Osaako kukaan sanoa, paljonko talon hinnasta vähenee jos tekee sisätyöt itse. Ollaan mietitty Kannustalojen Auroraa tai Rauhalaa (n. 200 neliöö)... jos talopaketin hinnan kertoo kolmella on se hieman liikaa meille. Remontoiminen on tuttua, mutta rakentaminen ei siis lainkaan.Eli perustukset, väliseinien muuraukset ja katto täytyisi teettää ammattilaisilla. Tietty sähköt ja putkityöt myös. Mutta jos kaikki sisätyöt tekisi itse, tarkoittaen laminaatin/parketin laitto, laatoitukset, saunan teko, ovien ja karmien sekä kiintokalusteiden laitto, tapetoinnit, listoitukset ym. Niin paljonko hinnasta voisi vähentää???
sisätyöt itse
8
2182
Vastaukset
- on jotain
50000 euron luokkaa.
- tettynä
30.000 eur joten en säästäisi itse omalla työllä, nuo kun näkyy niin kivasti sitten muuton jälkeen.Tai jos osaat niin sitä vaan itsepä niitä katselet..
- dsaasddasd
niin kerro talopaketti kolmella jos itse teet ja laajuudesta riippuen neljästä ylöspäin jos teetätät, ylärajaa ei ole mutta varautuisin viidellä kertomiseen...
- rakentaja.
Kirvestyöt on 40-50k€
Sisustustyöt, tasoite- ja maalaustyöt 12-15k€
Muuraustyöt 1k€ - dog12
Vaikeaa on päästä suuriin säästöihin, mutta oma tuntuma on, että 15 tonnia voisi säästyä helposti, jopa 20 tonnia jos laattatyötkin sujuu. Itse ollaan tehty aika paljon just noita sisustushommia ja silti saa kertoa paketin hinnan 3,5:llä. Neuvoisin rakentamaan pienemmän talon.
- nyt tosiaan
vielä kerran tarvitsetteko ihan oikeasti noin ison talon? huh...
- byggaamaan 09
Kyllä tuon kokoisessa puutalossa, jos lattiatyötkin/laattatyöt onnistuu, säästö on suurempi kuin 15keur. Jos lasketaan vielä pihatyöt mukaan, niin säästää varmasti 30keur itse tekemällä. Ehkä enemmmänkin.
Mutta riippuu paljon siitä mitä pystyy tekemään! - unohtui.....
byggaamaan 09 kirjoitti:
Kyllä tuon kokoisessa puutalossa, jos lattiatyötkin/laattatyöt onnistuu, säästö on suurempi kuin 15keur. Jos lasketaan vielä pihatyöt mukaan, niin säästää varmasti 30keur itse tekemällä. Ehkä enemmmänkin.
Mutta riippuu paljon siitä mitä pystyy tekemään!Niin edellä mainitut luvut säästöistä perustuu kaksikerrosratkaisuun. Yhdessä tasossa säästö on pienempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279