Itse olen lopen kyllästynyt kalliiseen lupamaksuun, surkeisiin ohjelmiin ja myös kasvattajana huolestunut TV:n vaikutuksesta kehittyvään lapseen.
Millaisia kokemuksia teillä on, jos jättää TV:n kokonaan pois lapsiperheen käytöstä? Lapset 2,5 ja 1v.
Lapset ja TV
4
329
Vastaukset
- kuulemma
Meillä ei ole koskaan TV:tä ollutkaan. Omassa lapsuuskodissanikaan ei ollut, joten en pysty tekemään vertailua TV ei TV:tä.
Olen lukenut, ja eräältä tuttavaperheeltä kuullut kokemuksia TV:stä luopumisesta. Noin viikko on mennyt totutellessa ja sen jälkeen on mennyt hyvin. Lasten yöunet ovat rauhoittuneet, he ovat alkaneet keksimään enemmän tekemistä itse yms. En nyt muista muuta, kun ei aihe ole ihan lähiaikoina ollut tapetilla.
p.s. Kaikissa mainitsemissani tapauksissa televisiottomuus ei liity mitenkään perheen uskonnolliseen vakaumukseen. - Mervi
Meillä on kohta 4-vuotias poika, joka ei ole vieläkään saanut katsoa telkkaria ihan satunnaisia juttuja lukuunottamatta ollenkaan. Meillä tv avataan vasta pojan nukkumaanmenon jälkeen. Eipä ole vanhemmillakaan kiusausta jäädä roikkumaan telkkarin ääreen vaan tohutaan muuta yhdessä. Ei ollut edes meille vanhemmille hankalaa ja poika ei osaa edes vaatia lastenohjelmien tms. katsomista, saatikka videoiden. Poikamme on tosi innokas Leegoilemaan, värittelemään jne. muuta mukavaa tekemistä.
Pois vaan telkkari, hyväksi se vaan on!- äiti
ettei vaan teillä sitten istuta tietokoneen ääressä senkin edestä kun on aikaa näillekin palstoille. lakatkaa jo toi typerä tv vouhotus...
- Äiti
Meillä 5-vuotias katsoo todella paljon tv:tä ja videoita. Joskus kiellän, joskus taas annan katsoa, kun itsellä on muuta tekemistä. TV on helppo "lastenvahti". Ei tosin hyvä sellainen, vaikka opettavaisiakin ohjelmia on.
Halusin vaan kysyä sinulta, että onko poikanne päiväkodissa? Minulle ainakin oli yllätys, että katsovat myös päiväkodissa aika paljon videoita. Ja minä kun ajattelin lapsen mennessä päiväkotiin, että onneksi siellä vaan askarrellaan, leikitään ja lauletaan ja ulkoillaan. Vaan ei; sateella istutaan sisällä katsomassa videoita! Päiväkodin TV ei ole näkösällä vaan ns. juhlasalissa, kaikki vanhemmat eivät välttämättä edes tiedä TV:stä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996084
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282863Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774