Vagifem

tai Ovestin..

Kumpaa käytät ja hyvät ja huonot puolet. Käytätkö pelkästään paikallishoitoa, vai onko sulla lisäksi hormoonikorvaushoito?

11

4325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marilla

      Koska olen sairastanut rintasyövän en saakaan hormoonikorvaushoitoa. Stön antiestrogeenia, joten limakalvot ohentuneet. Gyne kirjoitti ensin Vagifemia, joka oli minusta vaivaton käyttää. Tabletti pysyö sisällä (liekö mennyt syvemmälle sillä putkella), eikä valunut yöllä lakanoille. Mutta kun siinäkin on liikaa estrogeenia meille, jouduin vaihtamaan Ovestiniin. Sitä on ikävä laittaa ja se jostain syystä valuu ulos.
      Siksi ei juurikaan huvita käyttää sitä vaikka pitäisi.

      Muuten en osaa vertailla noita kahta, mutta käyttämukavuudessa pisteet saa Vagifem.

      • Vm 57

        Minulla myös kokemusta ovestinin käytöstä. Se tosiaan valuu ulos ja minulla aiheutti myös kirvelyä. Epämiellyttävä myös laittaa.


      • Ovestin..

        Käytin Vagifemiä vuoden ja sain siitä hiivan, sekä limakalvot kuivuivat. Vaihdoin sen jälkeen Ovestiniin ja se on kyllä ajanut asiansa ei ole enää ollut emättimen, eikä virtsarakon limakalvot kuivat. Kyllähän toi alapää on aina sellainen, että sieltä jotain tulee muutenhan se olisi kuiva. Laitan Ovestinpuikon illalla ja aamupesun yhteydessä putsaan sen vähän mitä sieltä tulee, eikä sieltä tosiaankaan päivän mittaan mitään ihmeempää tule.

        Gyne sanoi, että Vagifemissä on käytetty aineita(että se on saatu niin pieneen kokoon)jotka, ehkä voivat allergisoida ja aiheuttaa esim. mulle em.haittaa. Ihan hyvä kaiketi, jos Ovestinilla pärjää, koska se sisältää vähemmän estrogeeniä, kuin Vagifem.


      • Anonyymi

        Onko sinua monta kappaletta. Monta pimpsaa?

        Ei sovi meille ?


      • Anonyymi
        Vm 57 kirjoitti:

        Minulla myös kokemusta ovestinin käytöstä. Se tosiaan valuu ulos ja minulla aiheutti myös kirvelyä. Epämiellyttävä myös laittaa.

        Jo tuntuu oireilua ovesta ymm.Älä käytä.Asiasta ja kaiesta on tietoa ja taitoa lähin paikka apteekki.käsikauppa tavarana apteekit saa ovesta ymm.Ihan mainos lehdet kuin välillä Tv-mainokset.On emätin puikoja.Ilman hormoonia.Mutta pitää emätimen kosteana.Vaihdevuosissahan emätin voi kuivua haurastua.Lisäksi Klic natural on muutakin kuin liuku voide!Liukuvoiteesta on apua vaihde vuosi oireisiin. Kaikille naisllekin.Ilman seksiä.Kilick sisältää maitohabbo bakteereita.Autaa pitämään emätimen ph arvot normaalina jne.Ei tule sitä käyttäessä vaikka ei seksiä bakteeri vangina.Lisää tuoteesta löydät nimellä tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo tuntuu oireilua ovesta ymm.Älä käytä.Asiasta ja kaiesta on tietoa ja taitoa lähin paikka apteekki.käsikauppa tavarana apteekit saa ovesta ymm.Ihan mainos lehdet kuin välillä Tv-mainokset.On emätin puikoja.Ilman hormoonia.Mutta pitää emätimen kosteana.Vaihdevuosissahan emätin voi kuivua haurastua.Lisäksi Klic natural on muutakin kuin liuku voide!Liukuvoiteesta on apua vaihde vuosi oireisiin. Kaikille naisllekin.Ilman seksiä.Kilick sisältää maitohabbo bakteereita.Autaa pitämään emätimen ph arvot normaalina jne.Ei tule sitä käyttäessä vaikka ei seksiä bakteeri vangina.Lisää tuoteesta löydät nimellä tietoa.

        Lääkärit kun määrää reseptilääkeitä naisille.Pitäisi määrätä samalla kertaa maitohappo bakteeri tabletit.Suoliston bakteeri tasabaino takia kaikille.Myös miehille.Kun tietävät tarkaan mitkä lääkeet vaikutaa emätimen kuivuuteen,bakteerikantaan.Kuuri luontosena emätin puikot,jotka tasapainotavat emätimen bakteei kantaa.Eivät vaan tee sitä.Nyky päivänä kaikeen kaikista sa tiedon apteekit.Ei ole häpeä kysyä asia kuin asia sieltä.Naiset pohtii kun vaihdevuodet lihoo.Sekin yhteydessä suoliston bakteereihin.Onko siellä oikeaa bakteeri kantaa?


    • vm57

      Käytin alkuun Ovestinia n. vuoden ajan, mutta kirvely, kuivuus ym eivät kunnolla helpottaneet. Nyt olen noin vajaat pari vuotta käyttänyt Vagifemiä
      2x viikossa; vaivat ovat suht`kokonaan poissa, sivuvaikutuksia en ole huomannut - muuta hormoonilääkitystä en käytä.

    • mutta harkitsen

      , että kokeilen Ovestinia sillä Vagifem aiheuttaa kirvelyä.Onhan se helppo ja siisti, mutta se kirvely ..

      • Marilla

        http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/1980606

        Eli tuosta linkistä pitäisi löytyä yksi tuote, jota me syöpäpotilaatkin tietääkseni voisimme käyttää. Itse en ole sitä kokeillut, aika kallis on. Mutta googlaamalla löytyy varmaan kokeilleita,ainakin Verkkoklinikan keskusteluissa nimi esiintyy.

        Minua Ovestin taas kirvelee enemmän kuin Vagifem, sitä ei edes muistanut kun oli sen laittanut. Ehkä kokeilen, josko saisin kuitenkin Vagifem-reseptin.


    • korppup

      Entäs Pausanol? ostin sitä kun on kamalat oireet alapäässä olen 55 v. Pissattaa kokoajan, kirvelee ja kuumottaa. Pissatulehdusta ei ole vein pissanäytteen labraan ja sain tulokset. Yhtenä iltana laitoin Pausanolia, yöllä oli aivan järkyttävät kuumat aallot. Käytin hormonia vaikeisiin kuumiin aaltoihin 6-7 vuotta sitten, hormonit menivät silloin sekaisin kun lapseni kuoli. Nyt olen ollut jo vuosia ilman hormoneita, kuukautiset loppuivat vajaa vuosi sitten kokonaan. Nyt sitten alkoivat nämä kuivumisoireet, gynellä en ole käynyt pitkään aikaan. Onko kellään kokemuksia? Ilmeisesti pitää ainakin Pausanol annostusta vähentää, ettei kuumat aallot kiusaa.

      • paikallishoito..

        Sitä en ole käyttänyt, mutta Ovestinia kylläkin. En oikein uskois, että Pausanal sulle niitä hikityksiä lisäis, mutta kaikkihan on mahdollista. Jos aijot saada tuohon limakalvojen kuivuuteen sekä virtsavaivoihin helpotusta sun pitäis lisätä annostusta. Minä tein Ovestinin kanssa siten, että kun aloitin käyttämään, niin laitoin ensin pari viikkoa puikon joka ilta. Vähitellen, kun oireet helpotti siirryin norm. annostukseen 1puikko 2kertaa viikossa. Kokeileppa Ovestinia, jos vaikka sopisi sulle paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe