"Noramaster"??

niinpä-nii-in

Onks kellään kokemusta noista "Noramastereista"?

Minkä laisia härveleitä mahtavat olla?

Niitähän ei enää valmista,vai ja miksei?

10

2742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy..............

      kokemusta 90 luvun alusta, ai miksikö valmistus loppui... ihan vaan sen tähen kun sen toimintavarmuus oli niin perseestä kun vaan olla ja voi!
      sai toisin sanoen tosi huonon maineen, jonka johdosta valmistaja meni konkkaan.

      • HINNOISSA........

        tämmöset harvesteri malliset liikkuu???

        20 000 - 25 000 € alv ?????????????


      • Anonyymi

        Kokemusta on mutta omat havainnot oli täysin päin vastaiset.
        Varma, toimiva kone.
        Tekniikka aikaansa edellä.

        Suunnittelija Urpo Iivosen viimeisin luomus on edelleen käytössä, tosin eri nimellä,
        On vielä tänä päivänä edistyksellisin kone.

        Vaan mihin Noramaster sortui??

        Pienet eivät pärjää kilpailussa, vaikka kuten on todistettu "Karetellia ei ole"!

        Yrittäjä saa ihan vapaasti ostaa minkä merkkisen koneen tahtoo.

        Mutta töitä saat kun ostat "Sopivan koneen"


      • Anonyymi

        "Toimintavarmuus??" Monestako koneesta sinulla on kokemusta?

        Omien kokemustenni mukaan koneen toiminta oli täsmälleen yhtä varmaa kun muidenkin sen aikaisten koneiden toiminta. Yksikään metsäkoneiden valmistaja kun ei "TEE" koneita, vaan kokoaa ne ostetuista komponeteista.
        En usko että esimerkkisi moottorin valmistaja Iveco olisi tehnyt Enora Oy:tä varten epävarmasti toimivan moottorin? Luulopuheiden toistajat tietävät että Ivecon moottoreilla ei tee yhtikäs mitään, mutta Amerikkalainen Cummins on TOSI VARMA! Ja kyseessä on tasan sama moottori! Älä usko luulopuheisiin! Kysy mistä tieto on peräisin? Noramasterin "Huono maine" ei ole kiirinyt ainakaan minun korviini saakka? Itse olen kuullut edistyksellisestä koneesta ainoastaa hyvää! Metsäkoneiden myynti on taloudellisesti riskialtista. Useampi valmistaja jolla ei ole ollut selustassa muulla alalla toimivaa orgasaatiota on ollut suurissa vaikeuksissa. Jatko on ollut hyvän onnen ja talkoohengen varassa. Nora Master toi tervetulleita uusia ratkaisuja metsäkoneisiin.


      • Anonyymi

        Kerro milloin Enora Oy "Meni konkurssiin"?


    • Anonyymi

      On helppo huudella kun tietämys perustuu luulopuheisiin!
      Olavi Virtanen AFM osti Noramasterin. Markkusta ja Urposta tuli kerralla Enon rikkaimmat!
      Noramasterin harvesteri on tänäkin päivänä käytössä, tosin eri nimellä, mutta Urpo kehitti, tarjosi valmistusta useammalle konen valmistajalle. Viimein valmistus aloitettiin, ja siitä tuli kerralla maailman menestys!
      Noramasterin kuormatraktori oli myös valmistuessaan huomattavasti edellä sen aikaisista koneista. Kaikki kunnia Urpo Iivoselle! Kaikkien aikojen edistyksellisin koneiden suunnittetelija! Markun osuus ei myös kään ollut vähäinen!
      Ota asioista selvää! Luulet vähemmän!

    • Anonyymi

      Tosi on! Scorpionin kehittäjä "Saksalainen insinööri" on Urpo Iivonen! Oli Noramasterin viimeinen projekti, Urpo tarjosi sitä tasapuolisesti kaikille valmistajille, mutta se ei kelvannut kenellekään, kunnes,,, ja loppu on historia! Nymykyinen valmistaja yritti patentoida Urpon luomusta, mutta se ei onnistunut koska patentin saamisen edellytys on keksinnön uutuus.

      • Anonyymi

        Me Urpon kanssa patentoitiin haarukkapuomisto vuonna 1995


    • Anonyymi

      Niin, kyllä se mesurin syrjäyttää ,

    • Anonyymi

      Niin, Make , vitut minä hölmöilystä. Kyllä se Ignatiuksen Arvon juttu oli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe