Kiireinen ihminen

Tilma

Aikamme ihminen on kiireinen ja matkustelee paljon. Kaiken touhun keskellä hän ei aina edes huomaa, että koko ajan hän on myös toisella matkalla, kulkemassa kohti iänkaikkisuutta.

Kohtaako tuo matka meidät yllättäen, vai olemmeko me valmistuneet siihen?

7

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu

Minne kuljet sä ihminen missä päättyy sun elos tie,Jumala ilman rakkauttasi olen mato joka hedelmätarhassasi puita turmelee.

• Tilma

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitsiminen, jne, jne...Me ihmiset olemme usein turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme arsyttelemme ja kadehdimme.

• sofia

ajattelen omaa kuolemaani, en tietysti aamusta iltaan asti.
      Mietin esim. tähän tapaan:
      Kuolemassa hajoan fyysisesti, se on selvää, mutta kun kuoltuani jokin minusta - viivyttyään jonkin aikaa jälkeenjäävien muistoissa - jatkaa matkaansa, minnekähän se sitten joutuu? Päteeköhän tässä se vanha "aika on hajota ja aika järjestäytyä?". Onkohan "se jokin" tavallaan energiaa? Onko sekin mukana energiatihentymässä maailmankaikkeuden kappaleiden vuoroin lähentymis- ja etääntymisprosesseissa? Jne.

Olen miettinyt hautausmaitakin, sitä, jonne haluan tulla haudatuksi, mutta en ole vielä päättänyt siitä.

• Kerttuli

Jos raamattuun on uskominen niin ihmisen elämä ei pääty ajalliseen kuolemaan vaan jatkuu iänkaikkisuudessa. Joko iänkaikkisessa elämässä tai kuolemassa.

Itsekkin olen taipuvainen ajattelemaan, että ihmisen elämä olisi täyttä turhuutta jos se päättyisi vain matojen ja toukkien ruuaksi.

• mietin
        Kerttuli kirjoitti:

Jos raamattuun on uskominen niin ihmisen elämä ei pääty ajalliseen kuolemaan vaan jatkuu iänkaikkisuudessa. Joko iänkaikkisessa elämässä tai kuolemassa.

Itsekkin olen taipuvainen ajattelemaan, että ihmisen elämä olisi täyttä turhuutta jos se päättyisi vain matojen ja toukkien ruuaksi.

mutta jos se onkin niin että kuolema, eikä mitään sen jälkeen...? vai onko tämä se helvetti ja täältä päästään pois. jotkut jostain syystä aikaisemmin, toiset myöhemmin. ei tarvitse kuin katsella ympärilleen, elää vähän mukana ja huomaa, suorastaan tuntee, kuinka paljon pahaa tapahtuu. mutta on niitä hyviäkin hetkiä, että suorastaan laulattaa ja elämä hymyilee. se voi olla ihan ohi kiitävä hetki. mutta siitä pitää nauttia, sen aikaa kun se kestää. koska olen huomannut että se kostautuu, joskus kymmen kertaisestikin. mutta nauttikaa se hetki, kun se tulee. p.s olen vakio kirjoittaja, mut en kehtaa omalla nimimerkillä tällaista kirjoittaa.

• Kerttuli

Kun ihminen siirtyy kuoleman kautta ajasta iäisyyteen, se on yksittäismatkailua, johon ei voi ottaa toisia mukaansa

• Saskia

määrätyn, korkean iän häneltä ikäänkuin loppuu tulevaisuus. Ajatteletpa ryhtyä mihin tahansa tulee aina mieleen: mitä se hyödyttää kohtahan tämä loppuu.
        Näin ei tietysti saisi ajatella mutta niin vain ajattelee.
        Itse olen lähtöön sillätavalla valmis, että työ täällä on tehty ja minun aika lähteä.
        Minulla on myös hyvin selkeä käsitys jälleensyntymisestä, eli jos haluan voin joskus aloittaa kaiken uudelleen. Tosin kaikki silloin alkaa nollapisteestä ja koko eläväelämä on edessä. Haluanko sitä, onkin jo toinen juttu.

Onneksi sitä ei nyt tarvitse ajatella vaan elää tässä ja nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe