Mikä kissassa viehättää

Elisama

Mikä kissassa viehättä ketäkin.
Onko se itsenäisyys, vai mikä salaperäinen voima.
Minä itse pidän kovasti kissoista, mutta eniten sellaisista jotka ovat ihmisläheisiä ja kilttejä.

3

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija

No se itsenäisyys ja toisaalta kuitenkin se kissan halu ja tarve saada ihmisen seuraa, huomiota, rapsutuksia. Kissat on myös minusta aika hassuja. Niiden leikkisyys on minusta myös kiva juttu. Parasta on vielä kun otin toisen kissan ja saan seurailla kahden kissan kommunikointia keskenään. Olen myös huomannut, että kissan käytös ei todellakaan ole aina ennustettavissa ja se toimii välillä niin, että saa miettiä mitä ihmettä sen päässä liikkuu! =)

• ja älykkyys

Kissa on kaunis ja älykäs eläin. Kissa on älykäs eri tavalla kuin koira. Kissa oppii selviytyäkseen, koira oppii enemmän miellyttääkseen ihmistä, eli kissalla se oppimiskyky on luontaista ja vaistonvaraista ja kissa oppii vain oman itsensä takia. Se kiehtoo. Kissan omanarvontunto kiehtoo myös, samoin se että hyvinkin itsenäinen ja oman arvonsa tunteva kissa heittäytyy yhtäkkiä ihan täysin vauvaksi ja änkeää syliin hellyyttä vaatimaan. Kissa on myös äärettömän kaunis eläin, jokainen piirre, ruumiin rakenne ja liikkeet on sulavaa ja sopusuhtaista. Kissa on yhtä mahtava eläin kuin isot sukulaisensa leijona ja tiikeri, kissa on tiikeri pienoiskoossa.

• kisun mami

jo kaikki piirteet jotka myös minua kissassa kiehtoo. jos itse saisin valita mikä eläin olisin, tahtoisin olla kissa! kissat ovat hyvin vahvasti omia persooniaan, ehkä juuri sen takia että heidän ei tarvitse feikata ja miellyttää niinkuin vaikka koiran. kissa oppii jos sitä huvittaa, ja se on viisautta jos mikä. kissa oivaltaa todella helposti sellaisia asioita mitä ei ole hänelle mitenkään edes opetettu. toisaalta myös se sosiaalisuus ja läheisyyden kaipuu mikä kissalla toisinaan on, liikuttaa minua kovasti. kissa on perheenjäsen omine mieltymyksineen, tapoineen ja temperamentteineen. uteliaisuus ja leikkisyys on joskus myös kaikessa raivostuttavuudessaankin mielenkiintoista katsella. =)

"kun katsot kissaa puutarhassa, näet tiikerin viidakossa" vanha kiinalainen sananlasku kertoo aika kattavasti ainakin minulle sen, mikä kissassa viehättää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe