Valmettia

ostamassa...

Eli vallua olen hankkimassa.Tarjolla olis vm.-95 6400 ajettu 4200h. ja vm.-96 8000 ajettu 3900h. Kummankin hinta neuvoteltu suht samaksi. Toinen siis neloskoneella ja toinen kuutosella. Kirjassa hevosia kuutosessa hieman enemmin mutta taasen vääntöä vähän vähemmin, mutta mitenkäs käytännössä ja mitenkäs muut ominaisuudet. Kertokaa hieman kokemuksia koska nyt olen vaikean päätöksen edessä. Käyttöön tulisi niin pellolle kuin metsäänkin.

12

2891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 hyvää

Peltotöistä en tiedä, mutta metsään 6400:n tehot rittävät. Jos käytät kourakuormainta traktoriin kytkettynä esimerkiksi pienen harvesterin kanssa tai vaikkapa juontoon, niin paino keulassa on tarpeen. 6-moottori on painavampi. Erittäin paljon metsätöihin annan painoa turbiinikytkimelle, jos jommassa kummassa sellainen on.

• Valmettia ostamassa...

Ei ole turbiinikytkintä kummassakaan. Metsään olen menossa Hakin kärryn ja kouran kanssa. Onkohan vapaan kutosen ja turbo nelosen luonteessa ja sitkeydessä paljonkin eroa. Muutenhan traktorit on aika lailla samanlaisia.

• minäkin..

vakavasti joskus hankkia Valmetin 6400:n. Nyt jälkikäteen koeajettuani sitä paremmin, kiitän Luojaa, etten siihen uhrannut vähäisiä varojani

• Valmettia ostamassa...

Jaa, olen ajanut molemmilla ja tuntuivat ihan hyviltä ajaa. Minkäs traktorin sitten laitoit vai tyydyitkö vanhaan?

• ajomiehenä
        Valmettia ostamassa... kirjoitti:

Jaa, olen ajanut molemmilla ja tuntuivat ihan hyviltä ajaa. Minkäs traktorin sitten laitoit vai tyydyitkö vanhaan?

kokemusta kuin 05(805ja905) sarjasta,mutta näistä ainakin näistä ole tyytyväinen kutosen vääntöön.ajattele näinä päivinä huolto ja ylläpito kustannuksia myös hankinnoissa..

• Raasulta...

Loppui rahat ja jatkaa dextalla ajeluaan..:) Mutta tuohon metsä käyttöön suosittelisin sitä 6400 se on jonkin verran ketterämpi mutta kumminkin riittävän kookas ja on kyllä ehdottoman mukava kone metsäajoon, siinä on niin paljon valmista, kun vertaa kilpailijoihin..kaikkiin sitä ei saa edes rahalla..

• Maono
        Raasulta... kirjoitti:

Loppui rahat ja jatkaa dextalla ajeluaan..:) Mutta tuohon metsä käyttöön suosittelisin sitä 6400 se on jonkin verran ketterämpi mutta kumminkin riittävän kookas ja on kyllä ehdottoman mukava kone metsäajoon, siinä on niin paljon valmista, kun vertaa kilpailijoihin..kaikkiin sitä ei saa edes rahalla..

Sitten jos on vielä 38,si renkaat ni se hyväntekköö nii ja vielä hilok etuakseli.

• sitten

oikean , länsimaisen ja sivistyneen traktorin. Valmetistit ei ymmärräkään paljonko voi olla käytön helppoudessa eroja, vaikka näennäisesti ei pitäisi ollakaan!

• Maono
        sitten kirjoitti:

oikean , länsimaisen ja sivistyneen traktorin. Valmetistit ei ymmärräkään paljonko voi olla käytön helppoudessa eroja, vaikka näennäisesti ei pitäisi ollakaan!

Oon ymmärtäny valtran käytön helppouden jo aikaa sitten nytkin tuolla ajan puita miten on mukava jonkun mennä vaikka hankalan kannon yli tai kiven. Myönnettäköön että puuttuu ne "hipasunäppäimet vaan se ajamisen helppous kun ei tarte kuulostella sinne pohjan-alle.Ja on muitakin samanlaisia ominaisuuksia.

• Käydä kokeilemas...
        Maono kirjoitti:

Oon ymmärtäny valtran käytön helppouden jo aikaa sitten nytkin tuolla ajan puita miten on mukava jonkun mennä vaikka hankalan kannon yli tai kiven. Myönnettäköön että puuttuu ne "hipasunäppäimet vaan se ajamisen helppous kun ei tarte kuulostella sinne pohjan-alle.Ja on muitakin samanlaisia ominaisuuksia.

Miten vaikea on noita N sarjalaisia käyttää..ei kyllä oo mitään kauhean vaikeita jos siitä on kyse. eikä nois isommis valluus oo kyllä mitään vaikeuksia ollu koskaan kun niitä on aikansa koneisiin verrannut, ja jos metsään haluat mennä, niin takuulla yllätyt...siinä on eroja...ja sinne vallu sopii ilman mitään virittelyjä, varsinkin noi 6400 ja vielä hitec n-ei enää kun siinä on menty taaksepäin ja laitettu mökät muovipulloon kopin alle ja penkki kääntyy väärinpäin.

• Maono
        Käydä kokeilemas... kirjoitti:

Miten vaikea on noita N sarjalaisia käyttää..ei kyllä oo mitään kauhean vaikeita jos siitä on kyse. eikä nois isommis valluus oo kyllä mitään vaikeuksia ollu koskaan kun niitä on aikansa koneisiin verrannut, ja jos metsään haluat mennä, niin takuulla yllätyt...siinä on eroja...ja sinne vallu sopii ilman mitään virittelyjä, varsinkin noi 6400 ja vielä hitec n-ei enää kun siinä on menty taaksepäin ja laitettu mökät muovipulloon kopin alle ja penkki kääntyy väärinpäin.

minulla on 8050 ht2 ei oo nii hyvä mehtään vaan möyräsöö kyllä ihan erilailla.

• huvikseen

6400 on kooltaan näppärämpi/ketterämpi metsään,mutta ei hakkaa vanhaa 05 sarjalaista. siinä peto metsäkone. vähän riippuu kuin suuret työkoneet on käytössä. tuosta 8000:sta saa tehoja iha mukavasti. ittellä tuo 6400 ja kyl senkin perässä on 10t:n tempo paskavaunu tullu perässä suopellolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7361
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3441
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      342
      1472
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      54
      1314
    Aihe