Odotan viidettä lastan ja olen siitä tosi onnellinen. Mutta kun minulla on niin älytön tämä pahoinvointi - taas. Tuntuu ettei tätä enää psyyke kestä kun on nuo neljä lasta tuossa hoidettavana...Sängyssä haluaisin vaan maata. Päivät tuntuu tolkuttoman pitkiltä, lasken vaan tunteja milloin pääsee nukkumaan... Ja tietysti lasken raskausviikkoja että milloin tämä voisi mennä ohi. Viikkoja nyt 9, eli tilanne pahimmillaan. Kertokaa miten tästä tsemppaa eteenpäin....
Tsempatkaa äidit!
5
922
Vastaukset
- Rillaan
pienen pieni ihmisen alunen koittaa päästä kasvamisen alkuun...Ei tuossa tilanteessa tarvi jaksaa suurensuuria, näkyviä aikaansaannoksia..
Koeta napata päiviisi lempisyömistä, lempilukemista,otat pienen oman hetken hemmotteluhetken päivän päätteeksi. - 5 lasta
Itse olen myös kärsinyt joka raskauden alussa pahoinvoinista. Nuorin on vasta 3 viikkoa vanha, joten hyvässä muistissa on.
Ei silloin tosiaan mitään jaksa. Eikä tarvitsekaan. Tee vain ne asiat, jotka on ihan pakko. Itselläni auttoi b-vitamiinin syönti pahoinvointiin. Jos olet töissä, hae sairaslomaa. - koti oli
alkuraskauden aikoihin ihan sekaisin.
Nousin sängystä tai sohvalta vain tekemään ruokaa toisille lapsille. Tai pyyhkimään... Kaiken pakollisen, mutta pyykit yms sai jäädä suosiolla rakkaale miehelleni.
En jaksanut edes viedä lapsia kerhoon. Ihan pakosta vein mutta se oli hyvä, raitis ilma kun teki hetkeksi ihmeitä.
Vitamiinit auttoivat ehdottomasti.
Mutta tuskaa se aika oli. Jopa lapsille. Vielä kun ei aurinko paistanut ja vettä vain satoi koko talven. Oli siis helppo olla sisällä ja lapset turhautuivat.
Nyt viikkoja 34 ja risat ja voin vakuuttaa olevani HYVÄSSÄ kunnossa. Koti siisti ja kerhoon mennään joka kerta. Joka päivä raahaudutaan pihalle.. Ja vaikka supisteleekin niin se on pieni murhe kun ei väsytä niin kamalasti, ei heikota ja kaikki ei tule ylös.... - Osittain samassa jamassa :)
Usko tai älä, mutta lukiessani tekstisi sain siitä voimaa! :) Olen nimittäin pahoinvoinnin osalta samassa tilanteessa, nyt 9. viikko meneillään. Jaloissa pyörii erittäin vaativa 11-kuukautinen - toistaiseksi ainoa jo maailmaan putkahtanut lapsemme.
Odotan siis vasta toista, mutta välillä on tosi raskasta, kun päänsärky yltyy yltymistään ja sitten oksettaa... Ukkoni on päivät tietysti töissä. Ajattelen kuitenkin usein siskoani, joka on synnyttänyt neljä peräkkäin. Jos hän on pärjännyt, niin kyllä minäkin pärjään! Oikeammin tietysti ME pärjäämme, mies on kultakimpale :)
Voimia sulle valtavasti! Pitää vain osata relata eikä vaatia itseltään liikoja. En saanut minäkään ikkunoita viikonloppuna pestyä... mutta äidilläni on ollut tapana joskus sanoa, että ei ne tiskit yms. ruokaa tahdo, jos ymmärrät pointin :) - ulkoilma
Mulla on ollu joka raskausaikaan tosi kovat pahoinvoinnit. Viimeisimmältä sain ne siedettäväksi kun heti herättyä äkkiä aamupala ja heti pihalle. Pääsi muutaman tunnin taas helpommalla. Ja kun pahoinvointi taas yritti iskeä päivällä, niin eiku taas ulos. Kesällä se on nyt onneks vähän helpompaa. Joskus ku en muuta jaksanu, niin istuin vain portailla. Voimia sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898