Pidän kannettavaani usein sylissä ja se tuntuu turhan lämpimältä jalkoja vasten. Mikä olisi hyvä alusta? Olen kokeillut esim. lehtiä ja leikkuulautaa mutta nekin kuumenevat. Näin mainoksen CoolerMaster, NotePal Infinite jäähdyttimestä kannettavalle. Onko se hyvä ja pitääkö ääntä?
Kannettavan jäähdytin/alusta
7
4862
Vastaukset
- plahh
älä pidä kannettavaasi sylissä tai sängyllä, sinne pääsee helposti pölyä sisälle ja se ei ole hyvä juttu. pöytä on kannettavalle paras. noita jäähdytysalustoja löytyy kyllä, itselläni ei kokemusta niistä ole, mutta kotikonsteillakin pärjää; laita läppärin tassujen alle vaikka leego-palikat, pyyhekumit tai tulitikkuaskit niin että läppäri nousee pöydän pinnasta enemmän, näin ilma pääsee paremmin kiertämään ja läppäri ei kuumene niin paljoa.
- ...
Vastaus tulee hieman myöhässä, mutta toivottavasti tästä on apua. Ostin juuri Coolermaster Notepal Infiniten, ja se jäähdytti konetta huomattavasti (HD Tunella mitattuna 53C -> 40C). Ennen tätä tuuletinta kokeilin nostaa konetta pöydän pinnasta erilaisilla virityksillä, mutta ne jäähdyttivät konetta korkeintaan muutamalla asteella. Eli: olen todella tyytyväinen tähän jäähdyttimeen! Kovimmalla teholla ääni on kyllä huomattava, mutta pienimmällä ei niinkään.
- Päivi321
Hei
Kiitos vastauksesta. Olin unohtanut koko asian mutta kärvistelen päivittäin kuuman läppärin kanssa. Tuo olisi hyvä, tai sitten vaikka Zalman Notebook Cooler. Kumpaakaan en ole nähnyt livenä.
- h
Jos olet mies, ei kannata ihan terveydellisistäkään syistä ylipäätään pitää kannettavaa sylissä.
- Enoxol
Onkohan tähän aiheeseen kellään kertoa tämän päivän tietoja?
Oon itse ajatellut nyt moisen kapistuksen ostoa, kun kone joutuu myllyttää vähän liian kovilla tehoilla ja tahtoisin jollain saada kuumentumista edes hieman kuriin. Oon nyt katellu tollasta mallia, mitä mieltä siitä ja yleensäkkin näistä kapistuksista?!::
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26106/ddfcx/Cooler-Master-NotePal-U3-kannettavan-jaahdytysalusta- Juu?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13936/cbshm/Zalman-ZM-NC2000-Notebook-Cooler-vari-musta
Hintava, mutta sen arvoinen. Näennäisesti tehokkaampaa saa edullisemmin, mutta tuo on ainakin laadukas.
Ihan hyvältä viilennysalustalta vaikuttaa. Itse käytän sellaista HP Pavilion kannettavan alla, koska se saattaa kuumua helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669