Eli siis mitä siellä RP servuilla siis tehdään tai millaisia ne on? Oon kuullut että siellä pelatessä täytyisi tyyliin kävellä kaduilla tai kaikki alkavat huutamaan "mitä sinä täällä juokset" ja kiroilustakin saisi banat joksikin aikaa. Eli onko noissa mitään muuta ideaa kuin se että siellä saavat pelata ns. sivistyneet ihmiset?
RP:lle selitys?
7
3917
Vastaukset
- huussii
RP = roleplaying = roolipelaaminen
tavallisilla servuillahan vaan pelataan normaalisti, mutta RP servuilla tavallaan "eletään" WoWissa, acronyymejähän ei saa käyttää (WTB, LFG ymt.)
esim. jtn sääntöjä:
general chatissa saa puhua vain tarinaan liittyvistä asioista (ei tyyliin:"LFG to DM")
trade chatissa ei tyyliin "WTS _____, Xg" vaan esim vaikka "im selling valuable ______ for X gold coins"
suositeltavaa on että kun ei olla combatissa kävellään, puhuu samaan tyyliin miten puhuisit itse vieraalle ihmiselle esim ("Hello Sir ____, how are you?".
eli oikeastaan RP pähkinänkuoressa = käyttäydyt kuin eläisit oikeasti itse pelissä.
oikeassa elämässä tuskin juoksentelisit kaduilla ja puhuisi acronyymejä käyttäen.- huussii
eli siis jotkut pelaavat RP servuja jotta voisivat eläytyä pelaamiseen paremmin :P
- rotilda
Ainoat ehdot rp-servulla puhumisessa ovat say "/s" ja yell "/y", IC (in character eli hahmossa puhuminen). Mutta näistäkään tule mitään kuittausta Game Masteriltä, ellei pelaaja jatkuvasti tietäen "häiriköi" puhumalla tai huutamalla OOC (out of character eli hahmon ulkopuolella).
Niminä ei saisi olla mitään: Killerrougexxx, atomikana, silencehunterx tai vastaavaa. Usein Game Masterit eivät kuitenkaan tee nimipolitiikankaan suhteen mitään.
General chat on toki suositeltavaa puhua roolipelihengessä, mutta ei säännöksiä sen suhteen. Trade chattikin lähes täysin OOC. Ainakin omalla rp-servulla general ja trade chatissä käytetään useasti: WTB, WTS, LFG, LFM.
Itse odotin roolipeliservulta enemmän roolipelaamista. Noin 90% ajasta tulee pelattua OOC, ilman minkäänlaista roolipelaamista. Loput 10% keskustallaan toisten ihmisten kanssa vaikka nuotion äärellä, baareissa, missä tahansa. Tai joskus tulee tehtyä jokin tehtävä tai luolasto roolipelaten. Ja silloin tällöin osallistutaan johonkin isompaan tapahtumaan, vaikka hyökkäykseen Scarlet Crusadereita vastaan Hearthgleniin hiukan isommalla porukalla.
Kävellään silloin ku nähdään se tarpeelliseksi. Harva pelaaja jaksaa löntystellä kokoajan etanan vauhtia.
Siinä omia kokemuksia rp-servuista, lievä pettymys, mutta tyytyväinen että siirryin pelaamaan sinne.
- Anonyymi
mitä tarkoittaa ic rp keskuudessa
- Anonyymi
tietääkö kukaan mitä ic ja ooc tarkoittaa
- Anonyymi
in character / out ot character
- Anonyymi
Rp eli roolipeli on lyhyesti sanottuna sitä että yritätä esittää että olisit oikeassa elämässä. On sitten toki LRP eli luoti roolipeliä missä on paljon vapaammat säännöt siellä ammutan siellä raa helposti rahaa jne. Sitten RPstä on kaksi eri tyyliä eli normi rp ja hiki rp. Hiki rp on sellanen että sää saat ihan todella hitaasti rahaa ja sää yritätä elää ihan täydellistä oikeaa elämää siellä ja normi rp on vähän rennompi eli rahan saanti on helpompaa jne. Sitten rp kielli mikä on myös erillainen näissä kolmessa rp tyylissä. No luoti rpssä ei ole mitään erityistä kieltä siinä vaan mennään. Normi rp on sellanen et jos sää vaik tarvii resettaa peli niin sanot että lähet käymään tullissa ja juokset nurkan taakse ja tuut takasin ja jos sulla joku näppäimistön näppäin ei toimi sit sanot et sul ei toimi tää vaikka "A lihas". No hiki rps yleensä omistajat määrittelee ite et mitä esim tullin tai lihanksen siaan käyttää. Toki normi rpseen saa keksiä jotain omaa esim. Lähen käymään nurkan takana jne. Sitten on OOC=Out Of Character ja IC= In Character eli yleensä rpssä käytetään ic eli elät sitä sun hahmoo ja ooc on esim ylänurkan chatti(silmäkulma) ja sinne voi laittaa viestejä esim. "Mun näppäimistölle kaatu kokikset" yleensä halutaan että pelaajat käyttäisi IC eikä OOC. Noh siinä oli selitetty mikä on rp ja miten sitä pelataan, suositteldn vaan mennä palaamaan ja mennä sen mukaan mitä termejä muut käyttää ja jos käytät jotain termejä niin mistä sulle sanotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1327807- 555808
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803293Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72933Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091630Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3331339Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931179Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321081