Taskuvaipoista yms.

tuleva äippä08

Haluaisin aloittaa osakestoilun, eli siis haluan kokeilla kestoilua, mutta käyttää osittain kertiksiä(ainakin alussa).

Olen lukenut paljon, mutta vielä on kysymyksiä:

Taskuvaippa, onko tässä siis se kuori osa valmiina, eli kosteussulku? Vai pitääkö taskuvaippaan ostaa kuoret?

Onko aloittamiseen parempi hommata AIO vaippoja taskuvaippojen sijaan?

Haluaisin kokeilla mahd. helppoa yhdistelmää, en siis välttämättä sisävaippa kuori imut- yhdistelmää.

Mikä olisi hyvä ja suht. edullinen AIO vaippamerkki?

Kiitos tiedoista!

7

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

      Taskuvaippa on erittäin hyvä aloitusvaippa. Se kuivuu tosi nopeasti, joten sitä ensimmäistä vaippaa ei tarvitse odottaa narulta päälle montaa päivää (vrt. meidän eka vaippa oli AIO, jonka kuivumiseen meni 3 vrk.) Aluksi ei kannata ostaa montaa samanlaista, koska et tiedä, mikä vaippa lapsellesi istuu. Taskuvaippa on siis sellainen, jossa on kuori ja ihoa vasten tuleva pinta, ja niiden välissä tasku imuja varten.

      Jos sulla on kuivausrumpu, niin sisävaippa jossa on riittävästi imuja itsessään kuori on myös varsin helppo ratkaisu. Minä olen pitänyt tätä systeemiä helpompana kuin taskuja, koska en pidä taskujen täyttämisestä enkä tyhjentämisestä.

      Kohtuullisessa ajassa kuivuvia AIO vaippoja ovat ainakin Tiris helppovaipat. Niihin tosin voi joutua laittamaa jotain lisäimua, jos on kovasti paljon pissaava lapsi. Eikä taida olla sieltä edullisimmasta päästä, mutta ainakin meidän pojalle istuu todella hyvin.

    • Sisely

      taskuvaipan olit ymmärtänyt ihan oikein =D

      minä pidän helpoimpana juuri taskuvaippoja, täyttäminen sujuu vaikka tv:tä katsellessa. AIO-vaipat kuivuvat tosi hitaasti, eikä niissä yleensä ole tarpeeksi imukykyä vaan kaveriksi tarvitsee lisäimun.

      hanki muutama erilainen vaippa, tasku tai AIO, huomaat kyllä sitten mikä sopii parhaiten teidän vauvalle.

      onnea vauvasta!

    • Rainora

      Taskuvaipoista on olemassa myös ns. sisätäyttöjä, jotka eivät sisällä kosteussulkua, vaan niiden päälle laitetaan kuori. Niiden etuna on se, että ne voi tyhjentää ja silloin ne kuivuvat nopeasti. Niihin saa myös haluamansa määrän imuja.

      Välttämättä kosteussulullinen taskuvaippa muuten ei ole paras vaippa vastasyntyneelle. Monella taskut kun falskaavat maitokakat pihalle, kun taskuvaippojen jalanteitä ei välttämättä saa yhtä tiiviisti reisien ympärille, kuin sellaisessa yhdistelmässä, jossa on jokin sisus ja kuori erikseen. Sisätäyttövaippaan taas laitetaan se se tiivis kuori päälle, joten sellainen saattaa sopia pikkuvauvalle paremmin.

      • ap.

        Kiitos kaikille vastanneille!

        Olen pyörinyt huutonetissä ja vielä tuli mieleeni kysyä, että mitä tarkoittaa läppävaippa/tuplaläppävaippa?

        ostin sieltä jo muutaman vaipan, sisävaipan kuoren, AIO- vaipan ja taskuvaipan.

        Lisäksi olisin kiinnostunut itse tekemään vaippoja(vaikkakin ompelukone on tosi huono ja taitoja ei ole). Onko jossain hyviä ohjeita? Ja myydäänkö kankaita esim. Eurokankaassa? Kiitos!


      • +++
        ap. kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille!

        Olen pyörinyt huutonetissä ja vielä tuli mieleeni kysyä, että mitä tarkoittaa läppävaippa/tuplaläppävaippa?

        ostin sieltä jo muutaman vaipan, sisävaipan kuoren, AIO- vaipan ja taskuvaipan.

        Lisäksi olisin kiinnostunut itse tekemään vaippoja(vaikkakin ompelukone on tosi huono ja taitoja ei ole). Onko jossain hyviä ohjeita? Ja myydäänkö kankaita esim. Eurokankaassa? Kiitos!

        Läppävaipoissa on osa pissaa imevistä kankaista suorakaiteen muotoisena läppänä, joka on vain toisesta päästä kiinni vaipassa. Tuplaläppävaipoissa niitä läppiä on kaksi. Jos läppä on kiinnitetty vaipan etuosaan, voi sen taittaa poikalapselle kaksin kerroin, jolloin imua tulee enemmän juuri sinne missä sitä tarvitaan.

        Kaikenlaista kestovaippoihin liittyvää tietoa löytyy mm. täältä:
        http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/
        ja täältä:
        http://www.kestovaippayhdistys.fi/


      • Sisely
        ap. kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille!

        Olen pyörinyt huutonetissä ja vielä tuli mieleeni kysyä, että mitä tarkoittaa läppävaippa/tuplaläppävaippa?

        ostin sieltä jo muutaman vaipan, sisävaipan kuoren, AIO- vaipan ja taskuvaipan.

        Lisäksi olisin kiinnostunut itse tekemään vaippoja(vaikkakin ompelukone on tosi huono ja taitoja ei ole). Onko jossain hyviä ohjeita? Ja myydäänkö kankaita esim. Eurokankaassa? Kiitos!

        vaippojen ompelu on loppujen lopuksi melko helppoa, jopa minulta, aikaisempaa ompelukokemusta ei ollut, onnistuu nykyään melko nopeastikin.

        ihan hyvä kaava isommalle vauvalle löytyy ainakin ottobre:ltä. itse piirsin kaavan myllymuksujen valmiista vaipasta kun totesin sen mallin istuvan parhaiten meidän pojalle.

        älä tuhlaa oikeita vaippakankaita kun kokeilet vaipan tekoa, vaan tee harjoituskappale vaikka vanhasta pöytäliinasta, mulla ainakin piti purkaa ja ommella uusiksi niin monta kertaa että PUL-kangas olisi ollut täynnä reikiä, eihän se silloin mitään kosteutta pidä =D

        yleensä kangaskaupat eivät myy PUL:ia tai bambu/hamppukankaita, täällä yksi kangaskauppa otti valikoimiin ihan vasta, kysyntää kun kuulemma on.
        netistä tilaamalla saa kaiken helpolla, ja on helpompi myös verrata hintoja kuoseja.
        mutta käy kysymässä kangaskaupoista, voihan olla että jossakin myydään, riippuu paljon missä asut.


      • kestoileva
        Sisely kirjoitti:

        vaippojen ompelu on loppujen lopuksi melko helppoa, jopa minulta, aikaisempaa ompelukokemusta ei ollut, onnistuu nykyään melko nopeastikin.

        ihan hyvä kaava isommalle vauvalle löytyy ainakin ottobre:ltä. itse piirsin kaavan myllymuksujen valmiista vaipasta kun totesin sen mallin istuvan parhaiten meidän pojalle.

        älä tuhlaa oikeita vaippakankaita kun kokeilet vaipan tekoa, vaan tee harjoituskappale vaikka vanhasta pöytäliinasta, mulla ainakin piti purkaa ja ommella uusiksi niin monta kertaa että PUL-kangas olisi ollut täynnä reikiä, eihän se silloin mitään kosteutta pidä =D

        yleensä kangaskaupat eivät myy PUL:ia tai bambu/hamppukankaita, täällä yksi kangaskauppa otti valikoimiin ihan vasta, kysyntää kun kuulemma on.
        netistä tilaamalla saa kaiken helpolla, ja on helpompi myös verrata hintoja kuoseja.
        mutta käy kysymässä kangaskaupoista, voihan olla että jossakin myydään, riippuu paljon missä asut.

        Kangaskaupoissa saattaa välillä olla esim. bambukankaita mutta hinnat on taivaissa...

        Suosituista verkkokaupoista, kuten myllymuksut ja kestovaippakauppa, joutuu maksamaan kalliit postimaksut. Itse tilasin Sampsukalta, samat tuotteet kuin muillakin, sain ihan vaippapaloina kun en halunnut ostaa metritavarana ja postikulutkin määräytyi painon mukaan. Eli kannattaa vertailla kun ostopaikkaa miettii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe