain satoi koko talven. Oli siis helppo olla sisällä ja lapset turhautuivat.
      Nyt viikkoja 34 ja risat ja voin vakuuttaa olevani HYVÄSSÄ kunnossa. Koti siisti ja kerhoon mennään joka kerta. Joka päivä raahaudutaan pihalle.. Ja vaikka supisteleekin niin se on pieni murhe kun ei väsytä niin kamalasti, ei heikota ja kaikki ei tule ylös....

• Osittain samassa jamassa :)

Usko tai älä, mutta lukiessani tekstisi sain siitä voimaa! :) Olen nimittäin pahoinvoinnin osalta samassa tilanteessa, nyt 9. viikko meneillään. Jaloissa pyörii erittäin vaativa 11-kuukautinen - toistaiseksi ainoa jo maailmaan putkahtanut lapsemme.

Odotan siis vasta toista, mutta välillä on tosi raskasta, kun päänsärky yltyy yltymistään ja sitten oksettaa... Ukkoni on päivät tietysti töissä. Ajattelen kuitenkin usein siskoani, joka on synnyttänyt neljä peräkkäin. Jos hän on pärjännyt, niin kyllä minäkin pärjään! Oikeammin tietysti ME pärjäämme, mies on kultakimpale :)

Voimia sulle valtavasti! Pitää vain osata relata eikä vaatia itseltään liikoja. En saanut minäkään ikkunoita viikonloppuna pestyä... mutta äidilläni on ollut tapana joskus sanoa, että ei ne tiskit yms. ruokaa tahdo, jos ymmärrät pointin :)

• ulkoilma

Mulla on ollu joka raskausaikaan tosi kovat pahoinvoinnit. Viimeisimmältä sain ne siedettäväksi kun heti herättyä äkkiä aamupala ja heti pihalle. Pääsi muutaman tunnin taas helpommalla. Ja kun pahoinvointi taas yritti iskeä päivällä, niin eiku taas ulos. Kesällä se on nyt onneks vähän helpompaa. Joskus ku en muuta jaksanu, niin istuin vain portailla. Voimia sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4175
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2313
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      999
    4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      871
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      870
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. 36
      786
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      782
    Aihe