Valintapulmia

Dominikaanisessa

Hei
Olemme suunnittelemassa (2 aikuista) ensi talven lomaa. Dominikaaninen kiinnostaa. Pitäisi olla rantaa ja rauhallisuutta mutta kuitenkin myös jotain paikallista menoa. Olemme tässä kummastelleet Samanan ja Puerto Platan välillä. Viimeisin ajatus on Samanan kaupunki jonne ainakin Finnmatkat tekee matkoja toisaalta AM:n Puerto Plata kiinostaa. Kertokaa kokemuksia molemmista paikoista, vinkkejä hyvistä hotelleista. Myös ryhävalaat kiinnostavat, näkyykö niitä vai ovatko vain mainoskikka?

8

2865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muchachita

      Todennäköisintä on nähdä ryhävalaita tammi- ja helmikuussa. Rannalta käsin voi bongailla jos on tehokkaat kiikarit. Valasretkeä ei missään tapauksessa kannata ostaa halvimmalta "yrittäjältä". Pieni kalastusvene on kuin roska laineilla verrattuna ryhävalaan n. 30 tonniin.

      Samanássa olen ollut El Portillossa lähellä Las Terrenasin pikkukylää, joka oli ihan viehättävä.
      Playa Doradan hotellialueella Puerto Platassa en ole koskaan ollut. Ainoastaan Sosúassa ja Cabaretessa, jotka ovat oikeita kyliä.

    • Cañada Hondaan

      Saisit varmasti enemmän paikallista elämää kokea kuin monessa muussa paikassa. Hotelleja on (pieniä) noussut jo kyllä sinnekin mutta elämä on ihan muuta kuin turistipaikoissa. Ja ranta on puolentoista kilometrin päässä ja hienoimmasta päästä. Eikä ole juuri muita mölisemässä kännipäissään. Voit mennä vaikka kantturalaitumelle silittämään pihvin raaka-ainetta tai ratsastaa hevosilla liki ilmaiseksi. Ja kalastaa. Poimia itse hedelmäsi osoitetusta paikasta. Siitä vaan! Ja pääsee sieltä Minireittibussilla Higueyhin ja Samanaan via Miches-Sabana de la Mar ja lahden yli laivalla. Ei ole kallista.

    • ninniliinu

      las galerasin kylässä upea villa serena. tosi rauhallinen ja viihtyisä paikka.kaikki tarvittava riittävän lähellä, muttei mitään turuístihässäkkää.aitoa karibialaista elämänmenoa.

    • ***

      Olen ollut Puerto Platassa enkä pitänyt siitä kun alueela oli pelkkiä hotelleja ei siis paikallista meininkiä vaan pelkkiä turisteja. Sosua oli kiva paikka ja siellä oli paikallista meininkiä.

      • Muchachita

        Puerto Plata on melko suurikin Dominikaani kaupungiksi, himppasen alle 100 000 asukasta. Playa Doradan hotellialue, jolla suurin osa matkatoimistojen hotelleista on, sijaitsee siis Puerto Platan ulkopuolella, mutta sieltä on hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin (jos sattuu pitämään hotellireservaatissa asumisessa all inclusive meiningillä).


    • Aah

      Puerto Platasta jäi huonot fiilikset koska alue oli ns. hotellih****tti alueella eli ei mitään muuta kun hotelleja toistensa vieressä. Matkan kuitenkin pelasti päiväretki paikallisella pienkoneella karibianmerelle... valkoista hiekkaa... kirkasta lämmintä merivettä...rommia päivä oli täydellinen!

      • montakaan

        hotellia, usko jo! Muutama on siinä itäreunalla, ja suurin osa on ihan tarpeeksi kaukana "kaupungista".
        Sosuassa on suunnilleen yhtä monta hotellia varsinaisella kaupunkialueella (kyläalueella).
        Kansainväliset jättihotelliketjut omistavat suurimman osan noista täyden palvelun hotelleista!


    • domi

      Mikset kokeile esim AM yhdistelmää 1vk puerto plata (esim hotelli playa dodarasta) ja toinen vk samanassa. Valaat ei ole pelkkä mainoskikka, kyllä niitä siellä näkyy joskus ihan useita kerralla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      5213
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      246
      2133
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      415
      1950
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      58
      1401
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      92
      1327
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1083
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1049
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1013
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      992
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      74
      980
    Aihe