LIHOTTAAKO

"HOIDOT"?

Heippa kaikille!
Olemme aloittamassa hoitoja...ja olen miettinyt näinkin säälittävän pientä ja epäolennaista asiaa elämässä kuin että "aiheuttaako" hoidot lihomista? siis, esim hormonit tms.? Meillä icsi suunnitteilla.
Tämä on sinällään pieni haitta, vaikka sellaista tapahtuisikin jonain sivuvaikutuksena..mut sen takia kyselen, kun olen tässä ollut kevään pienimuotoisella dieetillä ja nytkö kaikki tulee sit takaisin :( ?
Vastailkaapa ja kertokaa tietämättömällle. Kiitos!

10

1652

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolme kiloa

ivf-hoidon aikana, tuntui että oli koko ajan nälkä ja kun oli niin munasoluista maha kipeänä, ei tullut paljon liikuntaakaan harrastettua. Mutta en nyt tiedä johtuiko 100% hoidosta tämä lihominen, mistä sen tietää :)

• Äidiksi

Minä olen ainakin ihan turvoksissa, tällä hetkellä pistokset menossa. Nälkä on koko ajan ja yritän säännöstellä syömistä, mutta kun ei pysty entiseen tapaan liikkumaan niin kyllä pari kiloa on varmasti tullut. Ja semmoinen nesteturvotus näkyy naamassa ja ihan joka paikassa, erittäin epämiellyttävä olo :) Mutta tämänhän kestää, kun tietää, ettei kestä ikuisuuksiin. Jos raskaus alkaa, niin lisäkiloja kumminkin tulossa! Tuskin siinä kohdassa enää valitan :)

• Lihonut hiukan

että hoidot saattavat hiukan lihottaa. Ainakin minä olen paksumpi kuin ennen hoitoja. Mahdun kyllä entisiin vaatteisiini, mutta ovat vaan käyneet tyköistuvimmiksi. Siihen kyllä voi vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkästään hormoonit, siis mun lihomiseen. Hoitojen aikana olen liikkunut vähän vähemmän, mutta syönyt kuten ennenkin.

Jos nyt kävisi niin, että sinäkin lihoisit hiukan, niin ajattelepa miten paljon painaisit, jos et olisi ollut dieetillä ollenkaan. Että ei se dieetti nyt hukkaan ole mennyt. Ethän sinä välttämättä edes liho lainkaan.

• lihottaa :(

Mulle tehtiin vuoden aikana 3 IVF:ää. Painoa tuli sinä aikana jotain 5 kiloa. Ei tuo painonnousu sinänsä mistään hormoneista tms. johdu vaan luultavasti siitä, että on tullut herkuteltua enemmän (koska hoidot kuitenkin on henkisesti aika rankat .. itse ainakin palkitsen itseni usein herkuilla) ja liikuttua vähemmän.

Lääkäri sanoi mulle hoitojen alussa, että jos haluat tulla raskaaksi, unohda laihduttaminen. Ja että pitää syödä sitä, mitä tekee mieli. Näin ehkä annoin itselleni luvan herkutella enemmän kuin ennen ...
      Uskon kyllä siihen, että laiduttaminen ei välttämättä ole normaalipainoiselle viisasta, jos haluaa tulla raskaaksi. On kuitenkin tärkeää, että kroppa saa kaikkia tarvitsemiaan aineita, mitä ruoasta nyt saakaan.

• xyzy

Lihoin ekasta ICSIstä noin 4 kiloa - suurin osa oli tosin vaan nestettä. Hoitojen aikana liikuntaa, ainakin sitä rankinta, pitää vähentää, ja punktion jälkeen otettava pari viikkoa rauhallisemmin, joten ei ihme, että nestettä kertyy.
        Nyt toinen ICSI menossa, ja edellisestä viisastuneena olen jättänyt ainakin ylimääräisen herkuttelun väliin.

• ciide

Heippa,

Minä ainakin olen laihtunut tässä vuoden aikana 8kiloa..en tiedä miksi...ehkäpä kun on ollut niin kurjia pettymyksiä tässä että on ruokahalu mennyt.

• joips2

mulla tullut 4 lisäkiloa ja turvotuksesta toiset 3. Eli kyllä ne ainakin väliaikaisesti lihottaa..

• mistä tiedät .. ;)

Moi! Mistä tiedät noin tarkalleen jaon, että 4 kiloa läskiä ja 3 kiloa turvotusta??

Itselle kun oli tullut painoa 5 kiloa, kysyin hoitavalla klinikalla, että paljonko siitä voi pistää turvotuksen piikkiin, niin lääkäri sanoi, että noin 1 kilon.

• joips2
        mistä tiedät .. ;) kirjoitti:

Moi! Mistä tiedät noin tarkalleen jaon, että 4 kiloa läskiä ja 3 kiloa turvotusta??

Itselle kun oli tullut painoa 5 kiloa, kysyin hoitavalla klinikalla, että paljonko siitä voi pistää turvotuksen piikkiin, niin lääkäri sanoi, että noin 1 kilon.

Olen aina ollut turvottelija, joten kun turvotus on alkanut laskemaan niin noi 3 kiloa on aina tippunut pois, mutta 4 läskikiloa on ja pysyy. :)
        ;)

• jfdkfjsdj
        joips2 kirjoitti:

Olen aina ollut turvottelija, joten kun turvotus on alkanut laskemaan niin noi 3 kiloa on aina tippunut pois, mutta 4 läskikiloa on ja pysyy. :)
        ;)

4,5kg tuli kolmen pistoshoitoisen inssin ja yhden ivf:n aikana. Punktiopäivänä olin korkeimmillani painoin siis 4,5kg enemmän kuin normaalisti ennen hoitoja. Kolme ja puoli kiloa lähti neljässä päivässä!!
        Nyt raskausviikkoja 14 ja paino noussut pikkuhiljaa samaan kuin punktiossa.. Tosin en ole lenkkeillyt tammikuun jälkeen kertaakaan ja syönyt olen vauvaa ajatellen eli säännöllisesti mutta terveellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe