Käytetyt lukiokirjat Jameraan vai Suomalaiseen kirjakauppaan?

Rahan tarpeessa olev abi

Olen siis myymässä lukiokirjojani pois. Mietin tässä, että kannattaakohan ne myydä Suomalaiseen kirjakauppaan vai Jameralle - tai siis, kumpi maksaa enemmän kirjoista? Olen Suomalaisen kirjakaupan kanta-asiakas ja ostanut lähes kaikki lukiokirjani sieltä, joten voikohan Suomalainen kirjakauppa maksaa minulle kirjoistani yhtään enemmän tämän vuoksi? Jameralla en ole asioinut kuin muutaman kerran elämässäni, enkä siis kuulu Jameran kanta-asiakkaisiin.

31

21393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa

      ainakin tosi huonosti, lukion tokalla yritin viedä ekan luokan matikankirjat (3 kpl) pari fysiikankirjaa tuonne, olivat aivan merkittömiä, uuden opsin mukaisia, päällystetty siististi, eli niin kunnossa kuin yleensä nyt voivat olla. Olisivat maksaneet yht. 20e. Marssin kaupasta ulos kirjoineni ja kokeilin myydä huuto.netissä. Sain kirjoista yht. n. 40 euroa. Sitä kautta olen saanut muutkin kirjani myytyä, suosittelen lämpimästä jtn tuollaista vaihtoehtoa, jossa välikädet eivät pääse osingoille.

      • asdfadsfasdf

        jamera tosiaan maksaa hävyttömän huonosti. Siitä huolimatta jamera EI MYY HALVALLA niitä kirjoja ulos, vaan kiskoo niistä enemmän kuin yksityiset kirjojaan myyvät!!!


      • Hippula
        asdfadsfasdf kirjoitti:

        jamera tosiaan maksaa hävyttömän huonosti. Siitä huolimatta jamera EI MYY HALVALLA niitä kirjoja ulos, vaan kiskoo niistä enemmän kuin yksityiset kirjojaan myyvät!!!

        Sain Infosta yhden kirjan uutena kuin Jamerasta..
        Ja tämä ihmetyttää suuresti...


      • ,,,,,,,,,,,,,,

        Ehdottomasti tuo Bookloop.net on paras paikka käytettyjen lukiokirjojen ostamiseksi ja myymiseksi!


      • kujjjjjjjjj
        ,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Ehdottomasti tuo Bookloop.net on paras paikka käytettyjen lukiokirjojen ostamiseksi ja myymiseksi!

        Jep Bookloopissa minäkin myyn kirjani.


      • ,,,,,,,,,,,,

        Verraton paikka tuo Bookloop


      • jylppee

        Bookloopin ainoa heikkous, että sieltä puuttuu myyjäpalaute.


      • sometytto

        Itte laitoin ilmoitusta Bookloopin facebook -sivuille. Sen kautta ei oo tullu yhteydenottoja.


      • 007jamesB
        sometytto kirjoitti:

        Itte laitoin ilmoitusta Bookloopin facebook -sivuille. Sen kautta ei oo tullu yhteydenottoja.

        Joo tuntuu vähän takkuavan toi niiden Facebook puoli,


      • Anonyymi
        ,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Ehdottomasti tuo Bookloop.net on paras paikka käytettyjen lukiokirjojen ostamiseksi ja myymiseksi!

        Älä klikkaa book-loop-linkkiä, se on joku huijaussivusto, ei ole edes suomenkielinen.

        Sen sijaan lukiosihteerin alastonkuvat löytyvät täältä, ehkä https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737


    • Rahan tarpeessa oleva abi

      Kiitos tiedosta! :) Onko kellään sitten kokemuksia siitä, paljonko Suomalainen kirjakauppa mahdollisesti maksaa käytetyistä kirjoista?

    • jhskhd

      Suomalainen ostaa n. 7-8e kappale, mutta ei saa olla kuulakärkikynämerkintöjä tms. jota ei saa pois...

      • Tietäväinen

        2-3 euroa tarjoavat per kirja. Tosin tuskin Jamerakaan sen enempää tarjoaa.


      • ujhhgg
        Tietäväinen kirjoitti:

        2-3 euroa tarjoavat per kirja. Tosin tuskin Jamerakaan sen enempää tarjoaa.

        Hävyttömän pieniä noi hyvityshinnat. Kai se on vain bookoopin kautta myytävä kirjat itse.


    • abiabi

      Kannattaa myydä suoraan koulussa. Silloin ei tule mitään välikäsiä, jotka vetävät välistä. Sekä myyjä että ostaja mitä todennäköisimmin voittavat, ja molemmat ovat tyytyväisiä. Suosittelen! :)

      Eli ilmoitusta vain johonkin ilmoitustaululle. Itse olen ainakin sekä ostanut että myynyt suurimman osan kirjoistani näin. Eipä ole rahaa siis tuhlautunut niihin kirjoihin, kun saman summan - tai ehkä jopa parisen euroa enemmän, olen saanut sitten takaisin. Kirjan kunnosta riippuen hinta on pyörinyt siinä 8-12 euron paikkeilla. Muutamasta olen uskaltanut pyytää jopa 15 € ja silti on mennyt kaupaksi.

      • :)

        Tossa ois ehkä yks hyvä väylä kokeilla:)
        Itse olen joskus jonkun ostanut sitä kautta.
        http://www.tori.fi/


    • trtrtf

      Mä olen vienyt Suomalaiseen kirjakauppaan lukiokirjoja ja todella vähän maksoivat. Ei kelvannut vanhat painokset, joissa samat tekstit. Ei kelvannut myöskään kirjasarjat, joita ei ko. paikkakunnan lukioissa käytetä. Kyllä Jamera on mun mielestä parempi.

      • trtrf

        vain pari euroa kirjasta, jota ei ole töhritty millään lailla! ja eivät muuten tiirailleet kirjojen kuntoa, vaan heti sanoivat hinnat.


    • Vaihtoehtoja on

      Huuto.netiin.

      • ...lol.......

        Huuto.net on melko työläs...


    • kirjatrahaksi

      Mitenkäs ois helpoin myydä ja nopein jos tossa lojuu n.75 kpl lukiokirjoja, osa "vanhentuneita" ja osassa merkintöjä. Ostaako jamera myös ns. vanhentuneiden kirjasarjojen kirjat ??

    • sassadda

      Kannattaa myydä tori.fi:ssä.

    • Myy kavereille

      Paras vaihtoehto on kyllä myydä kavereille / tuttaville. Silloin saa pyydettyä parhaan hinnan. Ja jos myyt saman koulun opiskelijalle, ei tule mitään postikulujakaan. Itse olen pyytänyt käytetyistä kirjoistani hieman pienempää hintaa kuin mitä esim. Jameran käytetyt kirjat maksavat, ja hyvin on mennyt kaupaksi :)

      Ja kannattaa tosiaan myydä turhat kirjat pois mahdollisimman pian, sillä vanhentuneita painoksia ei Jamera (tai muutkaan tahot) välttämättä ota vastaan! (vaikka samat asiat niissä vanhoissa painoksissa on kuin uusissakin)

      • parasHH

        Tuo on totta ja sitten jos ystävien kautta ei mene käyttöön, niin aina voi ilmoitella www.bookloop.net sivustolla ilman välikäsiä


    • Kauppa käy...

      Huom. Jos painos vaihtuu, tulee käyttöön uusin painos ja vanhan arvo romahtaa nollaan tai lähes ainakin.
      Esim. Jamerassa myyvät vain uusinta painosta.

    • 1000000000000

      Jamerassa myydän kyllä myöskin vanhentuneita painoksia, mutta Jamera tuskin makssa vanhentuneista painoksista kovin paljon.

    • Anonyymi

      ostaakaa pekalta

    • Anonyymi

      Hassua miten pöyristyneitä ihmiset ovat siitä miten Jamera myy kirjat kalliimmalla kuin ostaa. Mitenköhän tuo yritys muuten pyörisi kun liiketilan vuokrat ja työntekijöiden palkatkin pitäis maksaa?

      • Anonyymi

        pitääkö sitä palkata 30m/2 kokoiseen huoneeseen 7 työntekijää


    • Anonyymi

      omassa koulussa kun myy opukset uusille kurssilaisille niin samalla tutustuu ihmisiin. Se on jännää hommaa. Tingataan ja tehdään diiliä. Se on sitä verkoistumista. Edellyttäen että kirjat ovat edelleen kurssille hyväksyttyjä. Hyvät prujut ja muistiinpanot kannattaa myös kaupata.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe