Mikä kissassa viehättä ketäkin.
Onko se itsenäisyys, vai mikä salaperäinen voima.
Minä itse pidän kovasti kissoista, mutta eniten sellaisista jotka ovat ihmisläheisiä ja kilttejä.
Mikä kissassa viehättää
3
390
Vastaukset
- vierailija
No se itsenäisyys ja toisaalta kuitenkin se kissan halu ja tarve saada ihmisen seuraa, huomiota, rapsutuksia. Kissat on myös minusta aika hassuja. Niiden leikkisyys on minusta myös kiva juttu. Parasta on vielä kun otin toisen kissan ja saan seurailla kahden kissan kommunikointia keskenään. Olen myös huomannut, että kissan käytös ei todellakaan ole aina ennustettavissa ja se toimii välillä niin, että saa miettiä mitä ihmettä sen päässä liikkuu! =)
- ja älykkyys
Kissa on kaunis ja älykäs eläin. Kissa on älykäs eri tavalla kuin koira. Kissa oppii selviytyäkseen, koira oppii enemmän miellyttääkseen ihmistä, eli kissalla se oppimiskyky on luontaista ja vaistonvaraista ja kissa oppii vain oman itsensä takia. Se kiehtoo. Kissan omanarvontunto kiehtoo myös, samoin se että hyvinkin itsenäinen ja oman arvonsa tunteva kissa heittäytyy yhtäkkiä ihan täysin vauvaksi ja änkeää syliin hellyyttä vaatimaan. Kissa on myös äärettömän kaunis eläin, jokainen piirre, ruumiin rakenne ja liikkeet on sulavaa ja sopusuhtaista. Kissa on yhtä mahtava eläin kuin isot sukulaisensa leijona ja tiikeri, kissa on tiikeri pienoiskoossa.
- kisun mami
jo kaikki piirteet jotka myös minua kissassa kiehtoo. jos itse saisin valita mikä eläin olisin, tahtoisin olla kissa! kissat ovat hyvin vahvasti omia persooniaan, ehkä juuri sen takia että heidän ei tarvitse feikata ja miellyttää niinkuin vaikka koiran. kissa oppii jos sitä huvittaa, ja se on viisautta jos mikä. kissa oivaltaa todella helposti sellaisia asioita mitä ei ole hänelle mitenkään edes opetettu. toisaalta myös se sosiaalisuus ja läheisyyden kaipuu mikä kissalla toisinaan on, liikuttaa minua kovasti. kissa on perheenjäsen omine mieltymyksineen, tapoineen ja temperamentteineen. uteliaisuus ja leikkisyys on joskus myös kaikessa raivostuttavuudessaankin mielenkiintoista katsella. =)
"kun katsot kissaa puutarhassa, näet tiikerin viidakossa" vanha kiinalainen sananlasku kertoo aika kattavasti ainakin minulle sen, mikä kissassa viehättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693