hauska korttipeli?

ajanvietteeksi

mikä olisi hauska ja suht helpo korttipeli jota voisi pelata 10 vuotias ja sitä vanhemmat

18

7280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä siinä

      menestyminen riippuu paljon noppatuurista. Niinpä ensimmäistäkin kertaa pelaava voi pienellä opastuksella voittaa pelin.

      Pelipakkaukseen kuuluu korttipakka ja kuusi noppaa. Peliä voi pelata kahdesta kuuteen pelaajaa.

      Tavoitteena pelissä on voittaa muut pelaajat jollain kolmesta mahdollisesta tavasta. Kaikki tavat vaativat linnojen valtaamista pakasta tai toisilta pelaajilta. Pelissä on myös erikoiskortteja, joilla saa etuja. Noppia yritetään heittää mahdollisimman monta samaa paitsi kuutosia, jotka ovat nollia ja lukitsevat nopan. Paras mahdollinen noppatulos on siis kuusi viitosta. Suoran jos saa, niin pelaaja vain harmittelee, ettei nyt pelata Jatsia...

    • minä vaan

      uno on hauska ja sellainen että isommatkin jaksavat pelata. Ainakin meillä....

    • fun again

      http://www.funagain.com/control/main

      Suosittelen vaikka Bohnanzaa.

      Hae sieltä card games, jos juuri niitä kaipailet. Saat myös "ranking" listan eli suosituimmat, ostetuimmat, parhaat palautteet jne.

      Olen ostanut pelejä sieltä ja täytyy sanoa, että olen ollut tyytyväinen ostoksiini.

      • Suora

    • Lissu

      Kkippokortit on hauska ja helppo. Myös helppo oppia. Skibbo tai skippo löytyy esim suomalaisesta 15€

      • Junex

        Se on Skip-bo, pälli!


    • Joku muukin valveutunut on näköjään Bohnanzaa jo suositellut. Saboteur on myös mainio, se vaan vaatii kunnolla toimiakseen useita ihmisiä. Coloretto on tosi simppeli ja viihdyttävä peli myös. Scripts and Scribes, Bang!, Geschenkt, 6 Nimmt... onhan noita, kun vaan tulisi mieleen kaikki suositeltavat.

    • hauska korttipeli

      muistaako kukaan 80-luvulta korttipeliä nimeltä rage?
      kortit on tallella mutta ohjeet ei.eikä kukaan muista miten sitä pelattiin.ei ollut kaikkein helpoimpia pelejä mutta hyvä!

      • Leppis

        Perheemme ehdoton kestosuosikki jo parinkymmenen vuoden ajan on ollut Rage pelikortit. Pari vuotta peli pölyttyi koska ohjeet tuntuivat vaikeilta. Nyt pelin oppii jo alle kouluikäinen yhdessä innostuneiden aikuisten. Pelaajien ikä onkin ollut noin 6-80 vuotta kun anoppikin haluaa sitä aina pelata. Hauskaa on kaikilla, tilanteet vaihtuvat yllättäen vaikka kuinka yrittää pelata fiksusti ja lapsi voi pärjätä yhtä hyvin kuin aikuinenkin.
        Kahdet pelikortit olen ostanut Suomesta, sen jälkeen yhdet Italiasta ja nyt olen tilaamassa Amerikasta kun lähempää ei tunnu löytyvän.

        Englanninkieliset ohjeet:
        http://www.centralconnector.com/GAMES/ragerule.htm
        Jos niistä ei selviä pelin juoni, niin palaillaan asiaan!


      • JR

        Minä muistan RAGEN.... Säännöt on omas muistis mut kortit on hukasa :( Mistä löytyis kortit???


      • JR
        Leppis kirjoitti:

        Perheemme ehdoton kestosuosikki jo parinkymmenen vuoden ajan on ollut Rage pelikortit. Pari vuotta peli pölyttyi koska ohjeet tuntuivat vaikeilta. Nyt pelin oppii jo alle kouluikäinen yhdessä innostuneiden aikuisten. Pelaajien ikä onkin ollut noin 6-80 vuotta kun anoppikin haluaa sitä aina pelata. Hauskaa on kaikilla, tilanteet vaihtuvat yllättäen vaikka kuinka yrittää pelata fiksusti ja lapsi voi pärjätä yhtä hyvin kuin aikuinenkin.
        Kahdet pelikortit olen ostanut Suomesta, sen jälkeen yhdet Italiasta ja nyt olen tilaamassa Amerikasta kun lähempää ei tunnu löytyvän.

        Englanninkieliset ohjeet:
        http://www.centralconnector.com/GAMES/ragerule.htm
        Jos niistä ei selviä pelin juoni, niin palaillaan asiaan!

        Voisitko tilata mullekki rage-kortit?


      • rintim

      • veikat52
        Leppis kirjoitti:

        Perheemme ehdoton kestosuosikki jo parinkymmenen vuoden ajan on ollut Rage pelikortit. Pari vuotta peli pölyttyi koska ohjeet tuntuivat vaikeilta. Nyt pelin oppii jo alle kouluikäinen yhdessä innostuneiden aikuisten. Pelaajien ikä onkin ollut noin 6-80 vuotta kun anoppikin haluaa sitä aina pelata. Hauskaa on kaikilla, tilanteet vaihtuvat yllättäen vaikka kuinka yrittää pelata fiksusti ja lapsi voi pärjätä yhtä hyvin kuin aikuinenkin.
        Kahdet pelikortit olen ostanut Suomesta, sen jälkeen yhdet Italiasta ja nyt olen tilaamassa Amerikasta kun lähempää ei tunnu löytyvän.

        Englanninkieliset ohjeet:
        http://www.centralconnector.com/GAMES/ragerule.htm
        Jos niistä ei selviä pelin juoni, niin palaillaan asiaan!

        Meidän suku pelaa kyseistä peliä on tosi mukava peli kaiken ikäisille
        luulimme että olemme ainoat suomessa jotka osaavat ja pelaavat kyseistä peliä
        jos on mouita ilmaiskaa itsenne


      • rakastunut91
        veikat52 kirjoitti:

        Meidän suku pelaa kyseistä peliä on tosi mukava peli kaiken ikäisille
        luulimme että olemme ainoat suomessa jotka osaavat ja pelaavat kyseistä peliä
        jos on mouita ilmaiskaa itsenne

        rage on paras peli just pelattiin tänää :)


      • rakastunut91
        JR kirjoitti:

        Minä muistan RAGEN.... Säännöt on omas muistis mut kortit on hukasa :( Mistä löytyis kortit???

        niitä ei paljo löydy jos jostain kirparilta joskus löytys me tehään aina niin jos vaan kortit löytyy niin ostetaan ihan heti :)


    • Häh?

      Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena Torakkapokeri ja Coloretto.

      Rage-kortteja kannattaa etsiä mm. Huuto.netistä.

    • tuumatz

      http://tuumatz.suntuubi.com/?cat=1 tossa on tuumatz :) se on mun ja kummisedän keksimä sivusto ! blogista löytyy vasta yksi korttipeliohje, mutta lisää on tulossa tuota pikaa ! t, tuuli ja mattus :)

    • EskoAho666

      Kyllä ihan rommipelit on hauskaa ajanvietettä. Korttipelejä on niin paljon ja niiden kanssa kuluu aika. Kannattaa lainata jokin korttipelikirja kirjastosta ja hieman paneutua. Suosikki löytyy varmasti pienellä vaivalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe