Paljonkohan meitä kuplahinnalla ostaneita tuulipukukansalaisia on? Jos meitä on esimerkiksi 100 000 ja tuhnuttelijoita 1000, voi olla aika vaikeaa saada tätäkin neukkuläävää myydyksi kun rommaus on toteutunut. Ei hemmetti, sinne meni myyntivoitot, sinne meni äidin perinnöt, sinne meni koko elämä. Minut on tuomittu asumaan tässä purkukuntoisessa talossa lopun ikääni remonttia kuunnellen, vaikka alun perin olin ajatellut kääräistä hyvät rahat myyntivoitoilla ja ostaa eläkepäivikseni asunoon Epsanjasta.
Paljonko kuplahinnalla ostaneita?
12
562
Vastaukset
- Ihmettelevä...
Pohtiahan ja spekuloidahan aina voi, mutta miksi ihmeessä alkaisit kaupitella ilmeisen epähaluttua luukkuasi juuri "rommauksen" toteuduttua? Mitäpä jos turvautuisitkin tuossa tilanteessa palstan eksperttien toimivaksi osoittamaan neuvoon ja odottelisit suhdanteen muutosta?
- Windsuit
Tietty siksi, että olen kohta jo 35-vuotias ja siis liian vanha työelämään. Ja rommaus tapahtuu ihan lähikuukausina.
- olla tuo "kuplahinta...
Kun riippumattomien tahojen mielestäkään suomessa ei mitään "kuplaa" ole.
- Windsuit
Eli kiinteistövälittäjät ja pankit ovat mielestäsi se riippumaton taho?
- uutisointi väliin?
Windsuit kirjoitti:
Älä ole huolissasi koska siinä oli sinulle vain huonoja uutisia. Ei nimittäin ollut kumpikaan. Eikä taho ollut edes suomesta.
- on IMF
Windsuit kirjoitti:
Luetko talouslehtiä?
Ilmeisesti et. Metaaniko on syönyt aivosi?
Meinaatko että IMF on joku kinnteistövälittäjien lobbari?
- kupalahinnat?
Niin mistä lähtien ne kuplahinnat ovat olleet voimassa? 1999? 2002? 2007? Vaiko ihan vain Q1 2008??
Me ostimme talon Helsingistä 2005 keväällä. (Tosin takana oli ensiasunnot jotka ostettiin jo 2000)
Kysyn vain kun muistan että ne hinnat oli eräisen mielestä jo 2000 niin kamalat.. (kauhistelivat omani hintaa).
Edelleen sama keskustelu käytiin kun 2005 muutimme tähän taloon. (Niillä ihmisillä ei ole omaa muuten vieläkään..)- vuonna 89
hintoja, ja ostin vasta -95. Ne 89 ostaneet ihmiset päätyivät velkasaneeraukseen.
- viikkorahalla
vuonna 89 kirjoitti:
hintoja, ja ostin vasta -95. Ne 89 ostaneet ihmiset päätyivät velkasaneeraukseen.
irtokarkkeja kioskilta, etkä edes ylettänyt tiskille varvistamatta.
- Windsuit
viikkorahalla kirjoitti:
irtokarkkeja kioskilta, etkä edes ylettänyt tiskille varvistamatta.
Terveisiä vaan sinne Nuorgamiin tai Äetsään tai missä tahansa nyt asutkin.
Meillä etelässä asuvilla on vähän toisenlaiset ongelmat. - ostin
vuonna 89 kirjoitti:
90 keväällä kovimpaan mahdolliseen hintaan ennen pankkilakkoa. Jos tuon rahamäärän olisin laittanut silloin pankkitilille 4,5% korolla, niin minulla olisi nyt n.1,4-kertaa enemmän rahaa kuin myymällä nyt sen ostamani talon. Lisäksi remontteihin on palanut rahaa ja käytännössä talon arvo on vain hieman enemmän, mitä minä olen siihen rahaa laittanut. Jos nyt ostaisin uudenkarhean talon, saisin sen pienemmällä rahalla kuin rakennuttamalla samanlaisen. Eihän asiaa ihan näin mustavalkoisesti voi ajatella, jossakin on kuitenkin asuttava. Nyt ei siis olla pääkaupunkiseudulla, mutta Etelä-Suomessa kuitenkin.
- Rommanovich
Nopeasti olisi laskettavissa! Kuinka monta asuntokauppaa on 12 vuodessa tehty Suomessa, se kertoo suoraan kuplahinnalla ostaneiden määrän. Kohta sohvalla tuhnuttaminen nousee arvoon arvaamattomaan. Pakkomyyntejä jo kulosaaressakin. -80%:ia mahdollisesti lähtee kuplahinnasta, kun vouti kauppaa.. Arvelin mennä hieman ostoksille huutokauppaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m904487Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513230
- 432912
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232146
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171800Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725