Kuskeista tosi pula

Nyt on tarvis

Täällä on paikallinen metsäfirma luvannut 300€ palkkion sille, joka antaa vinkin vapaasta metsäkoneen kuljettajasta, ja vinkki päätyy työsopimukseen ko. metsäfirman urakoitsijoiden kanssa.

Tosi pula on siis.

Ja tämä itä suomessa!

16

4827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palveluksessa

      jos PÄÄSEE ajamaan ajokonetta ilman aikaisempaa kokemusta.
      Tietysti asunnon saamisessa pitäis saada avustusta.
      Vaunu on hieno paikka asua kesällä.

    • mitenkäs

      Mutta mitä vikaa on urakoitsiassa joka ei löydä,
      tai saa pidettyä kuljettajaa? Olisiko vikaa jossain muualla kun työvoimapulassa? Metsäfirmojen pitäisi myös kiinittää huomioita
      minkälaisia alihankkioita he käyttävät silloin
      kun työvoimaa ei kiinnosta toimia näissä alihankinta "puljuissa". Siis välikädet kuntoon
      niin porukka pysyy hommissa.

      • asiaa........

        olen täysin samaa mieltä.
        Taas pallo heitetään metsäfirmoille,jotta nekin vois valvoa hieman kenelle urakoitaan antaa ja millä sopimuksilla kuskeja työllistetään.
        Ei toimi ala niin kauan kuin kuskeja kohdellaan kuin orjia.
        Tämä ala on loppujenlopuksi ketju ja ketju on tunnetusti niin heikko kuin heikoin lenkki.

        Vika todellakin voi ja yleensä onkin urakoitsijan päässä kun kuskit ei pysy kauan töissä.


      • koppis
        asiaa........ kirjoitti:

        olen täysin samaa mieltä.
        Taas pallo heitetään metsäfirmoille,jotta nekin vois valvoa hieman kenelle urakoitaan antaa ja millä sopimuksilla kuskeja työllistetään.
        Ei toimi ala niin kauan kuin kuskeja kohdellaan kuin orjia.
        Tämä ala on loppujenlopuksi ketju ja ketju on tunnetusti niin heikko kuin heikoin lenkki.

        Vika todellakin voi ja yleensä onkin urakoitsijan päässä kun kuskit ei pysy kauan töissä.

        Nyt unohdetaan se että valtaosa urakoitsioista on ok porukkaa,koko ongelman lähtökohta on siinä että koko ala on päässy kieroutumaan alkaen metsäfimoista,loppuketju ei pysty ongelmia yksin hoitaan.kirves nasahtaa aikanaan oikeeseen osotteeseen tekiäpula on vain ensi oire asiasta.


      • töitä

        On urakoitsiajoita jotka hakevat jatkuvasti työntekijöitä, mistä se kertoo. Onko syy työntekijöissä vaiko urakoitsijassa. Minusta työntekijöitä löytyy kuin vain taksat on paikallaan ja työ aika kohdallaan.


    • elämä----.

      heh luvattiin 5 tunti kun tekee 16 h päivää.

      • kai?!

        Sano ettei tuo ole totta? Pliis! T: Alalle aikova


    • motoo

      mä tulisin hommiin mutta en pysty tekee kahta hommaa samaan aikaa ..

      • nahkansa

        myyvistä on todellakin pulaa!
        Mikä saatana näitä nyky nuoria vaivaa kun eivät ala nälkäpalkalla veivaamaan hienoja koneita?


    • siirto.,.,

      ei kun kaikki sit sinne töihin !. kyl hommia on mut siiro matkat on ihan tautisia ja samalla työ matkat pitenee 100-150 suuntaan.

      • on kumma

        Vittu,siellä mitään kuskipulaa ole,kunhan vaan teollisuus vedättää nuoria alalle!


      • mitä joka paikassa sorvataan
        on kumma kirjoitti:

        Vittu,siellä mitään kuskipulaa ole,kunhan vaan teollisuus vedättää nuoria alalle!

        on oikeasti HALPATYÖVOIMAPULA! eikä mitään muuta.


    • pulaaaaaa!

      Kyllä duunia on mut ei löydy oikeen palkan
      maksajia, siinä lienee pulan syy?

    • Kuskista

      Kyllä meillä tonni luvataan jos virmaan pysyvän kuskin tuot.

    • 1.45€

      isäntä pisti 1.45 lisää tunti hintaan kun hommasin uuden työntekiän....

      • noita huonoja palkkoja?

        Itse ajelen 12.5€/ tunti, meillä ei ole yliytökorvauksia käytössä, normaalisti ei yli 40 tunnin viikossa tule tehtyäkään. Oman auton käytöstä saa 42cent/km sekä ateriakorvauksen työpäiviltä. Tällä viikolla alkoi 4 viikon kesäloma.

        Itse olen tyytyväinen alaan. Ei mitään suurpiirteistä elämää tällä vietetä mutta talon olen saanut maksettua, pennuille on riittänyt vaatteita päälle ja jääkaapista ruokaa löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe