Pidän kannettavaani usein sylissä ja se tuntuu turhan lämpimältä jalkoja vasten. Mikä olisi hyvä alusta? Olen kokeillut esim. lehtiä ja leikkuulautaa mutta nekin kuumenevat. Näin mainoksen CoolerMaster, NotePal Infinite jäähdyttimestä kannettavalle. Onko se hyvä ja pitääkö ääntä?
Kannettavan jäähdytin/alusta
7
4920
Vastaukset
- plahh
älä pidä kannettavaasi sylissä tai sängyllä, sinne pääsee helposti pölyä sisälle ja se ei ole hyvä juttu. pöytä on kannettavalle paras. noita jäähdytysalustoja löytyy kyllä, itselläni ei kokemusta niistä ole, mutta kotikonsteillakin pärjää; laita läppärin tassujen alle vaikka leego-palikat, pyyhekumit tai tulitikkuaskit niin että läppäri nousee pöydän pinnasta enemmän, näin ilma pääsee paremmin kiertämään ja läppäri ei kuumene niin paljoa.
- ...
Vastaus tulee hieman myöhässä, mutta toivottavasti tästä on apua. Ostin juuri Coolermaster Notepal Infiniten, ja se jäähdytti konetta huomattavasti (HD Tunella mitattuna 53C -> 40C). Ennen tätä tuuletinta kokeilin nostaa konetta pöydän pinnasta erilaisilla virityksillä, mutta ne jäähdyttivät konetta korkeintaan muutamalla asteella. Eli: olen todella tyytyväinen tähän jäähdyttimeen! Kovimmalla teholla ääni on kyllä huomattava, mutta pienimmällä ei niinkään.
- Päivi321
Hei
Kiitos vastauksesta. Olin unohtanut koko asian mutta kärvistelen päivittäin kuuman läppärin kanssa. Tuo olisi hyvä, tai sitten vaikka Zalman Notebook Cooler. Kumpaakaan en ole nähnyt livenä.
- h
Jos olet mies, ei kannata ihan terveydellisistäkään syistä ylipäätään pitää kannettavaa sylissä.
- Enoxol
Onkohan tähän aiheeseen kellään kertoa tämän päivän tietoja?
Oon itse ajatellut nyt moisen kapistuksen ostoa, kun kone joutuu myllyttää vähän liian kovilla tehoilla ja tahtoisin jollain saada kuumentumista edes hieman kuriin. Oon nyt katellu tollasta mallia, mitä mieltä siitä ja yleensäkkin näistä kapistuksista?!::
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26106/ddfcx/Cooler-Master-NotePal-U3-kannettavan-jaahdytysalusta- Juu?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13936/cbshm/Zalman-ZM-NC2000-Notebook-Cooler-vari-musta
Hintava, mutta sen arvoinen. Näennäisesti tehokkaampaa saa edullisemmin, mutta tuo on ainakin laadukas.
Ihan hyvältä viilennysalustalta vaikuttaa. Itse käytän sellaista HP Pavilion kannettavan alla, koska se saattaa kuumua helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al962335Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/221814Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1241582Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161270- 811232
- 1271169
Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka135909Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29817Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su80816"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!43743