Onko se nyt sitä ?

Päätä särkee, ei ole koskaan ennen särkenyt, huono mieli, kiukunpuuskia pitää hillitä, limakalvot kuivuu, "haiskahtaa" hiki.

Viimevuonna veriarvot eivät olleet lähelläkään viihdevuosi arvoja, mutta kun tuntuu vaan siltä.

Niin ja kuukautiset ovat viimeaikoina ollet enemmän kuin epäsäännölliset.

Mitä lääkkeeksi ? Ulkoilen kyllä.
3766
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Minulla kk:t rupesi heittelehtii viime keväänä ja tk-lääkäri väitti "kivenkovaan" ettei vaihtareista ole kysymys (FSH 20). Samaan aikaan alkoi /raivo/ja varsinkin itkukohtaukset, en ollut oma itseni ym. ym. ym. uni ei tullut ym. Kohdun poisto leikkaus edessä ja yksi gyne käski jo sitä ennen syömään yhden kuurin, että parjään leikkauksen asti "hulluksi tulematta" ja sanoi, että selviä vv-oireitahan nuo on. Leikaavalta lääkäritä kysyin, onko pms- vai vv-oireita, ei osannut sanoa. Kohdusta löytyi myoma.

4 kk kohdun poiston jälkeen menin gynelle ja valittelin vaivojani ja jaksamistani. Hän sanoi, ettei hän edes ota mitään kokeita vaan kuuntelee oireita ja vv-oireiltahan nuo kuulostaa. "Piste I:n" päälle oli se ,kun hän teki alatutkimuksen ja kyseli onko virtsavaivoja tms. Sanoin, että on. Limakalvot ohentuneet niin, että siitä jo "vaivan" tunnisti. Ei muuta kuin laastari mahaan ja seuraavana päivänä elämä loisti taas. Jouduin kyllä vaihtamaan vahvuutta eli kokeilla, mikä on hyvä vahvuus. Mutta nyt on suht hyvä olo. Syön lisäksi Sepram mielialalääkkeitä pienellä annoksella. Nyt olo suht hyvä, vaikka väsyttääkin kun vasta vaihdettin nuo lääkkeet. Mut kyl se tästä, en luovuta...:)

Täälläkin puhuttu, ku toinen lääkäri sanoo toista, toinen toista. Kyllä minäkin juoksin tk:ssa ja yksityisellä ennenkuin tämä asia selvisi. Eikun kunnon gynelle vaan, ehkä hän osaa jotai vaivoihisi sanoa.

Äänestä
  • Hain eilen Menohoppia. En tiedä, auttaako se, kun en oikein uskalla käyttää noita lääketieteellisiä hormoneitA, kun suvussa on rintasyöpää.

    Minuakin itkettää kaiken maailman turhat asiat ja en puhu asiallisesti ja harmittaa, että jatkan, vaikka tiedänkin olevani hölmö.

    Katson nyt kuukaude, mitä toi Menohop tekee ja jos siitä ei ole sen vertaa apua, marssin gynelle. Kävin muuten vajaa vuosi sitten, ja sekin sanoi, että limakalvot ovat ohentuneet, mutta se jäi sit siihen, kun en valittanut mitään vaivoja. Papakoe otettiin ja munasarjat tutkittiin, eli se oli syy käydä siellä.

    Miksi sinulta poistettiin kohtu ja mitä se vaikutti. Joku sanoi, että se tekee naisesta miehen ja parta alkaa kasvamaan. Tämänkin sanoi aikanaan gyne, kun ehdottelin noiden ylimääräisten jo tarpeettomaksi käyneiden osien poistoa. Eli lapset on tehty ja onneksi saatu:)

    Äänestä

  • olet yli 50 tasan vai alle 50?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


47v kirjoitti:

Päätä särkee, ei ole koskaan ennen särkenyt, huono mieli, kiukunpuuskia pitää hillitä, limakalvot kuivuu, "haiskahtaa" hiki.

Viimevuonna veriarvot eivät olleet lähelläkään viihdevuosi arvoja, mutta kun tuntuu vaan siltä.

Niin ja kuukautiset ovat viimeaikoina ollet enemmän kuin epäsäännölliset.

Mitä lääkkeeksi ? Ulkoilen kyllä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu