Mihin aikaan teillä herätään?

aamun virkku

Siis viikonloppuisin ja muina vapaa päivinä.
Minkä ikäiset lapset?

Kello on nyt 10.30 ja olen yksin koiran kanssa hereillä. Vauva oli aamusta hereillä, mutta nukkuu taas. Muut lapset on 12v, 10v, 7-v ja 5-v.
Kaikki poikia. Illalla nukahtivat kymmenen aikoihin. Mieskin nukkuu yhä.

Jaa nyt heräsi 7-v.

6

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokea

      kello olikin vasta 9.30.

      • Tuulianne

        soisi lasten nukkuvan vähän pitempään, mutta koulu ja rytmi on automaattisesti herättämässä puol 8- puol 9...Joskus nukkuvat pidempään.
        Itse saa jatkaa unia sillon tällön kun kehottaa lapset yläkertaan leikkimään...


    • 4:n äiti

      Meillä on arkena herätys klo 7.00. Vapaapäivinä en tiedä, mihin aikaan koululaiset heräävät, mutta itse herään klo 8-9 välillä, ja tytöt ovat siinä vaiheessa jo hereillä.

      Meillä on huonot kokemukset siitä että lapset saisivat valvoa viikonloppuna pitkään ja nukkua vastaavasti aamulla pidempään. Siinä menee rytmi sekaisin pitkäksi aikaa, ja kouluaamut ovat yhtä rähinää. Kun hiljaisuus on joka ilta klo 21.00, on maanantaiaamutkin ihan inhimillisiä.

    • kaikki lapset

      on vielä alle kouluikäisiä, mutta herätys on ennen seitsemää. Yleensä puolelta.

      Joskus harvoin saa nukkua puoli kahdeksaan ja erittäin harvoin kahdeksaan.

      Yleensä viikonloppuisin köllötellään sängyssä mahdollisimman pitkään ja usein aamupala menee vasta puoli yhdeksään. Lapsen onneksi viihtyvät hyvin leikeissään.

      Meillä myös tehty se huomio että lipsuminen nukkumaanmenossa vain sekoittaa arkea. Eikä ainakaan meidän lapset kun aika pieniäkin vielä ovat, jaksa edes vielä viikonloppuvalvomisia.

    • Inkeri70

      Kouluaamuina yleensä ensimmäiset heräävät 7.15 ja sitten tunnin päästä seuraavat. Kaikki lapset menevät kouluun joko klo 8:ksi tai 9:ksi.

      Kaikki menevät nukkumaan klo 21, isoimmat lukevat tai tekevät muuta omissa huoneissaan ja nukahtavat yleensä klo 22.

      Koska arkiset asioinnit toimitetaan yleensä 8-17 välisenä aikana: koulu, lääkärit, terapiat, hammaslääkärit yms., olen todennut että kaikkein parasta on, kun päivärytmi on suunnilleen samanlainen vuoden ympäri. Varsinkin jos viikonloppuna valvoo myöhään, maanantaiaamu on ihan kammottava. Lauantaisin ja sunnuntaisin lapset saattavat nukkua pidempään, en herättele, jos ei ole menoa. Silti yleensä kaikki ovat hereillä yhdeksältä. Koska sitten viikonloppuisin liikutaan ja ulkoillaan enemmän kuin arkisin, nukkumaan meno on tavallisesti suht helppoa sunnuntaisinkin. Perjantai-ilta on se, jolloin voidaan vähän valvoakin, yhteinen peli-elokuva-mässy-ilta.

    • koskaan, aina

      on joku hereillä, laskennassa pitää kaikkien olla paikalla kaikkien kello 24.00, muutten on ihan sama missä ne menee ja missä nukkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe