Hei!
Kertokaahan te mulle pari vastausta, jotka airsoftia harrastatte. Itse olen n. 15 vuotta sitten "kokeillut" lajia ihan pelleily pyssyillä, eli onnettomilla epätarkoilla rutkuilla.
Eli paljonko on max. lähtönopeus piipun suulta, jota saa käyttää harrastuksessa, vai lasketaanko se jouleina? Onko esim 0,42g kuulalle määritetty "virallista" max.nopeutta? Tiedän kyllä, että se tuntuu jo aika kipakkaan paitojenkin läpi jos kyytiä on 160 m/s.
Tiedän myös sen, että tässä ei ola tarkoitus tappaa oikeasti ;)
Kuinka moni teistä maksaisi airsoft trk kivääristä n. 480-500e täydellä viripaketilla, huippuluotettavasta valmiista paketista, jolla saa 0,42g kuulan n. 160-170 m/s. Tarkkuuspiippu ei sisältyisi hintaan...
Kasaa se tekisi 50 metriin n. 10x10cm eli airsoft käytössä ilmeisesti huippuluokkaa.
Aseelle luvattaisi myös 100% varmuus osua 70 metriin tyynellä kelillä hyvissä olosuhteissa n. 20x20cm aluelle eli rumasti sanottuna kaveria nuppiin. Tehokas kantomatka 100 metriä, jolta osuu joka tapauksessa aina jantteriin.
200e kiikarilla korosäädöillä, trk piipulla, äänenvaimentimella (koristeeksi käytännössä)
Jos jotain kiinnostaa vastata niin kertokaa asiallisesti.
Tuo airsoft on laajalti levinnyt harrastus näköjään, mutta realistisuutta tarvittaisi lisää.
Esim. pakollisilla suojavarusteilla maskin lisäksi varustellut ukkelit liikenteeseen ja kunnon sniperit kiusaksi, jos esim 100 metristä pystyy "ampumaan" kaverin, niin se alkaa olla jo vähän realistisempaa.
Kokeilin tuollaista sähkötoimista kalashnikovia, kiva peli mutta nuohan on hernepyssyjä kuitenkin... :(
Kysely
3
202
Vastaukset
- bhjbhjbhj
Terve. Minä suosittelisin lämpimästi, että menisit kysymään samaa asiaa LEKAn foorumeille (http://www.leka-airsoft.fi/forum/index.php ), koska täältä voi odottaa muutamaa asiallista vastausta ja loput on sitten sellaista puuroa että selvää ei saa. Eli siis suosittelen lämpimästi lekan foorumia, koska ne ovat parhaimmat suomen kieliset airsoft-foorumit tiukkojen sääntöjen ja rautaista kuria pitävien moderaattoreiden ansiosta.
- killer
Ei ne kaikki nyt sentään mitään hernepyssyjä ole :D Esim. Kaasutoimisista tarkkuuskivääreistä saa tehoa helposti 6joulea joka puhkoo ihon jos läheltä ampuu. Kaikkein hysteerisimmät lukemat ovat tulleet kun kaveriani ammuttiin 40mm. kranaatilla jossa oli kärjessä kumitulppa. Tehoja oli 12 joulea ja se teki niin vitun kipeää ja sen uskon.
- krisuuh
Itse olen harrastanut kyseistä lajia jo pitkään ja sen tiedän että kun kilpailuihin lähdetään niin niihin ei ole yleinsä laitettu max lähtönopeutta.
mutta se kannattaa aina selvittää henkilöltä tai paikalta joka järjestää kisat.Itse en olisi valmis maksamaan 500euroa air soft aseesta jossen sitten todella haluaisi juosta kisoissa että ase sitten todella ajaisi sen asian mitä olen siitä maksanut,
ja muutenkin kannatan haulikoita ja pisloja.
Mutta jos aseesta luvataan noin hyvät takuut ja rahaa löytyy niin kannattaa se sitten ostaa. Mutta jos olet vasta aloittamassa harrastuksen niin suosittelisin ensiksi ostamaan jotain halvempaa että näet todella kiinnostaako harrastus ettei tullut turhaan heitettyä isoja rahoja kiinni harrastukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087020
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h935165Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1123416Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333322Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska342468Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191796Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961441Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391392Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311296- 481064