Kaikki Kanarialla reissanneet tai siellä asuvat ovat huomaneet katujen varsilla jumalatoman suuria savi ruukkuja, korkeus noin metri tai ylikin. Missä niitä siellä saarella myydään ja paljonkohan maksavat ja sitten pahin, paljonkohan tulisi maksamaan rahdata tuollainen tänne Suomeen, vai olisiko joku nähnyt tuollaisia myytävän täällä Suomessa. Tuo viimeinen kysymys livahtaa kyllä jo hieman eri estraadille.
Mistä saa isoja ruukkuja ?
9
1869
Vastaukset
- Bauhausiin
ja ostat ruukku (tai vastaava) sieltä. Pääset paljon halvemmalla ja helpommalla. Ja mikä kestää Canarian ilmastoa, tuskin kestää Suomen vuodenaikoja.
- Yks.Sepi
Kaksikin eri savi/keramiikka myymälää löytyy esim. Puerto de la Cruzista.
Myymälöissä on myös suihkulähteitä,patsaita ym. koriste-esineitä.
Rahdin hintaa en tiedä.
Manner Espanjasta on rekkakuskit tutuilleen tuoneet kaakeleita.
Täältä voisi löytyä halvemmalla?.
http://www.piha-center.fi/tuotteet_ruukut.html#- Ruukuton
Hyviä vinkkejä, kiitos niistä, mutta tarttis vielä isomman ruukun ja eri näköisen.
Esim. Inglesin katujen varsilla ja hotellien sisäänkäyntien yhteydessä oli metrin korkeita, soikion muotoisia, korvallisia, vanhan aikaisten ruukkujen näköisiä ruukkuja.
Tosi on, ettei ne Suomen talvessa kestä, mutta ei täällä kestä kyllä mitkään saviruukut, ne kun imee syksyllä vettä, sitten jäätyy ja keväällä sulaessaan hajoo palasiksi. Saviruukut tarvitsee pestä ja kuivattaa syksyllä ja säilöä talveksi ilmavaan, sateelta suojaisaan paikkaan.
Jatkan jahtaamista. - Yks.Sepi
Ruukuton kirjoitti:
Hyviä vinkkejä, kiitos niistä, mutta tarttis vielä isomman ruukun ja eri näköisen.
Esim. Inglesin katujen varsilla ja hotellien sisäänkäyntien yhteydessä oli metrin korkeita, soikion muotoisia, korvallisia, vanhan aikaisten ruukkujen näköisiä ruukkuja.
Tosi on, ettei ne Suomen talvessa kestä, mutta ei täällä kestä kyllä mitkään saviruukut, ne kun imee syksyllä vettä, sitten jäätyy ja keväällä sulaessaan hajoo palasiksi. Saviruukut tarvitsee pestä ja kuivattaa syksyllä ja säilöä talveksi ilmavaan, sateelta suojaisaan paikkaan.
Jatkan jahtaamista.http://www.youtube.com/watch?v=JBlVpY9KeoA&feature=related
Tilaus työnä Suomesta ?,esim.täältä >http://www.kyyrolansavi.fi/tilaus.htm
- Papa Poncho
Itse en muista Atlantin saarilla isoihin ruukkuihin (=valmistukseen) oikein törmänneenikään, mutta Kreikassa niitä ainakin tehdään eri saarilla. Ainakin Kreetalla kävin myymälässä ja tehtaassa, jossa tehtiin näitä tosi isoja (yli miehenmittaisiakin) saviruukkuja.... Ja oli niito Rhodoksellakin....
- Ruukuton
Tarvitsee kysyä noilta kotimaisilta ruukun tekijöiltä, josko joku sellaisen dreijais, taikka sitten pyöräytän tuon itse, helppoo hommaahan tuo näytti olevan...Hauska video kaiken kaikkiaan. Kerran olen kokeillut ja voin sanoa, että tuo kaveri on maailmanmestaritasoa tuossa hommassa.
Kreikka on minulle vielä koluamaton kulmakunta, sielläkin siis on noita, otetaanpa selvää miten sieltä onnistuis. - Ruukuton
Ruukuton kirjoitti:
Tarvitsee kysyä noilta kotimaisilta ruukun tekijöiltä, josko joku sellaisen dreijais, taikka sitten pyöräytän tuon itse, helppoo hommaahan tuo näytti olevan...Hauska video kaiken kaikkiaan. Kerran olen kokeillut ja voin sanoa, että tuo kaveri on maailmanmestaritasoa tuossa hommassa.
Kreikka on minulle vielä koluamaton kulmakunta, sielläkin siis on noita, otetaanpa selvää miten sieltä onnistuis.Löysin Bauhaussista 600 korkean ja 500 leveän terrakotan värisen saviruukun ja se painoi 30 kg. Metrin korkuinen tulisi tehdä paksumpi seinämäisenä, joten se painaisi 100 kg. Tuollaista ei voi enää liikutella kuin koneella. Kutenkin se pitäisi syksyisin tyhjentää, pestä ja siirtää kuivaan varastoon, joten täytyy unohtaa tuo juttu ja tyytyä pienempiin ruukkuihin. Niitä onkin tänä vuonna runsain määrin kaupoissa ja monenmoisia.
- 11
Ruukuton kirjoitti:
Löysin Bauhaussista 600 korkean ja 500 leveän terrakotan värisen saviruukun ja se painoi 30 kg. Metrin korkuinen tulisi tehdä paksumpi seinämäisenä, joten se painaisi 100 kg. Tuollaista ei voi enää liikutella kuin koneella. Kutenkin se pitäisi syksyisin tyhjentää, pestä ja siirtää kuivaan varastoon, joten täytyy unohtaa tuo juttu ja tyytyä pienempiin ruukkuihin. Niitä onkin tänä vuonna runsain määrin kaupoissa ja monenmoisia.
600x 500mm on puoli metriäx 0.6metriä. Ei paljoo paina eikä myöskään kestä mitään.
- SatuKoivunen2010
Hei,
Ostin isoja ruukkuja Ruukuu kauppassa. www.ruukut.fi
Pakkasen kestävät ruukut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613121Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa932081- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251769- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841377- 391290
- 801118