vanhaintanssit on

kielettävä

On kauhean ahdistavaa, kun 1. lukiovuosi pitää käyttää sen vanhan tanssiparin varaamiseen.

Ellei poikia riitä, tanssii tytöt keskenään, joka on tosi tympeää, tai sitten pitää varata itseään vuotta nuorempi.

Miten voit varata vuotta nuoremman, kun ne ei ole edes vielä samassa koulussa?

10

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoseurustelu

Pakkoseurusteluahan siitä seuraa, kun on pakko saada sen vanhaintanssipari.

• #minna#

Itse en osallistunut vanhojen tansseihin enkä ole päätöstä katunut. En ollut edes ainoa, vaan ehkä n. 20 henkilöä 150:stä ei halunnut tanssia. Tanssien harjoitteluaika oli lisäksi huono: klo 15-17 seitsemäntuntisen koulupäivän jälkeen. En olisi edes jaksanut jäädä kouluun enää siinä vaiheessa.

Muutenkin ihan turhaahan se on ostaa kallis puku, jota käytää vain yhden kerran eivätkä vuokrapuvutkaan ihan ilmaisia ole.

Ymmärrän toki niitäkin, jotka ehdottomasti haluavat tanssia ja kysyvät paria jo 1. vuoden alussa. Onhan se varmaan hienoa saada olla yhden päivän prinsessa ja olla koko koulun huomion keskipisteenä, mutta minua tällainen ei vain houkutellut.

• abi08

Kaikki on niin suhteellista. Meillä päin tanssijoita oli sellainen 40 ja harjoitukset tapahtuivat liikuntatuntien aikaan kolmesti viikossa 9:00-10:30, 13:45-15:15 ja 9:00-9:45. Kaikki tanssit käytiin yksitellen läpi, välillä kerrattiin ja loppua kohden kävimme kokonaisuutta läpi. Jokainen oppi kyllä ainakin hyvät alkeet.

Ja tanssipareista. Itse sain parini viikkoa ennen tanssiharjoitusten alkamista. Ekana vuotena en edes ajatellut mitään vanhojen tansseja tai mitään pareja. Tavallaan kaikki loksahti itsestään kohdalleen, että älkää nyt hyvät ihmiset ottako stressiä näistä tansseista. Tietysti, jos liikkuu poika/tyttöporukoissa ja olisi mahdollisuus pyytää tai jopa varata partneri niin mikäs siinä.

Ja sitten vielä puvuista. Pojille frakki ei ole edes pakollinen ostos, vaan musta juhlapuku kuuluu myös etikettiin. Huom! Mustaa juhlapukua voi käyttää myös yo-juhlissa. Tytöt voivat parhaimmassa tapauksessa tehdä puvun itse, ja puvun hommaaminen on kyllä myös vaivan arvoista, koska esim. hametta lyhentämällä saa kivan yo-mekon. Että ehkä pieni panostus kannattaa, teitpä puvun sitten itse, ostitpa sen kirpparilta/kaupasta tai vuokrasitpa.

Once in the lifetime... =)

• jeepajeepa

...ovat vapaaehtoinen juttu! En minäkään niihin osallistunut noitten syitten takia, eikä kaduta! ^^

• Jayna

Älä nyt ihmeessä stressaa siitä, ettet saa tanssiparia...kaikissa kouluissa missä olen kuullut vanhoja tanssittavan on saanut tuoda parin koulun ulkopuoleltakin (jos siis haluaa tanssia oman poikaystävän tai esim. kaveripojan kanssa)
      Moni muukin voi olla tamssoharjoitusten alussa vielä ilman paria, joten siellä viimeistään joku pari järjestetään...joskus se voi olla tyttö, mutta kyllä kai ne yleensä pyritään järjestämään tyttö-poika pareiksi.

Niinkun sanottu, pakko ei ole tanssia, mutta tuosta asiasta ei todella tarvitse vielä ekan vuoden alussa stressata=)

• on kieletävä!

Tää paritus on niin vitumaista hommaa. Vanhemmat soitelee koulule ja vaatii järjestämään omale lapsele tansiparia. Ja osaahan ei kukaan parikseen huoli kuin maksusta. Väännä siinä sitten maksullisia miehiä tyhjästä.

Lukion liikan opetaja - ja lukihärö tääläkin.

• HÄTÄILE

En tiedä miten muissa kouluissa menee, mutta meidän koulussa ei tanssahdellut yhtään tyttö- tyttö paria. Ja kukaan halukas ei myöskään jäänyt ilman paria. Meidän koulussa vanhojentansseja varten on järjestytty erikseen kurssi. Ja parittomille opilaille parit saatiin abeista, joille tarjottiin ylimääräistä liikunankurssia jos tanssivat tanssit uudelleen.

• Jimmi

Olin jo ylästeajoista haaveillut tanssivani, mutta en kuitenkaan alkanut stressaamaan asiasta liian aikaisin. Syksyllä kakkosluokan alettua kysyin parikseni poikaa, jonka kanssa toivoin saavani tanssia. Me sitten päätimme yhdessä tanssia. Kyllä jokaiselle se pari hoituu ja itsekkin voi paljon vaikuttaa siihen kuinka helposti tulee parin saamaan. Asenne ja ystävällisyys.

Nyt olemme seurustelleet pojan kanssa jo yli vuoden, tansseista lähtien ;) Wanhat oli elämäni parasta aikaa ja sitä en tule koskaan unohtamaan. Rohkeasti mukaan vaan!!

• karvaaa

ainakin sai parin tuoda vaikka koulun ulkopuolelta, poikaystävä tms.
      Itse tosin tanssin nuoren miesliikunnanopettajani kanssa, koska avopuolisoni oli armeijassa tällöin eikä päässyt tulemaan sen vuoksi.

• ........

meidän lukiossa on niin että tanssiparia ei saa itse valita,vaan opettaja päättää ne, tällanen ottaa kyllä hiukan päähän kun tyttöjä tosiaan on paljon enemmän,niin sitten tulee niitä tyttö-tyttö-pareja :s

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe