Saastuttaminen

lopetettava

MTT:n sivulta: "... Kuormituspotentiaalin pitkään jatkunut kasvu taittui 2000 –luvulla, muttei riittävästi, jotta vesistöjen tila olisi parantunut. Kuormituksen laskua jarruttavat kotieläintuotannon keskittymisestä johtuva fosforin ylilannoitus ja maan rakenneongelmat."

Olipa kiemuraista ja kapulakielistä tekstiä. Tarkkaan lukemalla ja kuvaamatta jätettyjä ja kiertoilmauksia tulkitsemalla tuli tässäkin selväksi, että vesien saastuminen on VAIN YLITYNYT.

Lisäksi maatalouden oma tutkimus kertoo mahtavan ylilannoituksen jatkuvan. Maataloudelle suojelua on "kuormituspotentiaalin" eli tarpeeettoman ylilannoituksen vähentäminen...

Alusta loppuun saakka hölmöläisten homaa. Tukiaisilla ostetaan yli tarpeen lannoitteita, tukiaisia maketaan sitten siitä, että ylilannoitusta vähennetään, lopputulos on moninkertaiset tukiaiset, ylilannoitus ja vesistojen lisääntynyt saastuminen.

Hölmöläisiin kuuluvat sekä tukiaisten maksajat että vastaan ottajat. Kamalaa jälkeä syntyy kun Maalaisliitto jakaa valtion rahaa itselleen...

Ainoa keino saada saastuminen kuriin on vastikeettomien tukiaisten maksamisen lopettaaminen ja siirtyminen ympäristön saastuttamisesta sakottamiseen sekä kaikille muille kansalaisille kuuluvaan korvausvelvollisuuteen myös maatalouden harrastajien osalta.

Itämeri ja Suomen järvet EIVÄT saa olla maatalouden sakoallas!!!!

13

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Massapostitus on kielletty...


      • kullakin
        Akkre kirjoitti:

        Massapostitus on kielletty...

        Niinhän se menee, että massapostitus pulinapalstalle on kielletty mutta vesistöjen saasttaminen veronmaksajien rahoilla on sallittu.

        Sinuna olisin lisäksi huolissani "muunnetusta totuudesta", jota esitit edellisessä väittäessäsi että saastuttaminen olisi vähentynyt. Siteeraamassasi tekstissä luki selvästi, että maatalouden aiheuttama vesien saastuminen jatkuu ja lisääntyy.

        Kun olet saant maatalouden harrastajien massa-saastutuksen vähenemään, vähenevät varmasti massapostitukset pulinapalstoilla:(


    • pravda

      omituinen ääneen ajattelija. Olisit ehkä
      järkevämmän oloinen jos et kirjoittaisi noin
      tyhmiä!Ensinnäkin yhteiskunnan taholta on
      vaatimalla vaadittu että sen
      maatalousharrastamisen pitää loppua eikä sitä
      pidä tukea ollenkaan jos muilla tuloilla pystyy
      elämään. No nyt on sitten alettu laajentamaan ja
      suurentamaan ja ollaan niin tehokkaita.
      Elukoita on tuhansia saman katon alla ja kaikki
      paskantaa. Sitähän on vaadittu! Voip olla
      pientä pistekuormaa.Lannotteiden ylikäytöstä
      voisit pitää turpasi kiinni. Jos tietäisit
      lannotteiden hinnan niin ehkä tajuaisit että kukaan ei sitä turhaan levitä. Juu kyllä
      Suomen maatalous saastuttaa itämeren eikä ne
      muut puolen tusinaa rantavaltiota eihän ne
      tietenkään voi.... Sinunlaisesi pitäisi nähdä
      muutama vuosi nälkää että tyhmään päähäsi
      mahtuisi ajatus että ruoka ei tule kaupasta
      ja että lannoittamalla maata se ruoka saadaan
      kasvamaan.Näin tehdään kaikkialla maailmassa.
      Itse voisit lopettaa kaiken energian käytön että
      maailma pelastuisi eikä ilmakehä lämpiäisi.

    • no joo

      lopeta sinäki paskantaminen.. :)

    • vesistöjen

      saastuminen lisäätynyt kaupunkien jätevesipuhdistamoiden ohijuoksutusten johdosta, kun kapasiteetti ei riitä puhdistamiseen. Mutta tälläinen julkituominen ei sovi ympäristökeskukselle. Täytyy katse siirtää muualle, että voidaan omat laiminlyönnit pimittää kansalaisilta.

      Suomessa on kaksi laitosta jotka saavat vapaasti ilman minkäänlaista sanktion pelkoa saastutaa ympäristökeskuksen siunauksella. Jätevedenpuhdistamot ja Destia Oy eli entinen tieliikelaitos. Kaikki muut saavat sakot jos saastuttavat.

      Tiedätkös muuten missä on niinsanottu kolera-allas?

      • on sinulla

        Saapa nähdä haastatko ympäristöviranomaiset käräjille salaliitosta vai joudutko itse vastaamaan huutoosi...

        Missä ovat ensimmäiset maataloudelle määrätyt korvausvelvoitteet saastuttamisesta?

        Kolera-allas on sen torin vieressä, johon maalaiset ahkerammasta päästä saapuvat kauppaamaan tavaraansa. Mitä lie veteen lorahtanut...


      • haastaa
        on sinulla kirjoitti:

        Saapa nähdä haastatko ympäristöviranomaiset käräjille salaliitosta vai joudutko itse vastaamaan huutoosi...

        Missä ovat ensimmäiset maataloudelle määrätyt korvausvelvoitteet saastuttamisesta?

        Kolera-allas on sen torin vieressä, johon maalaiset ahkerammasta päästä saapuvat kauppaamaan tavaraansa. Mitä lie veteen lorahtanut...

        ympäristöviranomaisia käräjille. Sitä on jo vuosien aikana moni yrittänyt huonolla menestyksellä.
        Mistä sitten johtu muutama vuosi sitten, että Helsingissä piti sulkea kaksi uimarantaa kesällä? Syynä kapasiteetim loppuminen sadeveden päästessä jätevesiviemäriin. Jätevedenpuhdistamo joutu ohijuoksuttamaan puhdistamatonta vettä mereen.


    • antibiot

      Itämerestä puhuttaessa mihin unohtui laivaliikenne, päätyvätkö kaikkien laivojen jätevedet puhdistamoon...
      Yleisellä tasolla vesistöä kuormittaa mm.
      keinotekoiset hajusteet (kosmetiikka, pesuaineet ym), lääkejäämät, vaatteista pesusta liukenevat kemikaalit. Jäävätkö varmasti kaikki jäteveden puhdistamoiden prosesseissa "kiinni". Ihmisten tuottamien ympäristökuormien lista on loputon. Maatalouden päästöt saadaan kuriin lopettamalla syöminen, silloin loppuu myös viljely...;-)

    • etsikää syyllinen muualta

      Maatalous ei saastuta vesistöjä.
      Kyllä ne on muut jota sitä tekevät.
      Paljonko venäjältä tulee p..... mereen.
      Syyttäkää niitä ettekä ole aina maajussien
      kimpussa.Ja kun lukisitte lehtiä,
      tietäisitte asioista enemmän.
      Älkää syytttävää sormea nostako
      meille,ennen kuin olette asiasta
      täysin varmoja.

    • kapakkahai

      Että tukiaisilla saataisiin kuluttajille halvempaa ruokaa..

    • selkokielellä kerrottuna

      Jos maapallon kaikki maanviljelijät tuottaisivat vain omaan tarpeeseensa kuluvan ruoan ei tulisi paljon päästöjä. Ei tarvittaisi lannoitteita ja muita hömpötyksiä. Luonto säästyisi. Maanviljelijän hermot säästyisivät. Palattaisiin ajassa paljon taaemmaksi. Tehtäisiin itse ja pärjättäisiin.

      Koska rutisijat eivät tarvitse maanviljelijöitä eivät he myöskään sitten tarvitse ruokaa eikä oluttakaan? Helppoa kuin heinänteko vai onko?

    • Ei kuulu lukemisen ymmärtäminen maatalouden vastustajien vahvuuksiin. Seuraavassa lainaus MTT:n yhteenvedosta:
      "Yhteenveto tuloksista:
      Ostolannoitteiden käyttö *väheni, ravinnetaseet *laskivat selvästi ja fosforin kertyminen maahan *hidastui maatalouden ympäristötukikausien aikana. Kuormituspotentiaalin pitkään jatkunut kasvu *taittui 2000 �luvulla, muttei riittävästi, jotta vesistöjen tila olisi parantunut. Kuormituksen *laskua jarruttavat kotieläintuotannon keskittymisestä johtuva fosforin ylilannoitus ja maan rakenneongelmat.

      Maan fosforipitoisuus kääntyi *laskuun osalla peltoalasta
      Fosforilannoitteiden keskimääräinen käyttö *väheni 1990 �luvun alussa nopeasti ja ympäristötukikausien aikana vielä noin 10 kg/ha. Peltojen keskimääräinen fosforitase *laski vuodesta 1995 lähtien 18 kg:sta noin 6 kg:aan hehtaaria kohden. Karjanlannan kokonaiskäyttö pysyi *lähes ennallaan, ja fosforitaseet *alenivat kotieläintuotantoalueilla vähemmän kuin kasvintuotantoalueilla. Kehitys johti toisen ympäristötukikauden aikana peltojen helppoliukoisen fosforipitoisuuden *laskuun kasvintuotantoalueilla ja sen myötä kuormituspotentiaalin lievään *vähenemiseen. Peltojen fosforipitoisuus on kuitenkin edelleen osalla pelloista korkea ja ympäristötuki antaa mahdollisuuden levittää karjanlannan fosforia selkeästi yli kasvien tarpeen. Eroosiontorjuntaan tarkoitetut ympäristötuen toimenpiteet kuten suojavyöhykkeet ja peltojen talviaikainen kasvipeitteisyys todennäköisesti *vähensivät kokonaisfosforin kuormitusta, mutta vaikutus jäi arvioitua pienemmäksi.

      Typpitaseet *alenivat vain vähän Itämeren rannikkoalueella
      Typpilannoitteiden keskimääräinen käyttö *väheni ympäristötukikausien aikana noin 30 kg/ha. Kun sadon maasta ottama typpimäärä pysyi ennallaan, Suomen peltojen keskimääräinen typpitase *pieneni 80 kg:sta 50 kg:aan hehtaaria kohden. *Pienentyneiden typpitaseiden seurauksena typen huuhtoutumispotentiaali *laski Itä- ja Keski-Suomessa. Typpitaseet *pienentyivät vähiten Itämeren rannikkovyöhykkeellä. Tällä eniten Itämeren tilaan vaikuttavalla alueella ei myöskään havaittu jokivesistöissä typpikuormituksen laskua, päinvastoin typpikuormitus jopa lisääntyi. "


      Olen tähdellä (*) merkinnyt kaikki laskua ja vähenemistä osoittavat sanat. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää.

      Viimeinen lause: Tällä Itämeren tilaan eniten vaikuttavalla alueella ei myöskään havaittu jokivesistössä typpikuormituksen laskua, päinvastoin typpikuormitus jopa lisääntyi: Se merkitsee sitä, että typpikuormituksen lisääntyminen johtui luonnonhuuhtoumasta , teollisuuden ja asutuksen aiheuttamasta kuormituksesta. Koska edellisessä lauseessa todetaan,että maatalouden typpitase väheni
      Itämeren rannikkovyöhykkeellä.

      Tämä lause: Kuormituksen laskua jarruttavat kotieläintuotannon keskittymisestä johtuva fosforin ylilannoitus ja maan rakenneongelmat." tarkoittaa sitä, että kuormitus laskee. Lainsäädäntö vain ei ole riittävä, sillä mitään ympäristölakeja ei rikota. Ei se ole jussin vika. Toisaalta on todettava, että ongelman mittakaava on olemattoman pieni verrattuna Venäjän ,Viron, Ruotsin ja Puolan maakohtaisiin päästöihin.

      Turha meille jusseille on itkeä, me vain toteutamme lainsäädäntöä, emme säädä lakeja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe