eli kun on tullut kevät olen nyt joka viikko bongannut jostainpäin taloa 3-4 kuoriaista. Mitä tehdä etteivät rupea valtaamaan koko taloa. Viime vuonna oli sama juttu ensin kuoriaiset sitten inhottavat toukat ja lopuksi molempia.
vyöihrakuoriaiset?
6
1720
Vastaukset
- ötököitä
lentelevät hämarissä ja toukat syövät esim kärpäsen raatoja.
voi olla ullakolla joku hiirenraato tai esim mehiläisen/kimalaisen pesiä jotka pitäisi hävittää.. - niin löytyy
Raid tappaa talossa ja vinteissä, meillä aina keväisin ja syksyisin pyritään tekemään myrkytyskierrokset ao. tiloissa. Sillä ovat pysyneet aisoissa.
- inhottaa
Järkytyksekseni löysin kyseisiä kuoriasia eilen pari kappaletta. Molemmat kiipeilivät verhoissa. Käärinpä sitten matot ja keittiön pöydän alta löysin kaksi vikkelää lisää. Tällä hetkellä armoton suursiivo menossa, ja mietinkin juuri pitäisikö myös vaatekaapit tyhjentää ja pestä vahvalla tolu-liuoksella? Ja kuinkas keittiön kaapit vaikka sieltä ei ole vielä yhtäkään löytynyt?
Mielenkiintoista, sillä muutin maaliskuun alussa. Aiemmin en ole inhokkeihin törmännyt, mutta nyt kun olen öisin pitänyt ikkunaa auki viilentääkseni kämppää niitä ilmestyykin roppakaupalla! Kaksikerroksinen kerrostalo missä asun on suht koht uusi. Olen pistänyt merkille että tässä pyörii paljon lintuja ja mieleeni juolahtikin josko räystäitä ei ole putsittu kunnolla josko sieltä olisivat sisälle eksyneet? Toinen vaihtoehto olisi jätekatos joka sijaitsee kämpästä katsottuna viistosti kymmenen metrin päässä. Nuo koppiaiset kun osaavat lentää =/
Jokatapauksessa inhottavia ovat, huomenna aion talohuoltoa löydöksestäni informoida, sekä varmistaa ötökän vyöihrakuoriaiseksi viemällä sen elintarvikelaboratorioon. En pysty edes nukkumaan, kun ajatus 'vieraistani' inhottaa. Jatkanpa siis siivousta, huolella ajattelin jalkalistat ja kaapit pestä, vaikka niin tein jo muuttaessani...onneksi on vain yksiö eikä kokonainen ok-talo :/
ps.tulipa mieleeni että riittääköhän mattojen tamppaus vai pitäisikö oikein pesulaan kuljettaa? - Ruddeli
Jep jep. Meidän vanhasta (remontoidusta kylläkin) okt:sta löytyy sekä pilkkuturkiskuoriaisia että vyöihrakuoriaisia. Eniten keväällä, ympäri vuoden satunnaisesti. Asuttu ollaan pian 2 vuotta. Viime talvena teetettiin ammattilaisella ekat myrkytykset mutta ongelma ei ole poistunut. Epäilemme talvea vääräksi myrkytysajankohdaksi, koska v...upäät painuu eristeisiin eikä liiku talvella. Nyt on taas myrkytys tulossa ja toivomme todellakin, että päästäisiin sillä ainakin toistaiseksi eroon. Onko muilla kokemuksia onnistuneista myrkytyksistä? Miten olette Raidia käyttäneet, rakoihin, listoihin sumuttaen "kuureina" vai miten?
- ::::
Meillä on nyt tänä keväänä myrkytetty jo kolmesti ja toivottavasti ei tarvii myrkyttää enää. Yleensä myrkytetään kaksi kertaa ennenkä häviävät. Minuakin kiinnostaa onko joku päässyt kokonaan eroon vai saiko ikuisen riesan?
Meilläkin oli syksyllä ensimmäinen myrkytys ja näytti jo että olisivat hävinneet.Kolmen kuukauden päästä alkoi kuitenkin taas löytyä. Samaa epäilin itsekkin että oli väärä ajan kohta. Ne kun vielä lisääntyy kahdesta kuoriaisesta.
Itse yritin myrkyttää biokillillä, mutta siinä on heikompi vaikutusaika kuin ammattilaisten myrkyissä. Vaikka purkin kyljessä puhutaan neljästä kuuteen viikkoon oli se todellisuudessa alle kaksi viikkoa.
Kannattaa ihan pestä kaikki matot ja vaatteet yms. Voivat tulla myös eläinten ruuan mukana. Tuulettaa ei kannata ilman hyönteisverkkoja.
- Anonyymi00006
Ei niistä eroon pääse. Vähenemään ne kyllä saa. Täytyy vain tottua elämään niiden kanssa, samoin kuin hämähäkkienkin kanssa. Kumpikaan ei ole ihmiselle vaarallinen. Näitten kanssa voi elää ihan normaalia elämää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1514886Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813576SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt312563SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402233Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä892102Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632023Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?241995Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja861989Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191468Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1001283