Osaatteko sanoa millaiset mahdollisuudet minulla olisi hankkia pistooli (.22) olen käynyt ampumassa ampumaseuran mukana puolen kymmentä kertaa, olen jättänyt jäsen hakemuksen kyseiseen ampuma seuraan.
Joten kysynkin onko minulla mahdollisuuksia hankkimis lupaa ennen kuin minut hyväksytään jäseneksi, vai pitäisikö suosiolla odotella seuran jäsenyyttä. En omista aikasempia aseita..
Pistoolin
13
1404
Vastaukset
- .......
olen täysi-ikäinen (23- vuotias)
- Salainen_Agentti
Suoli24 ei myönnä lupia, vaan paikallinen poliisilaitoksesi. Joten mars, mars sieltä kysymään, vastaavat kyllä mielellään.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/www/yhteystiedot
- ammuskelija.
Oletko pitänyt ampumapäiväkirjaa? Se olisi hyvä todistus harrastuksen vakavuudesta.
Pyydä myös joltain ampumakaverilta vapaamuotoinen todistus harrastuksestasi.
Tee kunnon hakemus perusteluineen.
Ei pitäisi olla mitään ongelmia luvan saannin kanssa.- pitänyt
mutta voihan tuota kokeilla, että minä kirjoittelen lapulle, milloin olen ollut ampumassa jne..
- ammuskelija.
pitänyt kirjoitti:
mutta voihan tuota kokeilla, että minä kirjoittelen lapulle, milloin olen ollut ampumassa jne..
Uuden aselain takia kaikkien kannattaa pitää päiväkirjaa, josta selviää paikka, aika, aseen merkki, kaliberi ja mahdollinen ammunnanjohtajan allekirjoitus/ ratamertari tai paremman puutteessa oma nimmari.
Auttaa todella paljon, jos joskus tarvitsee todistella harrastuksen vakavuutta. Lain tulkinnan mukaan poliisi voi evätä luvat, jos ei kykene osoittamaan harrastaneen ampumista.
Älä kirjoittele lapulle, vaan vaikka pikkuiseen ruutuvihkoon tms. Viranomaiset kun tykkää enempi, jos dokumentit on kansien välissä. Samaan vihkoon voi niitata paukkukuitit.
Mitä organisoidummalta saat toimintasi näyttämään, sitä helpommin saat lupia. pitänyt kirjoitti:
A-päiväkirjaa kannattaa todellakin nykyään pitää. Olen itse hankkinut kaksi "tulivoimaista" asetta tämän vuoden puolella ja pidän kirjaa jokaisesta ampumastani laukauksesta. Kirjoitan ylös myös harjoitusmetodini, vaikka eihän niistä ulkopuolinen mitään selvää saa, mutta ainakin tekstiä riittää.
Tämä päiväkirjan pito on ihan lupaviranomaisen toivomus, mutta on siitä hyötyä itsellekin. Kun luvan uusimisen aika koittaa, voi olla nykyään melko turha kuvitella saavansa uutta lupaa ilman päiväkirjaa ellei ole mistä näyttää hillitöntä listaa esim kilpailutuloksia.- asemies
k0rh0nen kirjoitti:
A-päiväkirjaa kannattaa todellakin nykyään pitää. Olen itse hankkinut kaksi "tulivoimaista" asetta tämän vuoden puolella ja pidän kirjaa jokaisesta ampumastani laukauksesta. Kirjoitan ylös myös harjoitusmetodini, vaikka eihän niistä ulkopuolinen mitään selvää saa, mutta ainakin tekstiä riittää.
Tämä päiväkirjan pito on ihan lupaviranomaisen toivomus, mutta on siitä hyötyä itsellekin. Kun luvan uusimisen aika koittaa, voi olla nykyään melko turha kuvitella saavansa uutta lupaa ilman päiväkirjaa ellei ole mistä näyttää hillitöntä listaa esim kilpailutuloksia.Kerrotko harjoitusmetodeistasi yksityisviestinä. Voisimme jakaa kokemuksia.
- keksa
k0rh0nen kirjoitti:
Tämä päiväkirjan pito on ihan lupaviranomaisen toivomus, mutta on siitä hyötyä itsellekin. Kun luvan uusimisen aika koittaa, voi olla nykyään melko turha kuvitella saavansa uutta lupaa ilman päiväkirjaa ellei ole mistä näyttää hillitöntä listaa esim kilpailutuloksia..22LR pistoolin lupa tuli ampumaseuran jäsentodistuksella.
Nyt vuosi sen jälkeen hain 9mm pistoolia, 12/76 haulikkoa ja 308win kivääriä toimintatapa 3. Kaikki luvat sain.
Mukana oli ampumaseuran jäsenkortti, SRA-turvallisen ampujan suoritus, reserviläisjärjestön jäsenkortti ja kahden henkilön kertomus missä ja millä ollaan ammuskeltu. asemies kirjoitti:
Kerrotko harjoitusmetodeistasi yksityisviestinä. Voisimme jakaa kokemuksia.
Mikäpä siinä. Ota yhteyttä eemailiin [email protected].
- 44mag
k0rh0nen kirjoitti:
Tämä päiväkirjan pito on ihan lupaviranomaisen toivomus, mutta on siitä hyötyä itsellekin. Kun luvan uusimisen aika koittaa, voi olla nykyään melko turha kuvitella saavansa uutta lupaa ilman päiväkirjaa ellei ole mistä näyttää hillitöntä listaa esim kilpailutuloksia.ikinä pitänyt mitään päiväkirjaa ammunnoistani ja sain luvan 44cal kyllä se riittää kun harrastaa asiallisesti ja sillä sippi.ps.aikaisempia ase lupia kyllä oli useita,voi ehkä se vaikuttaa luvan saantiin!
- Sirpa 52
44mag kirjoitti:
ikinä pitänyt mitään päiväkirjaa ammunnoistani ja sain luvan 44cal kyllä se riittää kun harrastaa asiallisesti ja sillä sippi.ps.aikaisempia ase lupia kyllä oli useita,voi ehkä se vaikuttaa luvan saantiin!
Olen pitänyt päiväkirjaa yli kolmenkymmenen vuoden ajan kaikista miessuhteistani. Saisinko tämän päiväkirjan avulla luvan millaiseen aseeseen?
Sirpa 52 kirjoitti:
Olen pitänyt päiväkirjaa yli kolmenkymmenen vuoden ajan kaikista miessuhteistani. Saisinko tämän päiväkirjan avulla luvan millaiseen aseeseen?
Nahkahaulikkoon...
Kunhan rikosrekisteri on siistissä kunnossa, niin ei pitäisi tulla ongelmia. Seuran jäsenyyskin on periaatteessa sellainen juttu, ettei sitä voida vaatia. Kuitenkin, multa se esim. vaadittiin, kun hain 9mm lupaa ja ilmoitin sen radan missä yleensä ammun ja kyseiselle radalle ei pääse ilman jäsenyyttä, niin jäsenkorttia poliisi vaati. Seuraan mäkin kyllä liityin jo ennenkuin ekaa 22:sta olin hankkimassa. Aikaisempaan aseharrastukseen kannatta sitten kirjata kaikki aikaisemmat ammuskelut ritsoista ja puhallusputkista asti, niistä ei haittaa ole. Niitäkään ei kuitenkaan vaatia voida, jostainhan se on aloitettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050