Olemme menossa helmi-maaliskuun vaihteessa Punta Canaan Riu Tainoon. Kyseisessä maassa ja/tai samassa resortissa olleet; kuinka olette toimineet tippien suhteen? Tippi-kulttuuri ei ole meille ominainen, mutta lueskellessani muunmaalaisten matkailusivustoja, tuntuu se olevan selviö muille, jopa all-inclusive paikoissa. Dollarit varmaankin olisivat paras valuutta, vai voiko antaa euroja?
tippi/juomaraha
2
1452
Vastaukset
- Angelaaaa
Itse olemme Riun AI-kohteissa ympäri Karibian menetelleet niin, että olemme tipanneet vain "erikoistapauksissa". Periaatteessahan AI-kohteissa ei tarvitse tippiä antaa, mutta itse jätimme usein huoneen siivoojalle muutaman dollarin (eurotkin ovat OK) ja annoimme laukkujen kantajalle pari dollaria. Tämän lisäksi annoimme illallisella pari kertaa tippiä tarjoilijalle ihan vain sen vuoksi, että saimme mielestämme poikkeuksellisen hyvää palvelua häneltä. Riussa palvelu yleensä pelaa hyvin, joten jos aina alat hyvästä palvelusta tippaamaan, niin pääset kyllä nopeasti rahoistasi eroon;-). Amerikkalaiset ovat kovia tippailemaan, mutten ole itse ainakaan huomannut heidän saavan tällä tavalla sen parempaa palvelua kuin muidenkaan. Usein on näyttänyt siltä, että Riun henkilökunta yllättyy erittäin paljon tippiä saadessaan, joten hekään eivät pidä tippausta mitenkään selviönä.
- verran
Riu Tainossa voi antaa juomarahaa oman harkinnan mukaan. Esim. huonesiivojalle voi jättää muutaman kerran juomarahaa koskapa heidän palkkaansa se ei sisälly toisin kuin tarjoilijoiden. Tarjoilijoillekin voi toki antaa juomarahaa samoin retkillä bussikuskille ja kun retkillä on myöskin se paikallinen opas niin hänelle myöskin. Juomarahaa voi antaa pesoina, dollareina tai euroina. Esim. 200 pesoa tai 2-5 dollaria silloin tällöin on ihan sopiva. Euron kolikot on siitä hankalia paikallisille että pankki ei vaihda kolikoita vaan heidän täytyy yrittää vaihtaa niitä sitten matkailijoilta. Pois lähtiessä kannattaa juomaraha jättää huonesiivojalle jo edellispäivänä, sillä lähtöpäivänä ennen huonesiivojan tuloa huoneiston käy aina tarkistamassa esimies ja on hyvinkin todennäköistä että hän myös ottaa huonesiivojalle jätetyt rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882