Olemme harkitsemassa adoptiota. Nyt pitäisi hankkia lääkärintodistus ja haluaisin etukäteen tietää, mitä tuo T-osan etusivu pitää sisällään. Kertoisiko joku, kiitos.
Lääkärintodistus (T-osan etusivu)
4
5160
Vastaukset
- etusivu
on hyvin yleisluontoinen ja sisältää lähinnä sen tiedon, että katsooko lääkäri soveltuvaksi vai ei ja että tunteeko lääkäri potilaan terveyshistorian vai ei. Tätä etuosaa käytetään mm. työnantajalle, opiskelupaikkaa vastaanotettaessa, jne. Siis sellaiseen paikkaan, missä ei vastaanottajalla ole oikeutta tarkempiin terveystietoihin.
Adoptiota varten vaaditaan sen sijaan myös T-todistuksen takaosa, jossa on eriteltynä kaikki terveyshistorian osa-alueet (rasti ruutuun onko vaiko ei). Esim. onko neurologisia/liikuntaelinten/gynekologisia/
psyykkisiä/sydänsairauksia (ja jos on, niin sitten sepustus siitä mitä on), tehdyt leikkaukset, armeijan käyntitiedot, raskaudet, paino, pituus, verenpaine, pulssi, virtsan sokeri ja proteiini, yms tietoja. Sossulla on oikeus saada ilman erillislupaasi joka tapauksessa potilastietosi, jos olet hänen asikkaansa. Tämä T-todistus menee ainakin Pelalla vielä Pelan vastuulääkärin nähtäväksi ja tarvittaessa pyydetään lisälausuntoja.- olikin ilmeisesti
toisinpäin, että juuri tuo etusivu on tarkempi ja takasivu se "yleisluontoinen". Joka tapauksessa tuon tarkemman ne vaativat adoptiota varten. Ks. myös linkki aiempaan verkkiksen keskusteluuna aiheesta:
http://www.verkkoklinikka.fi/keskustelut/&m=1482125&c=1743621&f=4622223&t=9754946 - helposti todistus
menee sitten läpi, ettei tule ongelmia noista sairauksista ym. Ite haaveilen lapsen adoptoimisesta (ei vielä kuitenkaan kovin ajankohtainen aihe), mutta mulle diagnosoitiin juuri ADD ja autismin kirjoon kuuluva lievä asperger. Mitenköhän nuo sitten vaikuttaa adoptioprosessiin? Muuten olen oikein terve.
- varmaan
helposti todistus kirjoitti:
menee sitten läpi, ettei tule ongelmia noista sairauksista ym. Ite haaveilen lapsen adoptoimisesta (ei vielä kuitenkaan kovin ajankohtainen aihe), mutta mulle diagnosoitiin juuri ADD ja autismin kirjoon kuuluva lievä asperger. Mitenköhän nuo sitten vaikuttaa adoptioprosessiin? Muuten olen oikein terve.
kysyä interpedian kysymys- ja vastauspalstalla tuo kysymys
http://www.interpedia.fi/kysymyspalsta.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823646Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745