Olen yrittänyt ladata langattomasti HPtä,kaikki menee aluksi hyvin,mutta kun pidän vaikkapa vuorokauden tauon niin käynnistäessäni laitteita PC ilmoittaa, siis nimenomaan avatessani HP:ratkaisukeskusta,ilmoituksen että HP-n laitteita ei havaittu HP-ratkaisukeskus suljetaan.Siis minnekähän se HPn ratkaisukeskus oikein katoaa?Esim.tulostus toimii normaalisti.APUVA.
HP photosmart C4380 series
14
4479
Vastaukset
- J0K
Langatttomana käytettäessä JA kun käyttis on Vista, ratkaisukeskus ei toimi kuin satunnaisest ja Vistassa laite menee offline-tilaan eli ei tulosta esim. wordista eikä testisivua. Afterdawn.com :ssa on jollekin HP:n laitteille opastuksena koko "rankaisukeskus" softan poisto. C4380-mallin osalta kaipaisin minäkin käyttökokemuksia muilta. Parissa muussa koneessa on XP ja ongelmia ei ole eli syy lienee Vistassa tai HP:n softan yhteensopivuudessa Vistan kanssa.
- SOK.
Vista ohjelma mullakin.No meni viimeksi lukkoon ei ulospääsyä muuta kuin väkisin.Mutta en tehnut muutakuin ajoin ohjelman alas CD:n ohjeiden mukaan ja jouduin tekemään sen pari kertaa.Hassua joka kerta kun lataat ohjelman uudeleen niin ohjeet ei ole aina samat???.Jospa joka tuntee HP:n laitteet ottaa asiaan kantaa.
- Kent-UK
Hei
Tässä hiukan omia käyttökokemuksiani kyseisestä tulostimesta ja miten toimia:
Tässä on mitä ilmeisemminkin tyyppivikaisesta mallista kyse:
1) Ostin ko laitteen ja se ei koskaan toiminut
2) Soitin HP:n tuotetukeen ja laite todettiin vialliseski
3) Sain vaihtolaitteen joka toimi ongelmitta viikon
4) Tämä kiltisti vaihdettiin vaihtolaitteeseen, joka teki paperitukoksen jo heti testisivusta
5) Sain jälleen vaihtolaitteen, jossa värikasettien keinu jumiutui jo testisivulla
6) Neljäs vaihtolaite ei suostunut edes liikuttamaan värikasettien keinua esiin, joten yritys loppui tähän
OHJEENI
=======
Ilmoitit, että HP:ratkaisukeskusta,ilmoituksen että HP-n laitteita ei havaittu HP-ratkaisukeskus suljetaan. Melko varmasti myös monitoimilaitteen ruudulla on ilmoitus, että USB not connected.
Tämä kannattaa mainita ainakin HP:n tukeen soitossa, sano myös tehneesi ristiinkokeilu kahdella eri usb-kaapelilla, vaikka et ole tehnytkään, nimittäin tämä vika ei koskaan korjaannu kaapelia vaihtamalla, väittää tukihenkilö luurin toisessa päässä mitä vaan. Kone on susi.
Soita HP:n tukeen, numero on 020366767
Tästä viasta ei seuraa muuta, kun laitevaihto ja varaudu soittamaan jatkossakin pienimmästäkin oireesta.- Tyytymätön asiakas
Onnitteluni ratkaisun saamisesta. Minulla ei ole ollut onnea ja näin he minua kohtelevat.
HP:n asiakastuki suorastaan haukkuu tuotteesta valittavaa asiakasta valehtelijaksi. Enää puuttuu se, että minua haukuttaisiin varkaaksi tuotteen ostettuani.
Asiakkaalta pyydetään mahdottomia, kuten valokuvan ottamista ongelmasta, mikä ei ole toimivan teknisen tuen tapa hoitaa asioita oikein.
- Vian ollessa värikasetteja kuljettavassa kelkassa ei sen kuvaaminen tuo ratkaisua. Ei asiakkaan eduksi, eikä häntä vastaan.
- Mikään luukun avaaminen ei ratkaise asiaa.
----- Original Message -----
From: [email protected]
To:
Sent: Friday, August 29, 2008 10:30 AM
Subject: Re: HP Photosmart C4280 All-in-One Printer e-mail
HP Customer Care - http://welcome.hp.com/country/fi/fi/support.html
Hei XX
Kiitos yhteyden ottamisesta HP asiakastukeen.
Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi.
Vaikuttaa aika epätodennäköiseltä, että 4 laitetta on rikki. Laitteet ovat huollettu huolella ja käyty täysin läpi vikojen varalta sekä testattu. Laita laitteeseen virta päälle, nosta kansi ja ota valokuva jumiutuneista patruunoista ja lähetä se meille sähköpostitse.
Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.
Ystävällisin terveisin
PeXXX
HP:n asiakastuki
Jos haluatte vastata tähän sähköpostiin, olkaa hyvä älkää muuttako mitään vastattuanne siihen.
HP kutsuu säännöllisesti asiakkaita osallistumaan asiakastyytyväisyyskyselyyn. Tämä kysely voidaan lähettää sähköpostitse. Kysely sisältää kysymyksiä koskien saamaasi palvelua. Tulokset kyselystä auttavat meitä parantamaan HP:n tukipalvelua. Voit saada tämän kyselyn ennenkuin tukipyyntösi on ratkaistu.
HUOMAUTUS: Neuvomme koskee vain esitettyä kysymystä ja perustuu meille annettuihin tietoihin. Ongelmat ja niiden ratkaisut voivat riippua järjestelmäsi ominaisuuksista jamuista HP:lle tuntemattomista tekijöistä, eikä HP:ta siten voida pitää vastuullisena tai korvausvelvollisena. Huomaa, että tekniset tiedot muuttuvat uusien tietojen tullessa saataville. Siksi HP suosittelee, että tarkistat mahdolliset päivitykset asiakastukisivustosta säännöllisin väliajoin osoitteesta http://www.hp.fi/support Hewlett-Packard ei ota vastuuta mistään suorista, epäsuorista, erityisistä, satunnaisista tai välillisistä vahingoista, jotka syntyvät näiden tietojen käyttämisestä.
-----Original Message-----
From:
Date: 2008-08-28 17:58:01 CET
To: HP Support
Cc:
Subject: HP Photosmart C4280 All-in-One Printer e-mail supp
hp e-mail support
Webform submittal date/time : 28 elokuu 2008 15:58:02 UTC
language_code : fi
language : Suomi
Country of Residence : Suomi
product_line : 5M
product_oid : 3192753
product_name : HP Photosmart C4280 All-in-One Printer
part_number : CC210A,CC210B,CC220C
purchase month : 8
purchase year : 2008
problem area : virheilmoitukset
operating system : Microsoft Windows Vista Home Premium 32
How is your product connected to your PC? : USB-kaapelilla
error message : Useita erilaisia
problem description : Olen erityisen tyytymätön HP:n kykyyn tarjota minulle pätevää ratkaisua ongelmaani.
Ostin uuden tulostimen. Paketista otettu laite ei koskaan toiminut. USB portti oli pimeä. Jouduin neljä kertaa soittamaan tukihenkilölle saadakseni laitevaihdon.
Toimitettu vaihtolaite oli viallinen. Siinä oli ongelmia näytöissä, skannerissa ja lisäksi se hukkasi värikasetteja ajoittain.
Sain toisen vaihtolaitteen, joka teki heti paperitukosta. Tämä johti laitevaihtoon.
Nyt toimitettu vaihtolaite jumiutti värikasetit niin, että en saa niitä ulos ilman työkaluja.
Olen erityisen tyytymätön, koska minulle halutaan tarjota vain ja ainoastaan rikkinäinen kone, joka toimitetaan pyynnöstäni kuriirilla.
troubleshooting : Tietokone ja kaapelit testattu ristiin yhdessä vanhemman hp monitoimilaitteen kanssa joka toimi täysin moitteetta ja aina joka tilanteessa. Ainoastaan nyt ostamani ja minulle toimitetut vaihtolaitteet ovat olleet laadultaan ala-arvoisia
setting changes : Ohjelmistoasennuksilla ei ole mitään merkitystä asiani kannalta, koska kaikki ongelmat viittaavat vain ja ainoastaan itse tulostulaitteen mekaaniisiin ja sähköteknisiin vikoihin.
tech skill :
first name :
last name :
phone :
email :
form url : $emailformprotocol://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/email?product=3192753&lc=fi&cc=fi&dlc=fi&lang=fi&cc=fi
form country : Finland - Eno-Elmeri
Tyytymätön asiakas kirjoitti:
Onnitteluni ratkaisun saamisesta. Minulla ei ole ollut onnea ja näin he minua kohtelevat.
HP:n asiakastuki suorastaan haukkuu tuotteesta valittavaa asiakasta valehtelijaksi. Enää puuttuu se, että minua haukuttaisiin varkaaksi tuotteen ostettuani.
Asiakkaalta pyydetään mahdottomia, kuten valokuvan ottamista ongelmasta, mikä ei ole toimivan teknisen tuen tapa hoitaa asioita oikein.
- Vian ollessa värikasetteja kuljettavassa kelkassa ei sen kuvaaminen tuo ratkaisua. Ei asiakkaan eduksi, eikä häntä vastaan.
To:
Hei XX
Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi.
Vaikuttaa aika epätodennäköiseltä, että 4 laitetta on rikki. Laitteet ovat huollettu huolella ja käyty täysin läpi vikojen varalta sekä testattu. Laita laitteeseen virta päälle, nosta kansi ja ota valokuva jumiutuneista patruunoista ja lähetä se meille sähköpostitse.
Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.
Ystävällisin terveisin
PeXXX
Jos haluatte vastata tähän sähköpostiin, olkaa hyvä älkää muuttako mitään vastattuanne siihen.
HP kutsuu säännöllisesti asiakkaita osallistumaan asiakastyytyväisyyskyselyyn. Tämä kysely voidaan lähettää sähköpostitse. Kysely sisältää kysymyksiä koskien saamaasi palvelua. Tulokset kyselystä auttavat meitä parantamaan HP:n tukipalvelua. Voit saada tämän kyselyn ennenkuin tukipyyntösi on ratkaistu.
HUOMAUTUS: Neuvomme koskee vain esitettyä kysymystä ja perustuu meille annettuihin tietoihin. Ongelmat ja niiden ratkaisut voivat riippua järjestelmäsi ominaisuuksista jamuista HP:lle tuntemattomista tekijöistä, eikä HP:ta siten voida pitää vastuullisena tai korvausvelvollisena. Huomaa, että tekniset tiedot muuttuvat uusien tietojen tullessa saataville. Siksi HP suosittelee, että tarkistat mahdolliset päivitykset asiakastukisivustosta säännöllisin väliajoin osoitteesta http://www.hp.fi/support Hewlett-Packard ei ota vastuuta mistään suorista, epäsuorista, erityisistä, satunnaisista tai välillisistä vahingoista, jotka syntyvät näiden tietojen käyttämisestä.
From:
Cc:
hp e-mail support
problem description : Olen erityisen tyytymätön HP:n kykyyn tarjota minulle pätevää ratkaisua ongelmaani.
Ostin uuden tulostimen. Paketista otettu laite ei koskaan toiminut. USB portti oli pimeä. Jouduin neljä kertaa soittamaan tukihenkilölle saadakseni laitevaihdon.
Toimitettu vaihtolaite oli viallinen. Siinä oli ongelmia näytöissä, skannerissa ja lisäksi se hukkasi värikasetteja ajoittain.
Sain toisen vaihtolaitteen, joka teki heti paperitukosta. Tämä johti laitevaihtoon.
Nyt toimitettu vaihtolaite jumiutti värikasetit niin, että en saa niitä ulos ilman työkaluja.
Olen erityisen tyytymätön, koska minulle halutaan tarjota vain ja ainoastaan rikkinäinen kone, joka toimitetaan pyynnöstäni kuriirilla.
troubleshooting : Tietokone ja kaapelit testattu ristiin yhdessä vanhemman hp monitoimilaitteen kanssa joka toimi täysin moitteetta ja aina joka tilanteessa. Ainoastaan nyt ostamani ja minulle toimitetut vaihtolaitteet ovat olleet laadultaan ala-arvoisia
setting changes : Ohjelmistoasennuksilla ei ole mitään merkitystä asiani kannalta, koska kaikki ongelmat viittaavat vain ja ainoastaan itse tulostulaitteen mekaaniisiin ja sähköteknisiin vikoihin.
tech skill :
first name :
last name :
phone :
email :
form url : $emailformprotocol://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/email?product=3192753&lc=fi&cc=fi&dlc=fi&lang=fi&cc=fi
form country : FinlandOletko nyt varma että sait mailit HP:n tuesta, ettet saanut jostain ulkoistetusta palvelusta?
Tietääkseni Ruotsin Ljusdalissa sijaitsee Teleperformance: (HP:n ulkoisettu scandinavian tekninentuki), joka hoitaa HP:n kuluttajapuolen asiat: siellä palvellaan jos on ongelmia, jotka koskevat mm digitaalikameroita, aio-laitteita, photosmart-, deskjet tulostimia ja kuluttajpuolen PC koneita eli nk pavillion sarjan PC:t.
Yleisesti ulkoistetun palvelun henkilökunta on täysin tietämättömiä asioiden oikesta käytännöistä ja niissä on palkkattuna töihin sellaista työvoimaa, joilla ei ole hajuakaan aidosta asiakaspalvelusta.
Heille asiakaspalveluntyöntekijöille on tärkeämpää lypsää asiakkaalta rahat puhelinlaskun muodossa esittämällä 90% jonnin joutavia kysymyksiä, joilla eivät varmastikaan tekniset laitteet tule ikuna kuntoon. - HP ulkoistettu palvelu
Eno-Elmeri kirjoitti:
Oletko nyt varma että sait mailit HP:n tuesta, ettet saanut jostain ulkoistetusta palvelusta?
Tietääkseni Ruotsin Ljusdalissa sijaitsee Teleperformance: (HP:n ulkoisettu scandinavian tekninentuki), joka hoitaa HP:n kuluttajapuolen asiat: siellä palvellaan jos on ongelmia, jotka koskevat mm digitaalikameroita, aio-laitteita, photosmart-, deskjet tulostimia ja kuluttajpuolen PC koneita eli nk pavillion sarjan PC:t.
Yleisesti ulkoistetun palvelun henkilökunta on täysin tietämättömiä asioiden oikesta käytännöistä ja niissä on palkkattuna töihin sellaista työvoimaa, joilla ei ole hajuakaan aidosta asiakaspalvelusta.
Heille asiakaspalveluntyöntekijöille on tärkeämpää lypsää asiakkaalta rahat puhelinlaskun muodossa esittämällä 90% jonnin joutavia kysymyksiä, joilla eivät varmastikaan tekniset laitteet tule ikuna kuntoon.Edustan itse keskisuurta perheyritystä.
Missään en ole saanut vastaavanlaista (heikkoa ja ala-arvoista) palvelua.
Halusin ostaa verkkoskannerin. Minut ohjattiin johonkin pre-sales osastoon ja siellä joku vesa vastasi. Minun piti oikein taivuttaa rautalangasta asiani. "mä soitan sulle takas" - tulihan se soitto, en tiedä mitä satuja ja tarinoita vesalle joku tietävämpi oli kertonut. Hän sanoi jutelleensa mentorin kanssa ja ei hänkään ollut kunnolla ymmärtänyt tarvettani.
Minulle tarjottiin ratkaisuksi halpaa tasoskanneria ja tietokonetta.
Tein kaupat paikallisen Xerox-jälleenmyyjän kanssa. Se kone on meillä vieläkin. On kopiokoneena, verkkotulostimena ja yhteisenä jaettuna skannerina.
Seuraava tapaus, en muista oliko joku Teppo. Hän vaitti takuun alkavan koneen valmistuspäivästä, eikä ostopäivästä.
No EU -laki sanoo, että koneen takuu alkaa ostopäivästä ja tietokoneelle se on kaksi vuotta.
Tästä päivästä alkaen meillä on kannettavina ollut Lenovoa.
Itse sen verta tekniikkaa tietävänä olin vielä huvittunut, että minulle tarjottu tietokone tasoskanneri ei olisi koskaan toiminut yhdessä. HP ja HP ei tarkoita 100 % toimivuutta. Niiden välillä on yhteensopivuusongelmia.
Tuen lisäksi myös tuotantoa on ulkoistettu, kuten kellä tahansa. HP ei tee tässä mitään poikkeusta suhteessa kilpailjoihinsa. Valitettavasti tämä ei aina mene muutamien mukamas asiakaspalvelua tekevien koviin kalloihin.
Tätä ongelmaa minulla ei ole koskaan ollut Lenovo Xerox yhdistelmällä. - Der Alte -43
To:
Hei XX
Ystävällisin terveisin
PeXXX
From:
Cc:
hp e-mail support
tech skill :
first name :
last name :
phone :
email :
form country : FinlandOstin noin kolme vuotta aikaa HP Photsmart, amatööriluokan digitaalikompaktikameran.
Kuinkas kävi:
objektiivi meni jumiin ja tietysti soitin tekniseen tukeen saadakseni ohjeistuksen jolla em vika saataisiin pois.
Siitä alkoikin helvetillinen kuulustelu, jossa mm
minua
1).vaadittiin suorittamaan nk 24 tunnin resetointi, vaikka kamera oli ollut kaapissa ilman paristoja noin viikon: Em asiasta ilmoitin välittömästi, mutta eihän se auttanut, resetointi piti silti tehdä.
2)Kameraan piti yrittää tehdä firmware päivitys, vaikka laite ei ottanut virtaa vastaan.
3). Nämähän ei riittäneet, vaan lisäksi vaadittiin käynnistämään kameraa vähintään kahdella eli alkaliparistolla jotka ovat eri valmistajan ja kahden eri valmistajan akkuparistoilla.
Lopulta selvisi, ettei kamerani tule kuntoon minulle toimitti kuriiripalvelu kameran ja annoin vanhen kamerani pois,
Pettymys olikin suurehko: Uuden kameran sijaan tulikin kulunut naarmunen yksilö 2kk vanhan rikkinäisen kamerani tilalle.
Minulle teknisessä tuessa painotettiin, että tulen saamaan uuden kameran, enkä mitään vanhaa roskaa.
Lopuksi naurettavaksi asioinninn teki mm:
a). Ensin teknisessä tuessa painotettiin, että kameraa ei saa käyttää alkaliparistolla, muttas silti minun käskettiin kokeilla niillä käynnistämistä.
b). Eivät uskoneet ja vaihtoivat puheenaiheen, kun sanoin, että tässä taitaa olla kyseessä HP:n tyyppivika. Onhan HP:n omalla kotisivullakin em asiasta juttua, että linssijumitusta voi tapahtua.
Lisäksi ihmettelen:
a) Ettei teknisen tuen henkilökunta sanonut mitään nevoja suoraan, kun piti kuulemma tarkistaa asiat aina joltain mentorilta. Minulle herää kysymys, eikö heillä so teknisentuenhenkilökunnalla ole riittävääkoulutusta asiaan?
Mikä on tämä nk. mentori, onko niin että kyseessä on jokin lastenleikki, jossa isot sanelee politiikan pienille, miten tehdään asiat. Vai päätetäänkö siellä teamissa miten seuraavaksi simputetaan asiakas??
Tämä oli kiusaavaa, kun aina jouduin odottamaan jonkun mentorin mielipidettä, ennekuin voitiin mennä seuraavaan asiaan.
Em asian johdosta tuli ihan turhaa puhelinlaskua.
Minulle kyllä luvattiin soittaa, takas, mutta kissanviikset koskaan kukaan soittanut, aina jouduin ihte soittamaan.
b) Asiakaspalvelussa minulle ei sanottu kuin asiani käsittelijän etunimi, ihmettelen, miksi näin tehtiin. Tietysti kysyin usein nimeä, mutta enhän sellaista saanut, heillä kun ei ole lupa sanoa? Eikö jokaisella ole oikeus sanoa oma nimensä??
Minulta kyllä udeltiin kamerani ostopaikka ja jopa kuittiakin jossain välissä, mutta sekin unohtui sitten myöhemmin heiltä kysyä.
c). Minulle luvattiin lähettää asiakastyytyväisyyttä mittaava kysely, mutta eihän sellaista koskaan tullut.. pelkänevät varmaan tämmöistä vanhusta joka saattaa olla hyvinkin tietäväinen.
Että tämmöistä. - Meijeristä
Eno-Elmeri kirjoitti:
Oletko nyt varma että sait mailit HP:n tuesta, ettet saanut jostain ulkoistetusta palvelusta?
Heille asiakaspalveluntyöntekijöille on tärkeämpää lypsää asiakkaalta rahat puhelinlaskun muodossa esittämällä 90% jonnin joutavia kysymyksiä, joilla eivät varmastikaan tekniset laitteet tule ikuna kuntoon.Kerrotaan hiukan tuosta HP:n kuluttajatuesta.
Kyseessä on todellakin ulkoistettu palvelu. Tämä partnerifirma sijaitsee Ljusdalissa, Ruotsissa.
Tilat ovat kyhätty vanhaan meijeriin, joka on rakennuksena enemmän tai vähemmän vastenmielinen. Tuskin maailmassa on yhtään niin likaista, ihan aidon oikeasti paskaista call centreä, kun tämä paikka on. Villakoirat, lattialla oleva pinttynyt lika, colatölkkien pinot ja lukematon määrä tyhjiä pizzalaatikoita koristavat tämän olemukseltaan vastenmielisen paikan tiloja.
Paikassa on myös oma kantajenginsä, jopa pyrkyrinsä, joilla vittuilu, ihmisille ilkeily on opittua rutiinia täyspäisten ihmisten joko väsyessä tai itse lähtiessä paikasta. Vain aniharva viihtyy paikassa vuotta, monet lähtevät jo puolen vuoden sisällä.
Tähän saakka jokainen pätevä on löytänyt itselleen uuden työpaikan jo kuukausissa tänne tulon jälkeen.
Ljusdal kylänä on myös ankea. Paikka sijaitsee keskellä ei mitään. Ainoa yhteys sivistykseen on rautatie. Neljän tunnin junamatkan jälkeen saavutaan Tukholmaan.
Itse olen ihmetellyt HP:n halua jatkaa yhteistyötä tämän yrityksen kanssa. Homman luovuttaminen paremmalla sijainnilla olevalle yritykselle, jossa maksetaan parempaa palkkaa ja arvostetaan ihmistä paremmin toisi pitkällä aikavälillä todellisia säästöjä.
Nyt tuo paikka suorastaan kerjää toiminnan lopettamista. HP:lle toimitetut tilastot eivät tuo totuutta ilmi. Kulissien takana odottaa arki, joka juuri kaikkea tuota mitä jo ylhäällä mainittiin. - tapauksen nojalta
Der Alte -43 kirjoitti:
Ostin noin kolme vuotta aikaa HP Photsmart, amatööriluokan digitaalikompaktikameran.
Kuinkas kävi:
objektiivi meni jumiin ja tietysti soitin tekniseen tukeen saadakseni ohjeistuksen jolla em vika saataisiin pois.
Siitä alkoikin helvetillinen kuulustelu, jossa mm
minua
1).vaadittiin suorittamaan nk 24 tunnin resetointi, vaikka kamera oli ollut kaapissa ilman paristoja noin viikon: Em asiasta ilmoitin välittömästi, mutta eihän se auttanut, resetointi piti silti tehdä.
2)Kameraan piti yrittää tehdä firmware päivitys, vaikka laite ei ottanut virtaa vastaan.
3). Nämähän ei riittäneet, vaan lisäksi vaadittiin käynnistämään kameraa vähintään kahdella eli alkaliparistolla jotka ovat eri valmistajan ja kahden eri valmistajan akkuparistoilla.
Lopulta selvisi, ettei kamerani tule kuntoon minulle toimitti kuriiripalvelu kameran ja annoin vanhen kamerani pois,
Pettymys olikin suurehko: Uuden kameran sijaan tulikin kulunut naarmunen yksilö 2kk vanhan rikkinäisen kamerani tilalle.
Minulle teknisessä tuessa painotettiin, että tulen saamaan uuden kameran, enkä mitään vanhaa roskaa.
Lopuksi naurettavaksi asioinninn teki mm:
a). Ensin teknisessä tuessa painotettiin, että kameraa ei saa käyttää alkaliparistolla, muttas silti minun käskettiin kokeilla niillä käynnistämistä.
b). Eivät uskoneet ja vaihtoivat puheenaiheen, kun sanoin, että tässä taitaa olla kyseessä HP:n tyyppivika. Onhan HP:n omalla kotisivullakin em asiasta juttua, että linssijumitusta voi tapahtua.
Lisäksi ihmettelen:
a) Ettei teknisen tuen henkilökunta sanonut mitään nevoja suoraan, kun piti kuulemma tarkistaa asiat aina joltain mentorilta. Minulle herää kysymys, eikö heillä so teknisentuenhenkilökunnalla ole riittävääkoulutusta asiaan?
Mikä on tämä nk. mentori, onko niin että kyseessä on jokin lastenleikki, jossa isot sanelee politiikan pienille, miten tehdään asiat. Vai päätetäänkö siellä teamissa miten seuraavaksi simputetaan asiakas??
Tämä oli kiusaavaa, kun aina jouduin odottamaan jonkun mentorin mielipidettä, ennekuin voitiin mennä seuraavaan asiaan.
Em asian johdosta tuli ihan turhaa puhelinlaskua.
Minulle kyllä luvattiin soittaa, takas, mutta kissanviikset koskaan kukaan soittanut, aina jouduin ihte soittamaan.
b) Asiakaspalvelussa minulle ei sanottu kuin asiani käsittelijän etunimi, ihmettelen, miksi näin tehtiin. Tietysti kysyin usein nimeä, mutta enhän sellaista saanut, heillä kun ei ole lupa sanoa? Eikö jokaisella ole oikeus sanoa oma nimensä??
Minulta kyllä udeltiin kamerani ostopaikka ja jopa kuittiakin jossain välissä, mutta sekin unohtui sitten myöhemmin heiltä kysyä.
c). Minulle luvattiin lähettää asiakastyytyväisyyttä mittaava kysely, mutta eihän sellaista koskaan tullut.. pelkänevät varmaan tämmöistä vanhusta joka saattaa olla hyvinkin tietäväinen.
Että tämmöistä.1).vaadittiin suorittamaan nk 24 tunnin resetointi, vaikka kamera oli ollut kaapissa ilman paristoja noin viikon: Em asiasta ilmoitin välittömästi, mutta eihän se auttanut, resetointi piti silti tehdä.
Tässä tukihenkilö on varmaan lukenut jonkun ohjeen suoraan putkeltaan. Järjelliselle ihmiselle on jo sanomattakin selvää, että resetointi on jo tapahtunut, jos se on ollut viikon kaapissa.
Edelleenkin samaa ruodintaa. Johan lapsikin ymmärtää, että päivitystä ei voi tehdä jos laite ei lähde päälle.
Näin ei saa tapahtua. Kyllä vaihtolaitteen tulee vastata uutta. Tässä tapauksessa ei näin ole päässyt tapahtumaan.
Se, että henkilö ei kerro kun etunimensä on usein suojelua. Nämä tuet sijaitsee usein pienissä tuppukylissä ja tänä päivänä ei voi olla varmaa millaisia hulluja on liikenteessä.
Edelleenkään tämä itsesuojelu ei oikeuta ketään törkeään asiakkaiden kohteluun. Tukihenkilöiden on lienee syytä muistaa, että se laite ei ole pois omasta pussista. Jos vaihto ei onnistu ensinmäisellä kertaa, koitetaan vaihtaa uudestaan. Näin se menee. - kuullostaa tutulta
To:
Hei XX
Ystävällisin terveisin
PeXXX
From:
Cc:
hp e-mail support
tech skill :
first name :
last name :
phone :
email :
form country : FinlandTäytyy sanoa, että kylläpä kuullostaa tutulta. Juuri tätä olen itsekin kokenut. En muista enää minua palvelleen mieshenkilön nimeä, mutta hän sanoi, että vaihtolaite on tarkastettu ja huollettu.
Jouduin soittamaan uudestaan ja silloin minua palveltiin ystävällisesti ja sain vaihtolaitteen, joka toimi moitteetta ja toimii vieläkin. - Tarkkamies
kuullostaa tutulta kirjoitti:
Täytyy sanoa, että kylläpä kuullostaa tutulta. Juuri tätä olen itsekin kokenut. En muista enää minua palvelleen mieshenkilön nimeä, mutta hän sanoi, että vaihtolaite on tarkastettu ja huollettu.
Jouduin soittamaan uudestaan ja silloin minua palveltiin ystävällisesti ja sain vaihtolaitteen, joka toimi moitteetta ja toimii vieläkin.Muistan tammikuussa 05, kun soitin HP:lle ja tiedustellen onko monitoimilaitteeni takuussa, koska kuittini oli joutunut hukkaan.
Mies, joka vastasi puhelimeen pyysi minua odottamaan hetken, jonka jälkeen hän totesi, ettei ole lupa antaa tietoja koskien monitoimilaitteeni takuuta.
Noh eipä siinä mitään, sillä enhän minä nyt niin helposti lannistu. Soitin uudelleen noin pari kk myöhemmin ja tiedustelin uudelleen saman monitoimilaitteeni takuuta.
Nyt olikin toinen asiakaspalvelija, mies hänkin ja hänkin pyysi odottamaan hetken ja noin puoli minuuttia odotusta ja hän kertoi, että monitoimilaitteeni on edelleen takuussa.
Outoa käyttäytymistä, koska "saman katon alla", annetan täysin erilaiset vastaukset.
Asiat tulivat onneksi kuntoon, ja minulle luvattiin lähettää asiakastyytyväisyyskysely, mutten sellaista koskaan saanut. Se harmittaa, koska hän, joka minua palveli ansaitsisi ison kimpun ruusuja. - toimintaa..
Tarkkamies kirjoitti:
Muistan tammikuussa 05, kun soitin HP:lle ja tiedustellen onko monitoimilaitteeni takuussa, koska kuittini oli joutunut hukkaan.
Mies, joka vastasi puhelimeen pyysi minua odottamaan hetken, jonka jälkeen hän totesi, ettei ole lupa antaa tietoja koskien monitoimilaitteeni takuuta.
Noh eipä siinä mitään, sillä enhän minä nyt niin helposti lannistu. Soitin uudelleen noin pari kk myöhemmin ja tiedustelin uudelleen saman monitoimilaitteeni takuuta.
Nyt olikin toinen asiakaspalvelija, mies hänkin ja hänkin pyysi odottamaan hetken ja noin puoli minuuttia odotusta ja hän kertoi, että monitoimilaitteeni on edelleen takuussa.
Outoa käyttäytymistä, koska "saman katon alla", annetan täysin erilaiset vastaukset.
Asiat tulivat onneksi kuntoon, ja minulle luvattiin lähettää asiakastyytyväisyyskysely, mutten sellaista koskaan saanut. Se harmittaa, koska hän, joka minua palveli ansaitsisi ison kimpun ruusuja.Tämä on hyvin tutun kuulluista toimintaa. Itseasiassa tämä kuullostaa talossa jo jonkin aikaa ja edelleen viihtyvän mieshenkilön puheelta.
Itsekin tuessa jonkin aikaa palvelleena hänelle oli ominaista toisten hommiin puuttuminen ja jopa valmiiksi tehtyhin keikkoihin kajoaminen. Esimerkiksi laitevaihtoihin hän oli kärkäs puuttumaan.
Itseään lähes akateemisena pitävän henkilön viihtumistä call centre ympäristössä taas kukaan täyspäinen ei voi ymmärtää, mutta taas jättää sen sivuseikaksi. Pääasia on, että asiakkaalla on ongelama ja se pitää saada ratkaistuksi.
Itse sain kärsiä kovastikin, kuten laitoin asiakkaalle takuun ulkopuoliseen laitteeseen linkin sähköpostilla ohjeisiin, jotka löytyvät hp:n www-sivuilta. Tämä on palveluhenkeä, jolla varmistetaan leivän säilyminen.
Taas turhalla kiukuttelulla saadaan asiakkaita kilpailjoille. Tämä ajattelumalli ei taas näytä iskostuvan kaikkien mieleen.
Asiakkaiden lisäksi heidän toiminnastaan kärsii usein myös työyhteisö. Merkkinä tästä on korkea vaihtuvuus muutaman saman naaman jatkaessa vuodesta toiseen. - Taku-Orava
Tarkkamies kirjoitti:
Muistan tammikuussa 05, kun soitin HP:lle ja tiedustellen onko monitoimilaitteeni takuussa, koska kuittini oli joutunut hukkaan.
Asiat tulivat onneksi kuntoon, ja minulle luvattiin lähettää asiakastyytyväisyyskysely, mutten sellaista koskaan saanut. Se harmittaa, koska hän, joka minua palveli ansaitsisi ison kimpun ruusuja.Tuotteella on nimellisesti vuoden takuu, joka alkaa ostopäivästä.
Kuitenkin on olemassa nk toisen vuoden takuu, jota ei vain jostain syystä tahdota mainostaa. En tiedä miksi se on mörkö tai punainen viitta, josta ei saisi puhua ääneen.
Em takuu on ihan EU:n määrittämä ja siitä on ihan turhaa alkaa teknisentuen väittämään vastaan, ettei sellaista ole.
Jos niin alkavat väittäileen vastaan kannattaa reilusti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja pyytää heiltä lisätietoja em asiasta. - Takuusta...
Taku-Orava kirjoitti:
Tuotteella on nimellisesti vuoden takuu, joka alkaa ostopäivästä.
Kuitenkin on olemassa nk toisen vuoden takuu, jota ei vain jostain syystä tahdota mainostaa. En tiedä miksi se on mörkö tai punainen viitta, josta ei saisi puhua ääneen.
Em takuu on ihan EU:n määrittämä ja siitä on ihan turhaa alkaa teknisentuen väittämään vastaan, ettei sellaista ole.
Jos niin alkavat väittäileen vastaan kannattaa reilusti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja pyytää heiltä lisätietoja em asiasta.No eipä tätä tukihenkilönä koskaan saanut Ljusdalissa sanoa, eikä neuvoa asiakasta oikein. Ihme vänkäämistä. Sait jo vihat niskaasi silloinkin kun asiakas osasi itse neuvoa ja teit hommasit parhaiten, miten saatoit taitella EU lain ja talon nokkamiesten ohjeiden välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809