Täällä on paikallinen metsäfirma luvannut 300€ palkkion sille, joka antaa vinkin vapaasta metsäkoneen kuljettajasta, ja vinkki päätyy työsopimukseen ko. metsäfirman urakoitsijoiden kanssa.
Tosi pula on siis.
Ja tämä itä suomessa!
Kuskeista tosi pula
16
4854
Vastaukset
- palveluksessa
jos PÄÄSEE ajamaan ajokonetta ilman aikaisempaa kokemusta.
Tietysti asunnon saamisessa pitäis saada avustusta.
Vaunu on hieno paikka asua kesällä. - mitenkäs
Mutta mitä vikaa on urakoitsiassa joka ei löydä,
tai saa pidettyä kuljettajaa? Olisiko vikaa jossain muualla kun työvoimapulassa? Metsäfirmojen pitäisi myös kiinittää huomioita
minkälaisia alihankkioita he käyttävät silloin
kun työvoimaa ei kiinnosta toimia näissä alihankinta "puljuissa". Siis välikädet kuntoon
niin porukka pysyy hommissa.- asiaa........
olen täysin samaa mieltä.
Taas pallo heitetään metsäfirmoille,jotta nekin vois valvoa hieman kenelle urakoitaan antaa ja millä sopimuksilla kuskeja työllistetään.
Ei toimi ala niin kauan kuin kuskeja kohdellaan kuin orjia.
Tämä ala on loppujenlopuksi ketju ja ketju on tunnetusti niin heikko kuin heikoin lenkki.
Vika todellakin voi ja yleensä onkin urakoitsijan päässä kun kuskit ei pysy kauan töissä. - koppis
asiaa........ kirjoitti:
olen täysin samaa mieltä.
Taas pallo heitetään metsäfirmoille,jotta nekin vois valvoa hieman kenelle urakoitaan antaa ja millä sopimuksilla kuskeja työllistetään.
Ei toimi ala niin kauan kuin kuskeja kohdellaan kuin orjia.
Tämä ala on loppujenlopuksi ketju ja ketju on tunnetusti niin heikko kuin heikoin lenkki.
Vika todellakin voi ja yleensä onkin urakoitsijan päässä kun kuskit ei pysy kauan töissä.Nyt unohdetaan se että valtaosa urakoitsioista on ok porukkaa,koko ongelman lähtökohta on siinä että koko ala on päässy kieroutumaan alkaen metsäfimoista,loppuketju ei pysty ongelmia yksin hoitaan.kirves nasahtaa aikanaan oikeeseen osotteeseen tekiäpula on vain ensi oire asiasta.
- töitä
On urakoitsiajoita jotka hakevat jatkuvasti työntekijöitä, mistä se kertoo. Onko syy työntekijöissä vaiko urakoitsijassa. Minusta työntekijöitä löytyy kuin vain taksat on paikallaan ja työ aika kohdallaan.
- elämä----.
heh luvattiin 5 tunti kun tekee 16 h päivää.
- kai?!
Sano ettei tuo ole totta? Pliis! T: Alalle aikova
- motoo
mä tulisin hommiin mutta en pysty tekee kahta hommaa samaan aikaa ..
- nahkansa
myyvistä on todellakin pulaa!
Mikä saatana näitä nyky nuoria vaivaa kun eivät ala nälkäpalkalla veivaamaan hienoja koneita?
- siirto.,.,
ei kun kaikki sit sinne töihin !. kyl hommia on mut siiro matkat on ihan tautisia ja samalla työ matkat pitenee 100-150 suuntaan.
- on kumma
Vittu,siellä mitään kuskipulaa ole,kunhan vaan teollisuus vedättää nuoria alalle!
- mitä joka paikassa sorvataan
on kumma kirjoitti:
Vittu,siellä mitään kuskipulaa ole,kunhan vaan teollisuus vedättää nuoria alalle!
on oikeasti HALPATYÖVOIMAPULA! eikä mitään muuta.
- pulaaaaaa!
Kyllä duunia on mut ei löydy oikeen palkan
maksajia, siinä lienee pulan syy? - Kuskista
Kyllä meillä tonni luvataan jos virmaan pysyvän kuskin tuot.
- 1.45€
isäntä pisti 1.45 lisää tunti hintaan kun hommasin uuden työntekiän....
- noita huonoja palkkoja?
Itse ajelen 12.5€/ tunti, meillä ei ole yliytökorvauksia käytössä, normaalisti ei yli 40 tunnin viikossa tule tehtyäkään. Oman auton käytöstä saa 42cent/km sekä ateriakorvauksen työpäiviltä. Tällä viikolla alkoi 4 viikon kesäloma.
Itse olen tyytyväinen alaan. Ei mitään suurpiirteistä elämää tällä vietetä mutta talon olen saanut maksettua, pennuille on riittänyt vaatteita päälle ja jääkaapista ruokaa löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627