Olemme muuttamassa Lahteen, mutta paikkakunta on meille täysin vieras.
Tarkoitus olisi ostaa omakotitalo ja alueen pitäisi tietysti olla rauhallinen ja lähistöltä löytyä kauppa, päiväkoti ja koulu. Mitä asuinaluetta voisitte suositella lapsiperheelle?
Hyvä asuinpaikka lapsiperheelle
17
4679
Vastaukset
- Piiskanlovi
Hollolan kunnan kuntakeskus, Salpakangas, on hyvä asuinpaikka. Lähellä pyörätien päässä ovat koulut, uusi kirjasto, uimahalli, useita järviä, suo ja lenkkeilymaasto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hollola - Varsa-Matti
- Salpakangas
Ei mistään löydy samoja palveluja, varsinkin liikunnasta tykkääville kuin Salpakankaalta !
Itse asun Lahden renkomäessä mutta kyllä sitä tulee ajeltua uimaan, jäähalliin jne Hollolan puolelle.
taloja kyllä siltä alueelta löytyy, tarpeeksi isoja kauppoja että Lahteen ei tarvi ajaa.
10 km ei sinänsä ole matka eikä mikään.
Koulut ja päiväkodit on tarpeeksi suuria että kaikki halukkaat niihin pääsee, Lahden puolella näin ei välttämättä toiveista huolimatta.. - ts22
Asikkala/Vääksy, tontit halpoja ja isoja. Palvelut laadukkaita, harrastus mahdollisuudet hyvät. 20min Lahteen suoraa tietä, joten ei matka eikä mikään. LAhti ei ole hyvä lapsiperheille, eikä palvelut pelaa. Lääkäriin ei pääse, joten joudutte yksityisten palveluiden pariin. Vääksyssä teillä on oma lääkäri ja palveluihin pääsee, ilman kilometrien jonoja.
Tervetuloa!- kaupunkilainen..
Lahdesta hyviä asuinpaikkoja lapsiperheelle on esim Vartiolaakso ja Nikkilän-Patomäen seutu. Launeen marketit ja koulut on lähellä. Myöskin pohjoisia kaupunginosia, Ahtiala-Mukkula-Kilpiäinen kannattaa katsella.
Ja noihin palveluihin: Lahdessa kyllä pääsee lääkäriin, mutta kuten muissakin suurkaupungeissa, jonot ovat vähän eriluokkaa kuin maaseudulla jossa ihmisiä ei paljon ole eikä siten jonojakaan. Akuutit asiat hoidetaan tietysti heti. Vääksyläiset ja Hollolaiset ym. joutuvat itsekin käymään Lahdessa ostoksillaan ja kulttuuririennoissa, joten kannattaa se asuinpaikka miettiä huolella :)
- Lahtelainen vuodesta-04
Itse muualta muuttaneina(pk seudulta)olemme viihtyneet Ahtialan suunnalla Kaukkarissa.Lapsille oiva ja rauhallinen paikka,ei paljoa liikennettä,ei häiriköitä,järvi lähellä;Kymijärvi,koulut päiväkodit lähellä,keskustaan reilu 5km ja ohitustielle,jos sitä tarvii noin 2km.
- entinen lahtelainen....
Lahti on aivan hirveä paikka lapsiperheelle. Ei voi epäsopivampaa paikkaa lapsille suoda, jos sinne muuttaa.
Täällä Hollolan puolella on kaikki todella paljon paremmin kuin Lahdessa. Suosittelen myös Asikkalaa. Itse muutin Hollolaan kauheasta Lahdesta ja olen ollut tyytyväinen!
Hollolassa erityisesti Nostava ja Paimela ovat hyviä asuinalueita! Samoin Vaania.
Ihmiset ovat täällä naapurikunnissa kaiken lisäksi paljon mukavampia kuin Lahdessa.
Viimeiseksi Lahteen muuttaisin, jos minulla olisi pieniä lapsia. Nyt on jo omat penikat lentäneet pesästä maailmalle: eivät hekään halunneet jäädä Lahden seudulle. Mutta minä olen kyllä Hollolaan ihan tyytyväinen asuinpaikkana.- että...
hollolasta tulee enemmän homoja, kuten vanha sananlaskukin sanoo?
- kookmi
Hollolassa on hyvä olla. Lahdessa ei tosiaan mitkään kunnalliset palvelut pelaa kunnolla. Salpakankaan seudulta tai Vesikansasta (Kukkila, Kalliola, Paimela) ei aja Lahteen kuin 10 min ja palvelut toimivat hyvin.
Orimattilan Pennala myös lähellä Lahtea, mutta (terveys)palvelut vähän kauempana eli Orimattilan puolella.
Lahden puolelle en välttämättä muuttaisi, mutta Ahtialan seutuvilla ja Etelä-Lahdessa ihan mukavia ok-taloalueita. Päivähoitopalvelut vaan etenkin Etelä-Lahdessa tosi huonot, ei ole tarpeeksi paikkoja kun alue kasvaa niin nopeasti.- kookmi
Edelliseen viestiini vielä lisäys, että Lahden puolellakin olen pari vuotta asunut, joten kokemusta palveluista on.
- hollolassa...
on OIKEASTI niiiiiiin hyvä olla, miksi ajatte Lahteen?
- Eipä tarvista ajella Lahtee...
hollolassa... kirjoitti:
on OIKEASTI niiiiiiin hyvä olla, miksi ajatte Lahteen?
on lapsiperheelle ja vanhuksille Hollola.
- nyk. asikkalainen
Kyllä lahtelaiset omalla kotikaupungillaan muille suomalaisille kehuskelevat. Mutta näin samalla seudulla asuvana voin sanoa, että perseestä koko helvetin rotanloukku.
Ei mikää ihme kun muut suomalaiset niin lahtelaisia inhooki. Ylimielisyys paistaa tuhansien metrien päähän.
Onneksi nykyään olen asikkalainen, ennen en edes lahtelaisena kehdannut asuinpaikkaani sanoa, kun heti tuli vastaus esim. Hesassa: hyi helvetti, ihmispolo kun siellä joudut budjaamaan.
No eipä tartte siellä huonojen palvelujen, masentavien ja rumien talojen ja inhottavien ihmisten muurahaispesässä enää paljoa asioidakkaan.- saanu?
Lahdessa liikaa käkättimees? Urpot saa nimittäin aina, varsinkin asikkalalaiset... ja etenkin hollolan homot!
- manu-72
saanu? kirjoitti:
Lahdessa liikaa käkättimees? Urpot saa nimittäin aina, varsinkin asikkalalaiset... ja etenkin hollolan homot!
Lahti hirveän väkivaltainen ja rikollinen. Koska minulla on korkea moraali lasteni kasvatuksessa, en todellakaan soisi lapsilleni niin kamalaa asuinpaikkaa kuin Lahti.
Hyvästit sanoin koko paskalle muutama vuosi sitten. Ja takaisin sinne Hämeen korpeen en enää tule. Siellä ei ollut ensinnäkään riittävästi hyväpalkkaista työtä tarjolla ja kaiken lisäksi korkeamman asteen opiskelumahdollisuudet ovat mitättömät. Duunareille tarkoitettu paikka. Siellä asuvat hesalaistenkin mukaan vain ne, joilla ei ole varaa muuttaa Helsinkiin. Ja se taitaa kyllä pitää paikkansa!
- delia3
No jopas oli tekstejä. Tuolla asenteella ei ihme, että lahtelaiset ei t ykkää. Eiköhän se ole myös itsestä kiinni, kuinka tulee kohdelluksi.
- Anonyymi
Vanha aloitus, mutta Villähde on hyvä alue lapsiperheelle. Lahteen ajaa vartissa ja omalta kylältäkin löytyy kattavat palvelut, mm. kaksi lähikauppaa, päiväkoti, ala-aste, lounasravintola ja tosi paljon muuta kampaamosta kirppikseen! Rauhallista ja luonnonläheistä seutua, järviä, paljon uudehkoja taloja, myyntiin näitä tosin tulee vain harvakseltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834